BAB 2: SEOLHYUN

107 8 1
                                    

Setibanya di bilik mesyuarat,mereka memohon maaf kerana mereka yang menyebabkan mesyuarat ditangguhkan.

"Maafkan kami kerana telah menyebabkan mesyuarat ini ditangguhkan,"ujar taeyeon mewakili mereka bertiga."Baiklah kami maafkan tapi jangan ulangi kesilapan kamu bertiga lagi,"kata salah seorang kawan sekerja mereka. Lalu,mereka bertiga pun duduk.

"Baiklah semua mari mulakan mesyuarat,"kata Pengerusi Kim merangkap bos di syarikat mereka."Sebelum itu,tujuan kita mengadakan mesyuarat ini adalah untuk perkenalkan pekerja baharu,"ujar  Pengerusi Kim lagi. Semua orang tertanya-tanya siapakah pekerja baharu yamg disebutkan oleh majikan mereka.

"Mari masuk,"panggil Pengerusi Kim kepada pekerja baharu yang dimaksudkannya.

Kelihatan seorang wanita berjalan masuk ke bilik mesyuarat. Semua orang di bilik mesyuarat berbisik antara satu sama lain.

"Eh itu bukan ke wanita yang awak terlanggar tadi eunji?"soal sowon kepada eunji."Betul kata awak sowon.Dia yang saya terlanggar tadi,"ujar eunji kepada sowon.

"Sila perkenalkan diri kamu."kata Pengerusi Kim. "Selamat pagi dan apa khabar semua. Nama saya seolhyun. Saya harap kita dapat bekerjasama selama saya bekerja di sini,"kata seolhyun sambil perkenalkan dirinya.

Selepas itu,mereka pun memperkenalkan diri kepada seolhyun. Apabila sampai giliran eunji perkenalkan diri,seolhyun pun berkata,"Eh! Awak yang melanggar saya tadi bukan?" Semua orang di bilik mesyuarat itu ketawa. Muka eunji nampak kemerahan menahan marah.

"Sudahlah ketawa kan dia. Awak semua ni memang tidak berhati perut,"marah taeyeon kepada semua orang di bilik mesyuarat itu."Sudahlah jangan hiraukan mereka. Nanti kita makan tengah hari bersama-sama ya?"pujuk sowon."Nae," kata eunji setelah kemarahannya reda.

~setelah habis mesyuarat~

"Kita ajak seolhyun sekali nak tak?"soal taeyeon kepada eunji dan sowon."Ajak pergi mana?"soal sowon dengan muka blurnya itu."Pergi makan tengah hari dengan kita la,"jawab taeyeon."Tak naklah sebab dia dah buat saya jadi bahan ketawa satu bilik mesyuarat,"bantah eunji dengan cadangan taeyeon."Kita ajaklah die sekali. Please."pinta sowon agar eunji setuju dengan cadangan taeyeon itu. Sebenarnya sowon mahu berbual-bual dengan seolhyun.

"Kalau awak mahu ajak seolhyun sekali saya tidak mahu ikut,"bantah eunji."Janganlah macam ni eunji. Kita kan sahabat baik. Kita kan selalu buat semuanya bersama," pujuk taeyeon agar eunji bersetuju dengan cadangannya itu."Baiklah," kata eunji acuh tak acuh."Yeay!"sorak sowon dan taeyeon serentak.

Bersambung...

Mianhae kalo cerita ini pendek dan boring. Please vote dan komen fanfiction saya.

SARANGHAE READERS♡

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now