Ik raad je aan iets van How To Train Your Dragon te bekijken voor je dit leest;) Je zal anders niet veel van de drakensoorten begrijpen XD.
'Happy Birthday to you, happy birthday to you, happy birthday lieve Alice, happy birthday to you!!' Ik knipper met mijn ogen en open ze voorzichtig. Een glimlach bereikt mijn mond als ik mijn vader, mijn moeder en mijn broertje bij mijn bed zie staan met ballonnen in hun handen. 'Thxx.' 'Gefeliciteerd met je 15e verjaardag lieverd!' zegt mijn moeder als ze mij een knuffel geeft. 'Dankje mam.' 'Kom je zo naar beneden? Ik heb al ontbijt gemaakt.' zegt mijn moeder met een knipoog. 'Ja is goed.' zeg ik. Ze verlaten mijn kamer en ik ga overeind zitten. Ze hebben mijn kamer versierd met vlaggen waar 15 op staat en een paar ballonnen. Ze zijn toch zo lief.. Ik pak wat schone kleren en stap onder de douche. Een genietende zucht verlaat mijn mond als ik de warme stralen over me heen laat stromen.
Ik stap de douche uit en trek snel mijn kleren aan. Een samenvatting van mezelf. Donkerbruin haar, blauwe ogen, ongeveer 1,70, goed in boksen en rennen, mijn lievelingseten is lasagna, en niet erg populair op school. Ik pak mijn borstel en kam mijn haren. Perongeluk laat ik het vallen en ik wil bukken om hem op te rapen. Ik ga zitten op mijn knieën en wil me uitrekken om de borstel te pakken maar klap dubbel van de pijn. Mijn knie bonkt hard als ik ga zitten. Langzaam trek ik mijn broek omhoog. Oh ja, het zat er nog van gisteren. Het zit namelijk zo, er is een populaire jongen in mijn klas die mij erg graag wil, maar ik denk dat hij mij alleen maar gebruikt dus ik wil niet. Telkens opnieuw word ik dan naar buiten gesleept en in elkaar geslagen.. Er loopt een rilling over mijn rug bij die gedachtes. Snel pak ik mijn borstel, kam mijn haren, doe snel wat mascara op en loop naar beneden. Het was vandaag zaterdag dus ik had geen school. 'En lieverd, ben je klaar voor vanmiddag?' Vanmiddag was de ceremonie van de Drakeneieren dus was een beetje zenuwachtig. 'Ja tuurlijk ben ik klaar!' Ik kon niet wachten ookal was ik zenuwachtig. Snel at ik mijn broodje op trok mijn schoenen aan en ging naar buiten, een rondje joggen. Het zou mijn laatste keer alleen zijn, maar ik kon ook even mijn hoofd leeg maken.
Ik kijk op mijn horloge. Ships het is al half een! Ik trok snel een sprint naar huis. 'Mam, Pap ik ben thuis!' riep ik. 'Hoi lieverd!' hoor ik ergens vanuit het huis. ik loop de woonkamer in en zie mijn broertje met een auto spelen. Ik grinnik, maar ja wat dan nog? Hij is pas 5. Ik loop naar de koelkast een schenk een glaasje melk voor me in en loop naar de bank. Ik heb net mijn glas leeg als ik mijn moeder hoor roepen: 'ETEN!' Ik loop naar de keuken en een heerlijke geur komt me tegenmoet van: LASAGNA! 'Mam thxx dat je lasagna hebt gemaakt!' Mam geeft me een knuffel en zet het eten op tafel.
