20 - Sayang Awak

904 39 0
                                    

irfan menyandarkan tubuhnya ke kerusi sambil melepaskan nafas lelah. dia mengerling ke arah pintu pejabatnya yang berbunyi menandakan ianya dikuak oleh seseorang. irfan kembali menegakkan tubuhnya apabila setiausaha bapanya, natasya masuk ke dalam biliknya sambil membawa sebuah fail.

dia menongkat dagunya memandang natasya lalu mengangkat keningnya. " awak nak apa, tasya? " soalnya kemudian mengambil sebatang pen berjenama pilot di atas meja.

" so, bos ada beberapa mesyuarat untuk dihadiri pada hari ini... and salah satu daripadanya bersama ahli lembaga pengarah pada pukul 2.30 petang, bos tak boleh nak mengelak tau sebab this one are very important for the sake of The Hatten Empire and your father too. " kata natasya secara ringkas dan juga padat.

irfan mendengus geram. dia menyerabutkan rambutnya lalu mengambil fail yang dihulurkan oleh natasya kepadanya. fail itu dibuka dan disemak helaian demi helaian. dahinya berkerut. " so hotel kita rupanya di tangga yang teratas sekali dalam carta and ayah ada bagi forty percents daripada syer untuk saya? kenapa bukan ayah saya pegang semuanya sekali? " soalnya lagi.

" mungkin sebab bos akan gantikan tempat ayah bos dalam empayar ni suatu hari nanti, sebelum ayah bos bagi semua syer untuk bos, dia bagilah separuh dari syer dia supaya kesemua syer tu tak jatuh ke tangan yang salah... maybe??? " balas natasya teragak-agak.

irfan mengangguk perlahan. " mungkin ada betulnya juga kata-kata awak tu, tasya. okaylah macam ni... " dia tiba-tiba bangun dari tempat duduknya menyebabkan natasya sedikit terperanjat. " jom teman saya lunch dulu sebelum meeting??? bosan tau makan sorang-sorang. rasa diri saya ni betul-betul loner. " katanya sambil memegang dadanya seperti terasa hati.

natasya tergelak. " macam-macamlah bos ni. "

irfan tersenyum lalu mengatur langkah keluar dari pejabatnya diikuti natasya dari belakang.

|||

"ish! apa masalah kau ni, zatiii?!"

"baik kau bagitahu apa kau buat kat rumah shah semalam!!"

irisa tersentak seketika. dia menghentikan kerjanya dan memalingkan wajahnya memandang teman rapatnya. "macam mana kau tahu aku kat rumah shah semalam?" soalnya dengan rasa musykil yang terbit dalam hatinya. "kau ikut aku ke izati?"

riak wajah izati yang sedikit berubah menguatkan lagi firasat irisa bahawa kawannya itu mengikutnya semalam. "kau tak percaya aku ke, izati? kenapa kau kena buat sampai tahap macam ni sekali? kau ingat aku nak buat benda-benda tak elok ke dengan mamat tu? kau ingat aku ni murah sangat ke, izati?!" luahnya dengan perasaan kecewa.

kecewa dengan sikap izati yang was-was terhadap dirinya. dia bangun lalu mengemaskan barang-barangnya di atas meja. izati mendongak memandang irisa, "first of all, aku buat macam tu bukan sebab aku tak percaya kau tapi aku taknak benda buruk jadi kat kau. kau kawan baik aku, aku sayang kau. lelaki macam shah tu bukan boleh percaya, dia tu suka ambil kesempatan kat perempuan kau tahu tak? tolonglah, iris." balasnya kembali, tangannya menahan lengan irisa.

irisa menunduk lalu dia mengeluh. "kau kena faham tau. aku dah tak suka kat shah tu. aku langsung dah tak ada perasaan walau sedikit pun kat shah tu. pasal semalam pulak... aku tolong dia je, dia sakit so aku tolong hantar dia ke rumah dia. kami berdua tak ada buat apa-apa pun. please lah izati, jangan overthinking. bahaya untuk mental kau." katanya sambil menyarungkan kardigan hitam ke badannya.

dia langsung tidak memandang wajah kawannya. "aku nak balik. pasal assignment pula, nanti malam aku bagitahulah. jaga diri kau elok-elok." tambahnya lagi. dia terus melangkah keluar dari kafe library meninggalkan izati di tempat duduknya.

"hmmm... aku cuma tak mahu kau terjebak dengan benda yang sama lagi, irisa." bisik izati. dia kemudian mengeluarkan iPhone 7 miliknya dari beg sandang dan mendail nombor teman lelakinya, daniel.

"sayang...."

"wait for me, i'm coming for you."

seperti biasa, daniel tahu apa yang bergolak dalam hati teman wanitanya itu. dia lantas meminta diri daripada perbualan kawan-kawannya dan mengatur langkah untuk berjumpa dengan izati di hujung kafe.

|||

to be continued

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 02 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

OG | Sayang AwakWhere stories live. Discover now