Linnea

736 40 5
                                    

Jag vaknade av en spark i huvudet. Av Felix. Alla killarna sov, konstigt, de är ju riktiga sömntutor. Jag kravlade mig ur soffan och gick fram till pianot.

"So wake me up when it's all over

when I'm wiser and I'm older

all this time I was finding myself and I didn't know I was lost" Sjöng jag och spelade med. Killarna började röra på sig lite smått. "Men åhhh... Killar!! VAAAAKNAAAAAA!!!" "neeej..." grymtade Felix. "Jo du måste upp, annars väcker jag dig som du väckte mig." "Hur var det då?" Han satte sig upp. "Asså jag tycker synd om era föräldrar... Jag fick din fot i nyllet!" "Haha!" retades Felix och jag klättrade upp bakom  honom. Efter ett tag hade jag tryckt tillräckligt på honom och han låg på golvet. "It's a man over board,  a man over board. Mayday, mayday. " sjöng jag och han sköt ut underläppen och försökte se sur ut.

" Kom nu killar!!" suckade jag och drog i både Ogge och Oscar. "Jaja..." efter tio minuter var alla uppe. Jag kollade på min mobil. 07: 53 !!! Åh nej!! Jag kommer bli sen!! "Killar!!" "ja?" "jag börjar om sju minuter!!" "och?" "Jag kommer komma försent ju!!" "Jaja... Ta på dig lite kläder så får du skjuss." sa Ogge. "På ett villkor." "Vadå?" "Att jag får vara med hela skoldagen och se till att ingen skadar dig." "Men, din egen skola då?" "Oscar anmäler mig sjuk." "Men..." Han avbröt mig " Klä på dig nu!" Han blinkade med ena ögat mot mig. Jag drog på mig sneakersen och collegejackan,  tog kepsen och gick till dörren. Jag skulle precis gå ut när Oscar kom. "Lollo, fånga!" Han kastade ett äpple.  "Lycka till idag" Jag mimade tack och skyndade ut och satte på mig hjälmen. Vi kom bara tre minuter sent, men då körde vi aningens fortare än igår. Aningens. Jag gick fram till Melissa. "Excuse me for being late, I overslept. But yesterday, well, some said different comments about this topic,  and they hit me, so I wonder if it's okay if I got this friend with me today?" "Lovisa, which topic was it? And who's your friend? " " Okay, my friend is Ogge, or Oscar, and he is a member of this band, and now Omar, another member, and I,  we are like you know, together. Apparently some other girls at the school are jealous and... yeah." "Oh well, it's okay. I'll speak to the other teachers." "Thank you Melissa."

Jag vinkade mot Ogge som hade väntat i  dörröppningen att komma och vi satte oss längst bak vid ett bord. "Hello Oscar, or should I call you Ogge?" "Whatever you feel comfortable with. " "Okay. Class! Let's continue!" Dagen gick och många tjejer var på Ogge, men han sa att han bara var här för att vara med mig och höll en predikan om #fooofamily och #proudfoooer. Jag höll mig alltid nära honom, han började bli mer och mer som en bror för mig. När vi ätit kände vi för att vara lite ensamma, och eftersom det regnade ute och var fullt med slask så var det rätt så öde på skolgården. "Kom!" Ropade jag till Ogge och vi rusade genom ösregnet bort till änden av skolgården. Där stod ett träd, jag var snabb med att hiva mig upp på en gren och han var inte långt efter. Jag klängde mig vant upp genom grenarna och nådde till slut mitt mål. Cirka tio meter upp var nästan som en plattform där man kunde sitta. Jag kollade neråt och insåg att Ogge var fem meter under mig. "Hur går det egentligen? " "Ehhm... Jag är inte jättebra på att klättra i träd direkt." Jag klättrade ner och visade vilka grenar man skulle klättra på och snart var vi uppe. Ogge ringde Felix som också hade lunch och de snackade lite. Själv messade jag lite med Linnea och vi bestämde att hon skulle komma hem till mig när hon slutat. "Ingen annan i skolan varken vågar eller klarar att klättra upp här." "Jag förstår varför din lilla apa" "Haha jättekul."

Resten av dagen gick och vi gick hem. Ogge la sig i soffan och kollade lite på TV och jag satt uppe på mitt rum och spelade gitarr. Linnea kom och vi satt mest i mitt rum och snackade. "Är du hungrig?" frågade jag. "aa lite" "Okej. Killar!! Kan ni fixa lite o äta?" ropade jag ner. "Sure!! Varma mackor?" Jag kollade på Linnea, men hon stirrade bara på mig. "visst!" ropade jag. "Var inte det typ din familj som kom hem innan?" "Joo, typ." sa jag och blinkade. "De bor här just nu." sa jag som att det var den självklaraste saken i världen. "Oookej" sa hon lite chockat. Oscar ropade att det var klart när nerifrån och jag drog ner henne. Jag och killarna snackade hur mycket som helst, men Linnea satt bara där helt stum. Ogge kollade lite frågande på mig och henne, jag fattade vinken. "Killar, håll för öronen!" beordrade jag. De flög upp med händerna och höll för öronen. "Är det något fel?" frågade jag. "Nej... eller joo... eller alltså..." "Jag förstår, men tänk att du hade pratat med dom innan de blev kända" "Kan vi få ta bort händerna nu? Jag vill äta min macka!!" "Felix, håll käften. De är bara helt vanliga killar, iallafall här hemma. Okej?" "Okej." "Killar, varsågoda. " "Tack!" Resten av kvällen satt även Linnea och snackade som en av oss, och vi hade jättetrevligt! Linnea gick hem och vi fortsatte att smsa medans killarna duschade. "För i helvete Felix!! Du tar ju femtioelva år på dig!!" "Nanananana!"

'Haha, Ogge är skitsur på Felix'

'haha varför då?'

' "han tar femtioelva år på sig att duscha" '

'Hahaha Omg...'

När alla hade duschat var klockan halv ett och alla stupade i säng. Jag saknade Omars händer omkring mig men somnade snabbt ändå.

--------

Okej då har man uppdaterat igen, kommentera vad ni tycker! ! rösta oxå för den delen!! Bara en sak... Jag vet inte ens om killarna går på samma skola ens så jaa.... dissa mig inte för det för jag skriver som min fantasi tycker.

kramis♥♥♥

På gatorna i sthlm ( The fooo fanfic )Where stories live. Discover now