Snel kleed ik me om in een witte spijkerbroek en een kanten t-shirt. Het is zover! EINDELIJK DE CEREMONIE!!! Ik stap bij mijn vader, moeder en broer in de auto en rijd weg. Na een tijdje komen we aan bij een groot gebouw, het Spirit Huis. Ik ben de laatste van mijn klas die deze ceremonie krijgt omdat ik de jongste ben. Ik ben benieuwd welke draak ik krijg. We lopen naar binnen en meteen komt er een vrouw op ons aflopen. 'Goeiedag, ik ben meneer Sangster en ik heb een afspraak gemaakt voor mijn dochter Alice.' zegt mijn vader. 'Nou welkom meneer Sangster, ik ben Katy en ik begeleid uw dochter naar de kamer. Wilt u zo vriendelijk zijn om in de wachtkamer te wachten? Dan neem ik haar mee.' zegt de vrouw met een glimlach. Mijn vader knikt ter bevestiging en loopt met mijn moeder en broer naar de wachtkamer. 'Hallo Alice, ben je een beetje zenuwachtig?' vraagt de vrouw. Ik schud mijn hoofd. 'Nou volg mij maar.' zegt ze met een knipoog. Ik loop achter haar aan door de gang. Aan het eind van de gang zie ik een grote zwarte deur met gouden lijnen. Ze loopt naar de deur duwt hem open en wenkt mij om te komen. Ik loop de kamer binnen en kom terecht in een grote zwarte kamer. Katy begeleidt me naar het midden van de kamer en vraagt me te gaan zitten. Ze blijft staan. 'Goed straks moet je je ogen sluiten en denken aan een draak. Jouw Spirit Dragon. Als het lukt zal je iets voelen.' zegt ze tegen mij terwijl ze naar een hoek in de kamer loopt. Ze zegt dat ik kan beginnen.
Ik zucht diep en sluit mijn ogen. Ik probeer me te concentreren maar ik voel niks. Ik probeer en probeer en na een tijdje denk ik iets te voelen. Het gevoel wordt sterker en er vormt een groot, zwart en geribbeld ei. Er komt een felle flits en ik open met een ruk mijn ogen. Volg ongeloof kijk ik naar het ei dat voor me ligt. Er komt nog wat stoom vanaf. Precies hetzelfde zoals in mijn gedachten. Wat voor draak zou het zijn? Een Monstrous Nightmare? Nee.. Misschien een Snow Wraith vanwege de stoom? Ik haal mijn schouders op een loop naar het ei toe. Heel voorzichtig pak ik het op. Er gaat een steek door mijn hand naar mijn arm, en vervolgens door mijn hele lichaam. Ik kreun van de pijn maar laat het ei niet vallen. Ik voel het ei zachtjes heen en weer wiegen in mijn hand. Er komt een barst in, en nog een barst, en nog een barst, en.. Het leek wel alsof het ei explodeerde in mijn handen. Een gil ontsnapte en ik zette een stap achteruit. Wat ik op de grond zag zitten leek niet op de draken uit de boeken. Het was zwart, had groene ogen, grote vleugels en een lange staart. Alsnog het was nog steeds een baby draakje. Zonder twijfel stak ik mijn hand uit. Het was een fractie van secondes en ze legde haar snuit in mijn hand.
Ik weet niet waarom maar ik keek naar mijn schouder. En ik zag er langzaam een teken op groeien. Een hoofd, lichaam, vleugels, en vervolgens de staart. Ik hield mijn adem in. Dit was het teken van een Nightfury. Vol ongeloof keek ik naar haar. Ik had niet eens door dat Katy naast me kwam staan. 'Zo die drakensoort zie je echt niet vaak!' zei ze. Maar een paar mensen hadden een Nightfury als Spirit Dragon. 'Ja..' beademde ik haar. Ik zette en stap naar voren en tilde haar op. 'Hij is wel mooi.' zei Katy. 'ZIJ het is een meisje, en ik noem haar Black Moon.' zei ik en Black Moon veranderde in een tatoëage op mijn arm.
Hey mensen! Wat vinden jullie van dit verhaal? Laat me het weten in de reacties! Ik raad het echt aan om wat van How To Train Your dragon te gaan kijken, anders snap je er niks van XD. 1196 woorden.
JE LEEST
Dragon Spirit
FantasíaMaak kennis met Alice, een meisje dat op de middelbare school zit. Als je 15e verjaardag plaatstvindt, krijg je een ceremonie, die aan de hand van jouw karakter en lot je draak bepaald. Jouw eigen Spirit Dragon en een Ultimate Dragon Rider worden. A...