Chapter 8

45 8 0
                                    

Minhyuk mundar mandir di dalam biliknya seperti memikirkan sesuatu.

Knock ! Knock !

"Siapa?"

"Noona"

"Masuklah" Minhyuk melabuhkan punggung di atas katil.

Noonanya masuk seperti yang diarah Minhyuk.

"Ada apa?" Soal Minhyuk.

"Minhyuk, hujung minggu noona nak buat birthday party. Minhyuk jemputlah kawan² sekolah tu"

"Kawan ? Tak payahlah noona. Minhyuk malas nak masuk campur esok, kalau boleh Minhyuk nak duduk dalam bilik je" Minhyuk membetulkan rambutnya yang terasa sedikit tidak terurus.

"Adik noona ni memang tak pernah berubah dari dulu. Suka hati kamulah. Tapi make sure esok masa potong kek kamu turun bawah" pesan noona, sempat lagi tangannya bermain dengan rambut Minhyuk.

"Ya , Noona!" Jerit Minhyuk.

Noonanya menjelirkan lidah dan segera keluar dari bilik apabila mendapati Minhyuk ingin mengejarnya.

"Harap je dah tua tapi perangai tak berubah" marah Minhyuk lalu menghempaskan tubuhnya pada katil.

***********************************

"Soyeon ?"

"Ya?" Mata aku memandang Jongsuk Oppa yang datang entah dari mana lalu duduk disebelah aku yang sedang asyik menonton tv.

"Ahad ni ikut oppa pergi party kawan" Oppa mengambil satu keropok didalam plastik yang aku pegang.

"Party ? Soyeon nak dress baru. Yang ada tu dah lusuh" pinta aku.

"No problem. Okaylah oppa masuk tidur dulu" Jongsuk bangun dari duduknya dan berjalan menuju ke bilik, "oh ya, esok jangan lambat. Pukul 7 kita keluar, kalau tak pergi sekolah naik bas" pesan oppa sebelum hilang dari pandangan.

Aku sekadar lihat oppa menuju ke biliknya dan segera menghabiskan keropok yang tinggal sedikit. Setelah selesai makan aku menutup tv dan menuju ke dapur untuk membuang sampah dan basuh tangan. 'Naik bas ? Okay je, Oppa yang mengada nak hantar' bisikku dalam hati. Kemudian aku juga turut masuk dalam bilik untuk tidur.

Keesokkan paginya ,

"Soyeon , kenapa diam je ?" Soal Oppa. Matanya tertumpu pada jalan raya.

"Huh ? Diam ? Bukan memang selalu macam ni ke ?" Aku merenung wajah Oppa.

"Tak. Oppa ada perasan kamu lain hari ni.."

"Tak ada apa-apalah Oppa. Perasaan oppa je tu. Soyeon okaylah" aku merenung keluar. Hmm, sebenarnya tak ada masalah pun. Aku cuma risau dengan diari aku, banyak benda penting tertulis dekat situ. Tak kira hari ini aku kena ambil diari itu daripada Minhyuk.

"Soyeon !" Oppa memanggil aku.

"Ye ?"

"Hmm tak nak turun ke ? Kita dah sampai sekolah. Ke nak ikut oppa pergi office?" Jongsuk Oppa ketawa kecil.

"Eh dah sampai ?"

"Mengelamun la tu" Jongsuk melihat keluar tingkap memandang ke arah pintu pagar sekolah. Ramai pelajar baru tiba dan ada juga yang berhenti melihat-lihat keretanya.

"Soyeon keluar dulu" aku membuka pintu. Aku berjalan dihadapan kereta.

Jongsuk membuka tingkap , "Soyeon , tunggu kejap"

"Ish apa lagilah Oppa ni" sebelum aku pergi ke Jongsuk Oppa sempat lagi aku melihat pelajar² perempuan yang menggedik apabila melihat Oppa.

"Petang nanti Oppa datang jemput. Kalau lambat tunggu je tau"

The DiaryWhere stories live. Discover now