fikat del 1 av 2

1.1K 31 1
                                    

Jag vaknade av att Zingo kom in och slickade mig i ansiktet. Zingo,  vår tokiga och glada men väldigt lojala golden retriever. Jag kollade på mobilen dom låg på hyllan bredvid sängen. Ett sms. Från han. 'Jag kommer till dig vid tolv, är det okej?' Jag knappade snabbt in 'Visst' och tryckte skicka. Sen kollade jag längst upp på skärmen. 11:32. Shit!!

Jag bokstavligt hoppade upp ur sängen och sprang in i badrummet. Sen låste jag dörren, drog borsten genom min rufsiga, guldblonda kalufs och gjorde en fläta i luggen som jag sedan satte upp med hårnålar. Mascara och concealer åkte på, inte mer eftersom detta var hur han såg mig sist. Jag kollade på mobilen igen, 11:56. Tur.

Jag sprang tillbaka till rummet och öppnade garderoben, det blev ett par svarta, tighta jeans och en långarmad tröja. Jag tog mina sneakers och collegejackan som passade perfekt till min outfit.

Väl ute behövde jag gå ett varv runt kvarteret med Zingo,  eftersom han sovit när mamma och pappa gick till jobbet, och Liam, min väldigt lata storebrorsa, sov som vanligt till klockan tre.

När jag kom tillbaka såg jag Omar stå med sin moppe och pillra på sin mobil. Jag smög mig fram och Zingo fattade vinken,  den hunden gillar verkligen att smyga. När jag var ett par meter från honom ställde jag mig bakom ett träd, och Zingo stod bredvid så han syntes, sms:ade jag honom 'kolla framåt, jag har förvandlats'. Någon sekund efter jag skickat det kollade han rakt mot mig, eller ja, mot Zingo.

Han sprang fram till mig och börhade kittla mig, jag började fnissa eftersom jag inte ville gapskratta mitt i ett villaområde, och sa fnissande att han fick ta o sluta för att jag hade en hund.  Inte för att han skulle springa iväg om man släppte kopplet, nej inte alls,  men jag kände att jag var på väg att börja skratta riktigt högt och det nöjet skulle han inte få. Han slutade och vi gick in och lämnade hunden och jag ropade högt till övervåningen "JAG STICKER NU, DU FÅR TA O STIGA UPP OCH RASTA ZINGO SEN DIN SÖMNTUTA!!!" jag fick ett muttrande "jaja visst förfan.." till svars och stack iväg med Omar.

Vi satte oss på Espresso house och tog varsin chai latte och började prata. Omar frågade med jämna mellanrum om hur det var med huvudet, och jag svarade att det var bra med det varenda gång. Efter varje gång sa jag också att han hade väldigt hårda armbågar och han bara räckte ut tungan lite retsamt mot mig...

-----------------------------------

Ledsen att det tar lång tid med uppdateringarna men har mycket nu,  idag har jag behövt packa för jag har bott hos min kompis på de södra breddgraderna under låvet och imon bär det av till de lite nordligare igen. Kommer bli väldigt mycket läxor och sena dagar sen när skolan börjar igen. Jag ska försöka att skriva minst varannan dag hädanefter.

kramis <3

På gatorna i sthlm ( The fooo fanfic )Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora