somi melontarkan pandangannya ke luar kafe. kelihatan beberapa pasangan namja dan yeoja melangkah masuk ke dalam kafe itu. dia kembali memandang namja yang berada di hadapannya sambil menghirup secangkir caramel latte yang sudah suam.
"awak tahu tak sebab apa saya suruh kita jumpa harini?" soal somi lalu meletakkan kembali cawan itu di atas meja.
taehyung mengeluh perlahan. dia memandang redup wajah yeojachingu-nya yang sudah lama dia tidak ketemu. "apa saya buat lagi kalini, chagiya..." balasnya dengan nada separuh berbisik.
"i think we should break upㅡ"
"what do you mean, somi? waeyo?" taehyung pantas memotong somi sebelum yeoja itu sempat menghabiskan percakapannya.
somi menundukkan wajahnya lalu memandang ke luar kafe. "i think it's between us... this isn't working. saya dah penat dengan awak. you keep pushing me away, tapi kalini you push me going further away from you. i want to help you.. but if you're always being like this, saya tak dapat buat apa-apa. this is it, taehyung. it's the end of us, there's nothing i can do for you anymoreㅡ" somi menarik nafas perlahan dan menyambung kata-katanya kembali.
"people have their limits too, you know. and sekarang, i have reach my limit. kita dah hampir setahun, tapi awak selalu mengelak dari saya everytime saya nak ambil berat pasal awak. saya tak tahulah apa salah saya kat awak, sampaikan awak susah sangat nak luahkan masalah awak kat saya. what am i to you, then?"
taehyung terpanar apabila mendengar kata-kata yang keluar dari bibir somi. dia tersenyum lemah lalu menundukkan wajahnya. taehyung cuba untuk menahan air matanya daripada jatuh ke pipi.
"mianhae..."
somi mendengus geram. "yeah, itu je yang awak tahu kan? saying sorry everytime saya luahkan apa yang saya tak puas hati kat awak. are you even know what are you sorry for, tae?" balasnya.
"saya tak tahu. tapi kalau awak memang nak kita berpisah.. okay saya lepaskan awak, somi. saya minta maaf sebab banyak susahkan awak selama ni.... saya tahu saya ni beban untuk semua orang yang rapat dengan sayaㅡ"
"sudahlah, taehyung. jangan nak salahkan diri awak je. kalau awak dah tahu macam tu, kenapa awak tak berubah? kenapa awak tetap dengan diri awak yang sekarang? janganlah sebabkan your past, awak jauhkan diri awak dengan semua orang yang cuba nak tolong awak. you have changed, a lot than before. dan, perubahan awak yang ni... i don't like it." ujar somi lalu melihat kedalam mata taehyung.
dia mahu tahu adakah namja itu masih ada perasaan sayang untuk dia ataupun tidak. namun, apa yang somi dapat kosong. kolam mata taehyung kelihatan kosong, seperti tiada sinar di dalamnya.
kini, somi tahu dimana kedudukannya di dalam hati taehyung. dia kemudian mengambil beg tangannya di tepi dan bangun. "saya rasa tak ada guna kita bincang lagi. saya nak minta maaf juga kalau selama kita berhubungan ni, saya ada buat salah kat awak ke apa... saya tahu saya ni cuma tempat persinggahan awak je. bila awak nak, awak ambil. bila awak tak nak, awak buang. gomawo for everything."
ketika somi hampir meninggalkan tempat duduknya, taehyung memegang lengan yeoja itu menyebabkan langkah somi terhenti. somi memalingkan wajahnya ke tepi. "apa lagi, tae?"
tiba-tiba, taehyung membuat tindakan drastik dengan memeluk somi. "saya sayang awak, somi. saya nak awak tahu yang saya takkan pernah berhenti sayangkan awak sampai bila-bila. you're the best thing that has ever happened to me, somi. and, saya menyesal sebab saya tak hargai awak. i'm sorry...." bisiknya ke telinga bekas yeojachingu-nya itu.
somi yang tadinya terkedu itu perlahan-lahan mengangkat lengannya, membalas pelukan taehyung. dia teresak-esak menghamburkan tangisannya di dada taehyung. "kenapa macam ni pengakhiran kita, tae... macam mana saya nak teruskan hidup tanpa awak kat sisi saya lagi, tae..." ujarnya perlahan.
taehyung tersenyum. "saya yang salah sebab saya tak hargai apa yang ada kat depan mata saya selama ni, somi. mianhae, somi-ah. andai kata kita ada jodoh yang panjang, we'll meet again someday. saranghae, somi-ah...." balasnya dalam nada berbisik.
dia melepaskan pelukannya lalu melangkah ke luar kafe, meninggalkan somi yang masih lagi teresak-esak di dalam kafe, menamatkan kisah mereka berdua.
"nado saranghae, taehyung-ah...."
I R I S A
aku menggigit bantal peluk sambil cuba menahan air mataku dari jatuh. kena control macho juga walaupun bukan depan orang. sedih nak mati k-drama ni, bukan kaleng-kaleng izati punya recommendation ni.
ending dia betul aku tak punya expect langsung. pandai betul penulis skrip k-drama ni manipulate jalan cerita dia eh padahal sikit punya elok dah hero tu dengan heroin tu. tapi langit tak selalunya indah, penulis ni tak bagi can langsung berangan lama sikit.
|||
to be continued
YOU ARE READING
OG | Sayang Awak
Teen Fictionㅡ andai aku diberikan dua pilihan, sama ada untuk memilih antara kau dan dia, aku pilih untuk hidup bersama dengan kau sampai bila-bila. status; on-going. a story made by @skidibangbang