"Alamak hujan la pulak. Mcm mane nk gi mkn ni," rungut seseorng. "Jngn nk merungut sngt la eunji. Kita mkn kat kafeteria kan office ni je. Xyah mkn kat luar," kata taeyeon kepada eunji. "Tapi makanan kat kafeteria syarikat ni mahallah. Habis duit saya nanti," kata eunji lagi. "Hek eleh. Habis duit konon. Kan baru masuk gaji. Apelah awak ni eunji," kata sowon setuju dengan kata-kata taeyeon itu.
"Ala please taeyeon kite makan kat luar. Esok kite mkn kat kafeteria. PLEASE!!" pinta eunji sambil buat aegyo.
Taeyeon tidak mahu menghampakan kawannye itu lagi-lagi apabila mereka meng aegyo(?). "Emm yela². Tapi janji esok kite makan kat kafeteria syarikat ni okey?" "Janji! Janji sngt². Horayy! Gumawo taeyeon,"ujar eunji dengan gembira lalu memeluk taeyeon.
"Emm yela. Tapi boleh tak lepaskan pelukan neo ni?" "Oh mianhae taeyeon," kata eunji dengan malu.
"Nae. Dah jom pergi makan nanti lambat. Nanti hujan makin lebat, demam kita nanti,"ujar taeyeon. "Jom," kata eunji dan sowon serentak.
Lalu mereka pun pergi ke kedai makan di seberang syarikat mereka menaiki kereta. Setelah sampai di restoran tersebut,tiba-tiba...
"Eh taeyeon,sowon eunji pun ade. Kenapa makan kat sini kenapa tak makan kat kafeteria kat syarikat kita tu?" kata seseorng dari belakang mereka. "Haah. Kenapa tak makan kat kafeteria?" "Eh sape pulak tu?"soal sowon kepada taeyeon dan eunji. "Entahlah wei," jawab eunji acuh tak acuh. Lalu mereka bertiga memandang ke belakang dan terkejut apabila mendapati bahawa orang yg bercakap dengan mereka itu adalah seolhyun dan choa.
"Annyeong taeyeon,sowon,eunji,"sapa choa. "Oh annyeong,"jawab mereka bertiga hampir serentak.
"Korng dtng sini nk mkn ke?"soal seolhyun dengan gediknye. "Wow gedik gile ko ckp seolhyun,"ujar choa. "Mesti la dtng nk mkn x kan nk tidur pulak,"jawab eunji dengan muka menyampah
cam ni→_→. "Eunji ckp la elok²
sikit,"kata taeyeon. "Entah die ni cakap la elok-elok,"sokong sowon. "Ala tapi..." Belum sempat eunji menghabiskan ayatnye tiba-tiba sowon memotong kata-katanya."Ahh takde tapi² kite dtng sini nk makan bukannye nak bertekak kat sini.""Dah²lah tu. Jom mkn. Aku dh lapar ni,"kata choa. "Taeyeon pun dah lapar ni. Siap ade konsert lagi dalam perut saya ni,"
ujar taeyeon berseloroh. "Konsert ape tu weh?"soal seolhyun hampir tergelak. "Konsert girls generation,"jawab taeyeon berseloroh lagi. "Dah la sembang tu. Jom makan nanti habis waktu rehat kena marah dengan Pengerusi Kim yg garang tu baru tau,"ajak eunji. "Nae,"jawab mereka berempat.Lalu mereka pun mencari meja untuk 5 orng dan memesan makanan yang mereka ingini.
Selepas makanan mereka sampai,mereka pun apa lagi makan la tak kan tengok je kan. Mereka makan dengan berselera sekali. Sambil makan itu, mereka bersembang sakan sampai tak perasan yg masa rehat cuma tinggal 5 minit je lagi.
Kemudian,sowon melihat jam di tangannya. "Eh korng lagi 5 minit je nk habis rehat ni. Cpt makan,"ujar sowon lalu menghabiskan makanannye. Mereka terkejut dengan ape yg dikatakan oleh sowon itu. 'Rasenye tadi baru je sampai' itulah ayat yg berada dlm kepala masing-masing kecuali sowon. Ye la asyik sembang je makannye tak sangat. Masa rehatnye 30 minit je.
Lalu,mereka cepat² menghabiskan makanan masing-masing. Selepas habis makan, tiba-tiba seseorng bersuara. "Eh sape nk bayar makanan kite ni?"soal taeyeon. "Entah. Bayar sendiri je. Lagipun kite baru dapat gaji,"ujar eunji. "Tapi aku eh saya baru je kerja sini. So, saya takde duit. Bukannye xde duit langsung tapi adelah sikit tapi xde la sikit sngt. Adelah duit jugak,"ujar choa. Bnyk betul tapi si choa ni.
"Tak pelah saya belanja korng semua," kata taeyeon. "Eh takpe taeyeon. Saya belanja korng semua. Ok?"kata seolhyun. "Ok. Gumawo seolhyun,"jawab mereka semua. "Nae. Korng tunggu kejap biar saya bayar,"ujar seolhyun lalu pergi ke kaunter pembayaran. Sebenarnye seolhyun mahu mengambil hati taeyeon.
Selepas membayar makanan mereka, mereka pun bergegas pulang ke syarikat. Mereka sudah lewat 3 minit. Tetapi hari masih hujan. Nasib baik hujan gerimis je.
Kalau lebat tak tau la.Bersambung...
___________________________________________
Ok tak bab ni. Vote tau. Kalau tak lmbat author update bab seterusnya. Comment sekali tau. Sorry bab ni pendek je. Vote tau readers semua. Mianhae bab ni bosan skit. Mcm selalu SARANGHAE READERS♡
YOU ARE READING
Sahabat Selamanya
FanfictionKisah tiga orang sahabat baik,iaitu taeyeon,eunji dan sowon. Mereka selalu melakukan aktiviti dan kerja bersama-sama. Tetapi,ada sahaja penghalang persahabatan mereka iaitu,seolhyun. Seolhyun ingin membalas dendam terhadap eunji dan merampas taeyeon...