Vi hade hjälpts åt att laga mat, spaghetti carbonara, och det blev faktiskt riktigt gott!! Sen had vi mest suttit i soffan och pratat om allt och ingenting, men ingen hade så mycket som ens nämt Liams namn. Det hade varit så mysigt att sitta där, med två av mina favoritkillars armar om mig och bara mysa. Men såklart vsr vi trötta efter en så händelserik dag så vi gick och bäddade. Jag bäddade i mitt rum till Omar, eller ja han skulle ju sova i min säng så, och killarna hjälptes åt att bädda till Ogge eftersom jag vägrat gå in i Liams rum. När vi var klara med det kröp vi till kojs och ropade godnatt till varandra. "GONATT!!!" "OGGE FÖR HELVETE!! VI ÄR INTE DÖVA!! VI LIGGER VÄGG I VÄGG MED DÖRRARNA ÖPPNA!!" "jaja..." Jag kramade om Omar och stannade så, kramandes, ändå tills vi somnade.
Liam... nej!! jag fick inte tänka på honom... mitt liv är förstört... Jag lösgjorde mig från Omars grepp utan att han vaknade och tassade upp och ut ur sovrummet. Tur att Zingo inte vaknar förens halv sju vad som än händer. Jag smög mig målmedvetet in på toan och stängde dörren innan jag tände den svagaste lampan och öppnade duschdörren. Jag plockade fram min rakhyvel och började pilla ut ett av bladen innan jag la tillbaks hyveln igen. Jag satte mig på knä på toasitsen och höll min vänsterarm över handfatet. Det sved till lite när jag drog lätt med bladet över armen. Det närmade sig igen när dörren öppnades. En nyss yrvaken Ogge såg nu helt klarvaken ut. "Lovisa..." viskade han och gick fram till mig. Han tog min arm i sina händer och synade den. "varför?" frågade han och kollade upp på mig eftersom han nu satt på huk. "Jag vill ha Liam här" snyftade jag fram. "Men skulle Liam tycka om att du gjorde det här?" jag skakade på huvudet och tänkte på hur han skulle reagera- han skulle nog bli arg, fast innerst inne ledsen och orolig. "Kom här, det kommer bli ett stort ärr om man inte gör såhär" sa han och satte på iskallt vatten som jag skulle hålla min arm under medans han plockade fram lite saker. Han gick ut från toan och kom strax tillbaks med en isbit. "Har det slutat rinna? bra, håll den här emot" jag tog isbiten och gjorde som han sa. När isen smält började han smörja på någon salva och tillslut ett förband. Allt han gjorde kändes så invant för honom. När han var klar sa jag "Ogge?" och väntade inte på svar utan tog hans vänstra hand och kollade på den. Om man kollade riktigt noga kunde man urskilja små ljusa streck överallt på armen. "Åhh Ogge!" utbrast jag och kastade mig in i hans famn. "Nu är vi två" sa han och kramade tillbaks. Efter det följde han med mig in till mitt rum där Omar nu låg tvärs över hela dängen och snarkade innan vi gick ut igen och in i Liams rum. Jag var glad att man inte såg något iallafall. Vi la oss ner och han kramade mig en sista gång innan vi somnade.
-----------------------------------
okej, det var inte så långt nu, men ni fick ju ett långt innan idag, men eftersom ni har varit så duktiga och röstat tio gånger på det förra kapitlet får ni det här redan idag då kanske det blir längre imon. önska mig lycka till på SO provet imon för jag suger på SO. och om jag failar så är det ert fel för att jag var trött!! skoja ba♥ jag älskar er guys♥ kramiis♥
YOU ARE READING
På gatorna i sthlm ( The fooo fanfic )
FanfictionLovisa är tretton, snart fjorton, och en stor foooer, hennes dröm är Omar. Ett slag i skallen kan ändra hela hennes liv, eller? I denna fanfic bjuds det på både skratt och tårar...