Sudah tiga hari taeyeon asyik bersin sahaja,tetapi dia tidak mahu pergi ke klinik. Mungkin taeyeon selesema. Sowon dan eunji sudah mendesaknya untuk pergi ke klinik tetapi taeyeon menolak desakan sowon dan eunji.
Tetapi, banyak kali jugak la taeyeon menolak desakan eunji dan sowon itu. Sudah penat mereka mendesak taeyeon agar pergi ke klinik. Mereka akhirnya berputus asa untuk memujuknya.
Di pejabat...
"Taeyeon awak betul ke okay ni? Muka awak nmpak pucat lah," kata sowon penuh kerisauan. "Saya okaylah ni. Tengok siap boleh melompat lagi ni," jwb taeyeon sambil melompat bintang di hadapan sowon. "Yela². Dh berhenti melompat tu. Saya tngk pon dh nmpak pnt," ujar sowon.
"X nk. Sy x kan berhenti selagi awak x percaya yg sy ni sihat sejahtera," bantah taeyeon sambil melompat bintang tidak henti². Tiba², kepala taeyeon berasa pening lalu taeyeon memegang kepalanya dan berhenti melompat bintang. Kelakuan taeyeon itu membuat sowon bimbang.
Tiba-tiba sahaja, taeyeon jatuh pengsan. Nasib baik sowon sempat menyambut taeyeon daripada terjatuh.
"Taeyeon-sshi. Bangun. Eh pns nye bdn," bimbang akan taeyeon, sowon terus mengambil telefonnya lalu mendail nombor eunji. "Eunji tolong saya. Taeyeon pengsan," kata sowon cemas.
"Bwo?! Awak kat mne sekarang. Saya akan hantar taeyeon ke klinik." " Saya kat office ni. Ppali dtng."
________________________
Medengar kata² sowon tadi, eunji terus mengambil kunci keretanya lalu memandu ke officenya. Dalam perjalanan itu, eunji berharap agar taeyeon tidak apa².Sesampainya di pejabat, eunji terus mengambil telefon bimbit di poket seluarnya lalu mendail nombor sowon semula. "Sowon-nni, awak kat mana sekarang?"soal eunji cemas. "Kat meja taeyeon. Ppali!"
Lalu, eunji pun berlari menuju ke meja taeyeon. Kelihatan sowon sedang cuba membangunkan taeyeon. "Sowon,jom. Kite hantar dia pergi klinik,"kata eunji sambil cuba untuk mengangkat taeyeon.
"Eh. Biar saya dukung taeyeon kat belakang saya. Awak drive kereta. Okay?"
"Emm yela. Kajja"Lalu, sowon pun mendukung taeyeon di belakang bdnnye hingga ke tempat letak kereta. Sesampainya di kereta eunji, sowon terus meletak taeyeon di tempat duduk belakang. Manakala dirinya duduk di belakang juga. Hanya eunji duduk di dpn utk memandu.
Sesampainya di klinik, mereka terus memasuki klinik dan memasuki bilik kecemasan.
S
K
I
PDi rumah...
'Kat mana aku ni?' kata taeyeon dlm hati sambil cuba untuk bngun dari pembaringannya. "Eh taeyeon dh bngun dh?Awk ok ke?"soal eunji penuh kerisauan. "Nae. Saya kat mne ni?" tanya taeyeon."Awk kat bilik awk," jwb eunji tenang. Taeyeon hanya mengangguk sahaja.
"Er eunji-sshi, mcm mne sy ade kat rumah? Bkn ke tdi sy kat office? Alamak kerja! Eunji mcm mne ni? Sy nk ckp ape kat Pengerusi Kim?" bertubi-tubi soalan yg dilontarkan oleh taeyeon. Eunji tidak tahu mahu jwb yg mne satu.
"Err taeyeon, sebenarnye tdi awk pengsan sbb awk demam selesema. Sowon dh bagitau yg awk akan bercuti dua tiga hari ni dan dia dh bagitau yg awk pengsan tdi," jwb eunji panjang lebar.
