BAB 4: FLASHBACK

44 4 1
                                    

Flashback

4 tahun yang lalu

Semasa seolhyun masih belajar di universiti

*di dalam talian*

"Cepatla la datang seolhyun nanti kita lambat la," ujar seseorng di dalam talian.
"Seolhyun tak boleh datang la omma... Lagipon dah nak exam,"ujar seolhyun kepada ommanya.

"X pelah seolhyun omma pergi dengan appa,unnie ngan saeng kamu je la," kata omma seolhyun dengan hampa."Ala omma ni janganla merajuk... Nanti bile seolhyun dah habis belajar dah dapat biasiswa semua nanti kita boleh pergi shooping mall, pantai,gi jalan² sama² ngan appa unnie ngan saeng. Setakat pergi majlis perkahwinan anak kawan omma tu je lebih baik kite gi jalan²,"kata seolhyun panjang lebar.

"Yela². Dah omma dah nak kena pergi ni. Kalau layan celoteh kamu tu sampai esok tak habis,"kata ommanya sambil menggeleng."Yela omma. Omma pergi la majlis tu... Bye omma" "Bye".

Sebelum sempat omma seolhyun menamatkan panggilan ,tiba², "Eh omma kejap jangan tamatkan panggilan" "Apa dia seolhyun oi?"soal omma seolhyun.
"Hehe boleh tak nak tau sape nama orng yang kahwin tu?" soalan seolhyun itu membuatkan omma seolhyun ketawa kecil. "Omma kenapa omma gelak ni?"soal seolhyun dengan tertanya-tanya."tak de apa². Apa yang kamu tanya tadi seolhyun? Omma tak ingat la" "Seolhyun baru je cakap tadi. Seolhyun tanya sape nama orng yang kahwin tu?"soal seolhyun sekali lagi. "Anak kawan omma tu ke? Ooo nama die jung eunji. Dia kahwin dengan sorng laki ni nama dia ____ _______. Kenapa kamu tanya?"

"Saja je nak tau. Omma nanti kirim salam kat eunji tu tau dan boleh tak omma bagi gambar eunji tu?"kata seolhyun.

"Hmm yela boleh je. Sekarang jugak omma bagi gambar. K bye seolhyun omma dah lewat ni" "Ok. Bye omma,"kata seolhyun. Lalu dia menamatkan panggilan tersebut.


Seolhyun melihat jam dinding.

"Dah pukul 8 dah ni. Lambatnye omma pergi majlis tu,"gumam seolhyun dalam hati. "Kenapa rasa tak sedap hati ni,"gumam seolhyun."Ah tak pe la nanti² je la aku fikir lagipun aku lapar la. Lebih baik aku pergi makan dulu,"kata seolhyun seorng diri.

Keesokan harinya

Pada awal pagi yang tenang itu,tiba² pagi yang tenang itu sudah tidak tenang dengan bunyi berdering daripada telefon seseorng.

Kring... Kring...

"Aissh ape handphone aku ni tetiba je berdering ni. Aku tengah nyenyak tidur sebok je fon ni. Kacau daun betul la,"gumam seseorng sambil meleter seorng diri.(eh ade ke orng gumam sambil meleter??? Hmm rasenye tak de... Ah lantak la)Kelihatan nombor yang tidak dikenali terpapar di skrin handphonenye itu.

"Aishh sape pulak call ni dah la tak kenal. Nak jawab ke tak?Hmm jawab je la,"kata seseorng itu dalam hati. Lalu manusia itu pon menjawab panggilan itu."Yeoboseyo ni sape?" soal orng itu.

Oh annyeonghaseyo ni seolhyun ke? Saya doktor lee daripada Hospital Seoul,"ujar doktor lee.

"Nae saya seolhyun. Waeyo? Ade masalah ke doktor?"soal seolhyun. Seolhyun berasa hairan mengapa doktor itu menelefonnya awal pagi dan macam mane doktor itu boleh mendapat nombor telefonnya.

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now