BAB 12

12 1 0
                                    

"Aduhai pntnye kerja seharian. Sampai sakit belakang ni,"keluh seolhyun sambil meregangkan badannye seolah-olah yoga.
"Yela. Dh la duduk terperuk je dlm office ni,"balas choa setuju dngn kata-kata seolhyun. "Hmm jomlah kite pergi lunch. Sy dh la lapar ni,"ajak seolhyun sambil memegang perutnye yg bekeroncong kerana teramat lapar. Tiba-tiba perut seolhyun berbunyi. Serentak itu,mereka berdua ketawa terbahak-bahak.

"Hahahaha. Lapar sngt kau ni. Dhla jom kite pergi mkn. Nnti lgi kuat perut kau berbunyi. Tapi kite ajakla skali eunji ngan sowon tu,"kata choa sambil mengesat air matanye kerana terlalu bnyk ketawa.

Mendengarkan nama eunji itu membuatkan senyuman seolhyun mati. Dia terlupa akan tujuan utamanye ke sini. Untuk membalas dendam lama terhadap eunji. Dia terleka sampai terlupa akan dendamnye. Sudah lama dia mencari eunji. Dan akhirnye die menjumpainye di sini. Di tempat dia bekerja. Dendam lamanye mengingatkan dia tentang keluarganye. Ya. Die perlu membalas dendam terhadap eunji secepat mungkin.

"Seolhyun. Seolhyun-sshi. Kau dngr x ape aku ckp ni,"kata choa sambil melambai-lambaikan tangannye di hadapan muka seolhyun. Seolhyun masih mengelamun. Setelah dilambaikan tngnnye beberapa kali dan menggoncangkan badannye,akhirnye seolhyun kembali ke dunia nyata.

"Eh ape kau ckp tdi,"seolhyun masih keliru akibat mengelamun. "Haih. Tula mengelamun lgi. Tdi aku ckp. Aku nk ajak diorng gi lunch ngan kite. Aku nk panggil diorng ni. Kau nk ikut x?"kata choa. "Hah jomlah kite gi ajak diorng. Jom,"ujar seolhyun lalu pergi ke meja sowon dan eunji diikuti choa di belakng.

"Err,sowon." ujar seolhyun. "Nae,"jwb sowon. "Korng nk ikut kitorng gi lunch x?"soal seolhyun. "Hmm. Boleh jgk. Jap aku nk ambil handbag,"kata sowon. "Okey."

"Eunji jom gi lunch,"laung sowon kpd eunji. "Ok. Jap aku nk ambil handbag,"kata eunji yg mejanye hanya selang 2 meja dri sowon.

S
K
I
P

"Burrbb. Kenyang saya,"ujar sowon sambil menepuk perutnya yg sudah kenyang. "Hish. Tak senonoh la awak ni. Lain kali nk sendawa cover la sikit. Ni
tak," bebel eunji dngn tingkah laku sowon yg tidak senonoh itu. "Ish yela-yela. By the way,thanks seolhyun sbb belanja kami," kata sowon. "No hallah. Lgipon sikit je ni," ujar seolhyun.

"Eh dhla. Jomlah masuk kerja balik,"ajak choa. "Okey,"kata mereka bertiga serentak lalu mereka berempat berjln pergi ke pejabat mereka semula yg terletak di seberang jln sahaja.

S
K
I
P

"We're home taeyeon,"laung eunji dan sowon. "Eh korng dh balik? Ha jom mkn. Sy dh masak,"ujar taeyeon. "Ala susah-susah je awk msk taeyeon,"kata sowon. "Ala x susah pon,"kata taeyeon. "Thank you mskkan utk kitorng. By the way,awk masak ape taeyeon?"soal eunji. "Oh sy hanya masak nasi goreng kimchi dan bibimbap,"balas taeyeon.

Mendengarkan nama mknn korea itu,eunji dan sowon terliur kerana kelaparan. Lalu mereka pon berlari pergi ke dapur kerana tersangat lapar. Taeyeon hanya geleng kepala melihat perangai mereka. Lalu taeyeon pon berjln perlhn menuju ke dapur utk melihat mereka berdua.

Semasa taeyeon sampai di dapur,kelihatan eunji dan sowon sudah mkn dngn berselera sekali. "Amboi. Lajunye mkn. Dh la x ajak orng,"rajuk taeyeon. "Ala jgnlah merajuk taeyeon. Meh sini mkn. Kitorng dh ajak kan ni?" kata sowon sambil berseloroh lalu menepuk kerusi di sebelahnye tanda mengajaknye duduk. "Hmm yela,"balas taeyeon lalu duduk di sebelah sowon.

"Dh. Meh mkn,"ajak eunji lalu menghulurkan pinggan kpd taeyeon. Taeyeon mrnyambutnye lalu mencedok nasi goreng kimchi itu. Taeyeon juga mengambil bibimbap itu lalu mkn.

"Emm sedapnye. Siapalah yg masak ni kan?"ujar taeyeon. "Ofclah sy. Muahahahaha,"seloroh sowon. "Hahahaha,"gelak taeyeon dngn eunji. "Dhlah gelak tu. Mkn cpt,"kata eunji setelah tawanye reda. "Ok,"kata taeyeon dan sowon hampir serentak. Lalu mereka pon mkn nasi goreng kimchi dan bibimbap itu dgn berselera skali sampai habis licin pinggan. Lapar sngt diorng ni.

Bersambung....

Mian dh lama x update. Sorry cerita bosan.

Vote & Comment juseyo.

SARANGHAE READERS♡

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now