BAB 14: PERUBAHAN

18 2 0
                                    

Sesampainya mereka di pejabat,mereka segera masuk ke pejabat walhal baru pukul 8.00 pagi. Mereka segera mem 'punch' kan card mereka.

"Annyeonghaseyo korng. Lmbat korng masuk," sapa seorng lelaki. "Oh. Annyeonghaseyo jin,"balas sowon. Bkn jin syaiton. Tpi kim seok jin. Lelaki yg telah menarik perhatian seseorng iaitu,sowon. Sowon telah menaruh perasaan terhadap seokjin tetapi jin tidak tahu yg sowon menyukainya. Hanya taeyeon dan eunji sahaja yg tahu sowon menyukai jin. Perasaan jin terhadap sowon? Ntah author pun tak tau. Hanya seokjin dan tuhan je yg tahu.

"Annyeong jin. Mana ada kitorng lambat. Awl la kitorng sampai. Pukul 8 kitorng sampai,"jwb taeyeon mewakili mereka bertiga.

"Hmm yela. Ok. Bye,"balas jin lalu tersenyum lalu pergi dari situ meninggalkan mereka bertiga. Sowon hampir pengsan tengok senyuman muka hensem jin itu.

"My god. Hensemnya dia kan,"soal sowon kpd kedua-dua sahabat baiknya. "Adik aku lagi hensem,"balas taeyeon acuh tak acuh.

"Hmm bolehla,"ujar eunji.

"Annyeonghaseyo korng. Lambatnya korng sampai,"sapa seseorng. Mendengar sapaan seseorng itu,mereka bertiga terus menoleh ke arah empunya suara tersebut.

Mereka tidak terkejut kerana empunya suara itu ialah seolhyun.

"Annyeonghaseyo. Mana ada kitorng lambat. Dh dua orng kata kitorng lambat," ujar taeyeon. "Nugu yg sorng lagi tu?"soal choa. "Jin,"balas taeyeon pendek. "Jin? Jin mana yg sampuk korng ni? Jin syaitan ke?" soal seolhyun penuh tanda tanya.

"Ish. Mana ada la. Tu ha. Kim seokjin la,"kata sowon geram sambil jarinya menuding ke arah seokjin yg sedang melakukan kerjanya. Mana tak geram crushnya dikata jin syaitan. Sape suruh ckp jin. Ckp la seokjin.

"Ooo. Mianhae. Lain kali ckp nama penuh. Jngn panggil nama panggilan dia," kata seolhyun.

"Bkn saya yg ckp. Taeyeon yg ckp,"kata sowon sambil menjeling ke arah taeyeon.
Taeyeon hanya buat tidak tahu sahaja.

"Eh korng. Dh la sembang tu. Jom kita buat kerja," tegur choa. Mereka berempat hanya mengangguk dan pergi ke meja masing-masing. Lalu mereka pun buatlah kerja mereka.

******************


Semasa waktu makan tengah hari,taeyeon,eunji dan sowon hendak pergi ke kafeteria yg berada di tingkat bawah syarikat mereka.

Semasa dalam perjalanan ke kafe,mereka terserempak dngn seolhyun dan choa. "Eh korng. Jom mkn sama-sama?"kata seolhyun. "Ok jgk tu. Jomlah,"balas sowon lalu mereka berlima memilih tempat duduk mereka.

"Ok korng nk mkn ape?"soal eunji. "Emm. Nasi goreng,"kata choa. "Yg lain?"soal eunji lagi. "Saya pun mcm choa la. Nk nasi goreng,"ujar seolhyun. "Saya ada cadangan,"kata taeyeon tiba-tiba. "Kita semua mkn nasi goreng. Habis cerita,"ujar taeyeon. Mereka semua mengangguk setuju.

"Nk minum air ape?"soal sowon pula.
"Semua minum milo ais la. X pyh susah nk fikir,"cadang seolhyun. "Ok,"balas mereka berempat.

Eunji bangun dari tempat duduknya dan pergi ke kaunter dan memesan makanan dan minuman yg mereka mahu makan iaitu,nasi goreng dan milo ais.

Selepas memesan makanan mereka,eunji kembali duduk di tempat duduknya.

Sementara mereka menunggu makanan mereka siap,mereka berbual kosong.

"Seolhyun,saya baru perasan,"ujar sowon. "Ape dia?"soal Seolhyun kebingungan. "Awak punya handbag sama macam taeyeon punyalah,"kata sowon.

"Jeongmal?"soal taeyeon pula. Sowon hanya mengangguk mengiyakannya. Lalu taeyeon melihat beg tangan milik seolhyun. Memang benar ape yg dikatakan oleh sowon tadi. Memang serupa. 100% sebijik.

"Awak beli kat mana seolhyun?"tanya taeyeon ingin tahu. "Saya beli dekat kedai handbag la. X kan la kat kedai tayar pula,"jawab seolhyun sambil berseloroh.

Eunji hanya buat muka menyampah dngn kata-kata seolhyun tadi.

Selepas itu,keadaan sunyi sepi seperti malaikat lalu. Tiba-tiba, sowon memecahkan kesunyian tersebut.

"Seolhyun-sshi,jam awak sama mcm taeyeon la. Dh 2 barang awak sama dengan taeyeon,"ujar sowon sambil membelek jam di tangan seolhyun.

"Eh yela. Kebetulan je kot,"balas seolhyun. Sebenarnya mana ade kebetulan. Dia memang nk hampir semua barang sebijik dngn taeyeon.

Selepas beberapa minit,akhirnya makanan yg dipesan mereka sampai.
"Wah! Nampak sedap nasi goreng ni,"ujar eunji. "Yela. Nampak sedap,"balas choa.

"Ok. Makanan dh sampai,so makan la. Jgn tengok je,"kata taeyeon. "Yela
taeyeon-sshi,"balas mereka berempat.

Lalu,mereka pun makan dengan berselera sekali. Tiada satu patah perkataan pun yang keluar dari mulut mereka kerana sangat kusyuk makan. Sedap sangat ke?

Seusai habis makan dan membayar makanan mereka yang dibelanja oleh seolhyun lagi,mereka pun pulang ke pejabat mereka.



Bersambung...

Mian part ni pendek je. Btw,selamat hari raya.

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now