"Oh,"itu sahaja yg mampu dikatakan oleh taeyeon. " Sy ckp pnjng lebar awk ckp 'oh' je? Apekah?"marah eunji. "Leklah eunji. Sy cuma x tahu nk ckp ape.
Thats all," kata taeyeon. Eunji yg tdi marah hanya mengangguk sahaja. Suasana sunyi mula menyelubungi mereka.Tiba-tiba...
"Annyeong korng. Sy dh balik. Sowon in the house yo!" sapa sowon sambil berseloroh. Taeyeon dan eunji hampir tergelak.
"Weh sowon, knape awk mcm tu?
Lwklah," kata eunji "Saje. Lgipon bosan la duduk ofis sorng². Korng berdua xde. Eunji cuti, taeyeon pulak demam,"kata sowon sayu. " Ala sowon jngn la mcm tu," pujuk taeyeon. "Ah kenchana. Nasib baik seolhyun ngan choa ade," kata sowon kembali ceria sambil tersenyum."Btw, saya ade beli bubur utk taeyeon," kata sowon sambil menunjukkan bubur yg dibelinya tadi. "Utk sy xde ke?"soal eunji sambil memuncungkan bibirnya.
"Ofclah..." sowon sengaja menggantungkan kata-katanya. "Awk beli kan utk sy?" tanya eunji dengan mata yg bersinar-sinar. Dia berharap agar sowon belikannya bubur kerana dia sudah kelaparan tidak mahu memasak. "Ofclah sy x belikan awk bubur bknnye awk yg dmm,"perli sowon sambil jeling eunji.
"Whatt?!! Ala,"keluh eunji. "But... I have buy kimchi fried rice for us!"kata sowon ceria. "Bwo jin...jinjja?"soal eunji. Sowon mengangguk mengiayakannya. "Gumawo sowon-shi. Saranghaeyo,"kata eunji sambil membuat bentuk hati seperti gambar di bawah.
"Erk... Yela²," kata sowon. Taeyeon yg sejak tdi diam membisu bersuara. "Sowon knape awk ngan eunji nasi goreng kimchi but sy bubur je?" soal taeyeon tidak puas hati. "Sbb awk kan dmm and perlu mkn bubur. Lagipon sy belikan bubur ayam tau,"ujar sowon. "Emm yela².But,gumawo belikan sy bubur ayam ni,"kata taeyeon."No hal lah. Lagipon kite kan bestfriend foerever,"ujar sowon. "Ye. We always be bestfriend,"kata eunji. Mereka hanya tersenyum sahaja." Gumawo korng sbb jdi kawan sy and tolong jgkan sy and tolong belikan mknn. Korng lah sahabat sejati sy," kata taeyeon terharu. " Kitorng mmng always jdi sahabat sejati awk," kata eunji mewakili dirinya dan sowon.
Taeyeon tersenyum mendengar kata² eunji itu. " Eh dhlah. Jom mkn. Nnti sejuk la bubur awk ni taeyeon. Kang x sdp nnti baru tau. Lepastu awk kena mkn ubat,"ujar sowon. "Ok,"balas taeyeon pendek lalu membuka bekas bubur itu. "Emm sdpnye bau,"ujar taeyeon sambil tersenyum.
"K lah. Jom mkn,"kata eunji. Mereka pon mkn mknn yg dibeli oleh sowon itu dengan berselera sekali.
Bersambung...
Author comeback!! Tpi ade ke manusia yg still bace ff ni? Kalau ade lgi, author ucapkan kamsahamnida kerana masih sudi membaca ff author ni.
SARANGHAE READERS♥VOTE AND COMMENT JUSEYO.
YOU ARE READING
Sahabat Selamanya
FanfictionKisah tiga orang sahabat baik,iaitu taeyeon,eunji dan sowon. Mereka selalu melakukan aktiviti dan kerja bersama-sama. Tetapi,ada sahaja penghalang persahabatan mereka iaitu,seolhyun. Seolhyun ingin membalas dendam terhadap eunji dan merampas taeyeon...