Bundan önceki derslerimizde İman ve İmanın şartları ile alakalı bilgileri içeren dersler hazırladık ve kardeşlerimizle buluşturduk. Bundan sonra ki derslerimizde ise, İslam ve İslam'ın Şartları konusunda bir silsile dahilinde bilgiler aktarmaya çalışacağız. Bu ilk dersimizde özetle İslam ve onu oluşturan konular hakkında kısa bir özetleme yapacağız, daha sonra da diğer derslerimizde detaylara yer vereceğiz.
Ruh ve cesetten oluşan muhteşem varlık olan insan mahlukatın en üstünüdür.
"Biz, hakikaten insanoğlunu şan ve şeref sahibi kıldık. Onları, (çeşitli nakil vasıtaları ile) karada ve denizde taşıdık; kendilerine güzel güzel rızıklar verdik; yine onları, yarattıklarımızın birçoğundan cidden üstün kıldık". (İsra, 17:70)
Dış görünüşünün güzelliği ile ruhundaki incelik ve derinlikleriyle de müstesnadır.
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ.
"Biz insanı en güzel biçimde yarattık". (Tîn, 95:4)
Ayrıca, kendisine akıl ve düşünebilme yeteneği de verilmiş olması sebebiyle de insan bütün, yaratılmışların gözbebeği ve alemlerin özüdür. Sayısız nimet ve güzellikleriyle bu dünya insanın hizmetine tahsis edilmiştir. Buna karşılık olarak yaratıcısını tanımak, O'na inanmak ve ibadet etmek gibi sorumluluklar yüklenmiş ve ondan söz alınmıştır.
"Allah'ın size olan nimetini, "Duyduk ve kabul ettik" dediğiniz zaman sizi bununla bağladığı (O'na verdiğiniz) sözü hatırlayın ve Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, kalblerin içindekini bilmektedir". (Maide, 5:7)
"Kıyamet gününde, biz bundan habersizdik demeyesiniz diye Rabbin Adem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkardı, onları kendilerine şahit tuttu ve dedi ki: Ben sizin Rabbiniz değil miyim? (Onlar da), Evet (buna) şahit olduk, dediler". (A'raf, 7:172)
Bu geçici dünya hayatında, ebedi âlem dediğimiz âhiret yurdunda arzulanan mutluluğu elde edebilmek ise, işte bu söze bağlı kalmakla mümkün olacaktır. Bunu ise, ancak bir hak dine inanmak ve o dinin temellerine uygun ibadet etmekle elde etme imkânı vardır ki, bu din İslâm dînidir.
"Allah nezdinde hak din İslam'dır. Kitap verilenler, kendilerine ilim geldikten sonradır ki, aralarındaki kıskançlık yüzünden ayrılığa düştüler. Allah'ın ayetlerini inkar edenler bilmelidirler ki Allah'ın hesabı çok çabuktur". (Bakara, 3:19)
Bir dîne inanma düşüncesi insanlık tarihi ile denktir. İnsanlık var olduğu sürece de devam edecektir. İnsan fıtratında, kendisini yoktan var edeni bilme, O'na inanma, bağlanma gibi duygular vardır. Fıtratı bozulmamış her insanın ruhu buna ihtiyaç duyar. Aynen yeme, içme, uyuma ve benzeri bir kısım biyolojik ihtiyaçların hissedilmesi gibi. Ancak ruh ve akıl yolu ile hissedilen bu dinin insanı tatmin edebilmesi ve gereği gibi Rabbine ibadet etmesi için bir yol göstericiye de ihtiyaç vardır. Bunlar ise, insanların arasından seçilmiş olan peygamberlerdir.
"(Ey Muhammed!) Böylece seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip geçtiği bir ümmete gönderdik ki, sana vahyettiğimizi onlara okuyasın. Onlar Rahman'ı inkar ediyorlar. De ki: O benim Rabbimdir. O'ndan başka tanrı yoktur. Sadece O'na tevekkül ettim ve dönüş sadece O'nadır". (Ra'd, 13:30)
Dinî kuralları koyan Yüce Allah'ın kendisidir. Peygamberler de dahil hiç bir insanın din kurma yetkisi yoktur. Peygamberler, dinî hükümleri tebliğ ederler; bizzat uygularlar ve örnek olurlar.
"Biz bu Kitab'ı sana sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir topluma da hidayet ve rahmet olsun diye indirdik". (Nahl, 16:64)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ev Sohbetleri Dersleri
Non-FictionGrup kuralları olmazsa olmazlarımızdandır :) 1. Siyaset kesinlikle yasak 2. Kaynaksız paylaşım yapılmayacak 3. *Nasılsın, iyi misin muhabbeti olmayacak*, tanışma faslı fazla uzatılmayacak, hayırlı sabahlar/ hayırlı cumalar vb. mesajları atılmayaca...