1

1.1K 98 12
                                    

Paprsky slunce se odráží od stříbrného sněhu a všude vládne zvláštní mír. Ulice Bristolu jsou tišší než obvykle a jediné co slyším, jsou mé kroky v křupajícím sněhu. Pomalu dojdu k malému, avšak velmi oblíbenému knihkupectví a začnu hledat klíčky v kabelce. Vzápětí ze sebe setřepu všechen sníh, otřu si boty a vejdu dovnitř. Dveře opět zamknu a projdu uličkami polic plných knih. Vejdu do zadní místnosti a sundám si kabát se šálou, jenž pověsím na blízký věšák. Přejdu k malé kuchyňce a postavím vodu na čaj. Otočím se a rozhlédnu se po místnosti. V rohu uvidím stát pár krabic. Vezmu hned tu první a vrátím se do obchodu, kde knihy zařadím podle žánrů. Vytáhnu žaluzie, které zakrývají výlohu a povšimnu si, že na ulici se objevili první lidé. Vrátím se zpátky do odpočívárny a zaliji si čaj. Krabici jsem během toho pohodila do dalšího rohu. Vytáhnu si mobil a klíče z kabelky a jako vánoční stromeček se zase vracím do obchodu. Otevřu dveře a tabulku s nápisem otočím na otevřeno. Posadím se za pokladnu a vyčkávám na první zákazníky.

Do obchodu vejde malá dívenka se zlatými vlasy a rozhlíží se.

"Dobrý den!" Zvolá vesela a já se na ni usměji.

"Ahoj, holčičko. Co bys ráda?" Zeptám se ji a ona se uculí.

"Máte nějaké pohádky? Víte, maminka mi dala penízky a já se nechci kupovat žádnou hloupou hračku ale nějakou knížku."

"A ty už umíš číst?" Holčička zakývá hrdě hlavou na souhlas. Miluji, když se děti zajímají o četbu. "Tak to spolu půjdeme nějakou vybrat, co myslíš?" Holčička se usměje a budoucích deset minut s ní vybírám nějakou pohádku. Zprvu jsem ji nabízela  knihy s princeznami ale ona si vybrala s draky. Potom společně dojdeme k pokladně a já ji ke knize přičtu mou zaměstnaneckou slevu. Poděkuje, slušně pozdraví a odejde.

Usrknu si ze stále horkého čaje a usměji se sama pro sebe. Náhle se rozrazí dveře a do obchodu vrazí můj kamarád Patrik.

"Čus Mais!" Zařve s úsměvem od ucha k uchu.

"Nazdar! Rušíš mi ranní klid!" Zakroutím hlavou a usměji se.

"Tady máš tu objednávku. Šéfová to už platila, takže je všechno vyřízené. Jen mi to tu podepiš a to je vše." Podepíšu se na papír o přijetí objednávky a podám mu ho zpátky. "Rád bych si s tebou povídal ale musím to ještě rozvést zbytek. Však to znáš, tak ahoj!" Řekne rychle a už jde ke dveřím.

"Ahoj a díky!" Vytáhnu nůžky a krabici rozstřihnu a otevřu. První vytáhnu romány, zařadím je do systému a položím je na pult. Takhle to udělám se všemi a po chvíli mám na pultě několik kupiček knih. V tom zase někdo vejde. Jenom se pozdravíme a muž se ztratí v uličkách odborné literatury.

Vezmu první hromadu knih a uložím je do polic. Vrátím se k pultu, kde už čeká muž s knihou o informační technologii. Zaplatí a tak rychle jako přišel, zase odejde.
Začínám mít pocit, že dnešní den, bude utíkat extrémně pomalu.

Listuji mou oblíbenou knihou a vyhledávám své oblíbené části. Vždycky jsem uvažovala, jaké rozhodnutí bych dělala, kdybych čelila stejným situacím, jako mé oblíbené postavy. Jak bych se chovala, kdo bych byla. Za koho by mě lidé považovali. Byla to moje tajná závislost a i ve dvaceti šesti letech ji trpím. Moje momentální téma je zase Harry Potter. Moje dětská láska a zároveň má oblíbená série.

Uvažuji v jaké koleji bych byla, Nejspíš ve Zmijozelu. Vždycky mě nějak přitahoval, ale jak hádám, bylo by to se mnou jako s Dracem. Moudrý klobouk by se mě ještě ani nedotknul a už by hlásal mou kolej. Jenže já jsem smolař, takže by to Zmijozel nebyl.

Z mých dětinských úvah mě vytrhne klapnutí dveří. Zvednu hlavu a pohlédnu na zoufalou ženu. "Dobrý den, mohla by jste mi prosím poradit, slečno?" Zeptá se a zdá se být značně nervózní.

"Zajisté!" Řeknu mile zatím co ona rozkládá mapu na stůl. 

"Jak se dostanu sem?!" Ukáže na místo a já se ji pokusím vysvětlit nejkratší a nejjednodušší trasu. "Moc vám děkuji, slečno." Řekne a na její tváři se objeví vděčný úsměv.

"Ráda jsem pomohla." Odpovím a nakonec ji pozdravím na odchod. Žena se naposledy usměje a odejde.

Když vás život bude srážet pořád a pořád na zem, tak si musíte najít důvod, proč znovu vstát. Pro mě je to upřímný úsměv a lidská laskavost.

Ahoj všichni! Velmi bych vám chtěla poděkovat za pozitivní ohlasy u prologu a rozhodla jsem se, že vám dneska přidám i první díl. Doufám, že se líbil a pěkný zbytek dne.

BOOKWORM || LokiKde žijí příběhy. Začni objevovat