"Ah choo,"bersin seseorng. "Sape pulak yg bersin pagi-pagi buta ni,"gerutu seseorng. Jam di dinding menunjukkan jarum jam berada di angka 1. Bermaksud ia sudah 1 pagi. Lalu orng yg menggerutu tadi mencari kelibat siapa yg bersin tadi. "Ah choo,"bersin orng itu sekali lagi.
Dia dapat mendengar orng yg bersin itu dari bilik taeyeon. "Aik takkan taeyeon yg bersin,"gumam orng itu di dlm hati. Lalu orng itu pun masuk ke dlm bilik taeyeon dan melihat taeyeon sedang mengelap hidungnya menggunakan tisu. Sangkaannya tepat sekali.
"Eh taeyeon,awak ke yg bersin tadi?"soal orng itu untuk mendapat kepastian. "Eh eunji. Ye saya yg bersin tadi. Mianhae sebab mengganggu awak tidur pagi-pagi buta ni," ujar taeyeon dengan perasaan yg serba salah. "Eh gwenchana. Lagipun saya bangun nak minum air,"kata eunji.
"Ooo," itu sahaja yg mampu di jawab oleh taeyeon. Tiba-tiba sahaja suasana senyap menyelubungi mereka. Mereka tidak tahu ape yg mereka hendak bualkan.
Tiba-tiba......"Ah choo,"bersin taeyeon lagi. "Er taeyeon pagi nanti kita pergi klinik eh?" "Eh takpelah eunji. Selesema je. Tak serius pun. Bukannye demam ke ape,"ujar taeyeon. "Tapi taeyeon-"belum sempat eunji menghabiskan kata-katanya,taeyeon sudah memotong "Ah takde tapi². Ok je ni. Selesema sikit je. Tak payah pergi klinik eh?" ujar taeyeon lagi.
"Emm nae. Tapi kalau tae dah demam jngn cari eunji. Tae pergilah cari sowon atau si seolhyun tu tak pun choa,"kata eunji.
"Emm. Dahla tae nk tidur. Esok kerja. Kalau lambat pergi kerja tak tau lah.Lagipun dah pukul 1.30 pagi dah,"ujar taeyeon sambil mengerling ke arah jam di dinding biliknya. "Ok. Bye saya nak pergi ke bilik saya untuk tidur,"kata eunji.
"Bye,"kata taeyeon pendek sambil melambai tangan ke arah eunji. Ceh diorang ni bilik sebelah je itu pun nak lambai tangan bagai. Tiba-tiba....
"Ah choo,"bersin taeyeon. 'Haih taeyeon ni asyik bersin je. Hingus terkeluar pulak tu. Comot rupanya kawan aku ni,"bisik hati kecil eunji sambil ketawa kecil melihat taeyeon yg terpinga-pinga. Eunji hanya tersenyum sahaja lalu berlalu masuk ke biliknya untuk tidur. Melihat eunji yg ketawa kecil tadi taeyeon berasa aneh terhadap eunji. Kemudian, taeyeon terasa terdapat hingus di hidungnya. Lalu, cepat-cepat dia mengambil tisu yg berada di sebelahnya.
'Apelah eunji ni dah nampak aku berhingus bagitaulah. Ni tak. Terus je masuk bilik,'rungut taeyeon dalam hati sambil mengesat hingus di hidungnya. Dengan tidak semena-mena, tiba-tiba taeyeon ketawa kecil. Tak tau la kenapa si taeyeon ni ketawa. Selepas mengesat hingus pada hidungnya menggunakan tisu,taeyeon pun baring di atas katilnya yg empuk itu. Namun taeyeon tidak dapat tidur.
Selepas jarum jam menunjukkan angka 2, akhirnya taeyeon terlelap juga.
Bersambung...
Mianhae korng bab ni pasal eunji ngan taeyeon je. Pagi-pagi buta pulak tu. Sebenarnya panjang lagi bab ni tapi author potong bab ni sebab kalau author sambung nanti jadi 3000 pulak. Jadi bab 9 nantilah sambungannya. Oh ya, terus vote tau. Kepada semua readers please komen ff saya ni. Takde sape pun yg komen setakat ni. Huhuhu T_T . Komen tau.
Saranghae readers :-)
YOU ARE READING
Sahabat Selamanya
FanfictionKisah tiga orang sahabat baik,iaitu taeyeon,eunji dan sowon. Mereka selalu melakukan aktiviti dan kerja bersama-sama. Tetapi,ada sahaja penghalang persahabatan mereka iaitu,seolhyun. Seolhyun ingin membalas dendam terhadap eunji dan merampas taeyeon...