BAB 8: AH CHOO (2)

38 4 4
                                    


Pada pagi itu, taeyeon asyik bersin sahaja. Ah choo sana ah choo sini. Sampai runsing eunji dengan sowon dibuatnya.

"Taeyeon jom pergi klinik asyik bersin je awak ni. Nanti melarat sakit awak ni. Awak ni selesema ke demam taeyeon?" "Takpe la sowon. Saya tak nak pergi klinik. Saya ok je. Selesema sikit je ni,"ujar taeyeon sambil mengesat hingusnya menggunakan tisu. "Emm yela. Dah jom. Kali ni biar saya pandu kereta ok?" "Eh takpe lah sowon biar saya yang pandu." "Tak boleh taeyeon nanti awak pening. Saya pandu ok?" "Emm yela,"jawab taeyeon acuh tak acuh.

Lalu,mereka berdua pun menuju ke arah kereta mereka. Tetapi,seperti ada sesuatu yang mereka terlupa. Mereka berdua tidak perasan yang eunji tidak bersama mereka. "Eh kejap. Saya rasa macam terlupa sesuatu,"kata taeyeon. "Apa dia?"soal sowon sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Hmm,"taeyeon berfikir sejenak. Sowon juga turut memikirkan sesuatu. Tiba-tiba...

"AH CHOO!!"tiba² sahaja taeyeon bersin."Apa ni taeyeon tetiba je bersin. Orang tengah fikir sesuatu tiba-tiba je bersin,"marah sowon sambil menggelengkan kepalanya. "Mana la saya tahu yang saya ni nak bersin. Janganlah marah cik sowon oi,"kata taeyeon sambil berseloroh.

"Emm yela," kata sowon. "Haa baru teringat." "Apa die?" tanya sowon. " Henfon saya tertinggal dalam bilik tengah charge,"kata taeyeon. "Hek eleh... Cepatlah pergi ambil." "Ok. Chakaman."

Lalu, taeyeon memasuki rumahnya dan menuju ke arah biliknya. Dalam perjalanan ke biliknya, dia ternampak di sebelah biliknya,iaitu bilik eunji, kipas terpasang dengan lajunya. Dengan tidak semena-mena,satu keluhan kecil muncul di mulut dan hatinya.

'Aish eunji ni kipas tak tutup. Nanti bil elektrik melambung tinggi aku jugak yg kena bayar. Kalau diorng bayar tak pe jugak.' desis hati kecil taeyeon.

Kemudian taeyeon menuju ke bilik eunji untuk menutup suis kipas. Tiba-tiba dia terdengar sesuatu benda terjatuh. Taeyeon tersentak lalu memasuki bilik eunji.

Taeyeon dapat melihat yang eunji sedang mengambil sikatnya yang terjatuh. Hatinya mahu menegur eunji tetapi tiba-tiba dia mahu menyergah eunji itu.

Lalu,dengan senyap-senyap taeyeon mendekati eunji dengan terjengket-jengket. Tiba-tiba...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"AH CHOO!!" tidak semena-mena taeyeon terbersin. Kuat pulak tu bersinnya sampai terjongket bahu eunji akibat terkejut. Rasanya sowon pun boleh dengar bersin taeyeon tu. Niat taeyeon untuk menyergah eunji itu terbatal dengan sendirinya.

"Oii taeyeon awak buat ape kat bilik saya ni?"soalan eunji itu membuatkan taeyeon tersentak dan berfikir. "Err tadi saya terdengar barang terjatuh jadi saya nak periksa barang apa yang terjatuh tadi. Tak perasan yang awak ada dalam bilik,"kata taeyeon panjang lebar.

"Ooo,"jawab eunji pendek. "Eh yang awak ni tak keluar lagi tu kenapa? Kita dah nak pergi kerja ni." "Ouh mian saya tengah mekap(sorry author xde idea)" ujar eunji. "Lamanya mekap... Hmm cepat sikit mekap tu nanti kita lambat pergi kerja nanti kena marah dengan Pengerusi Kim. Oh ya nanti tutup kipas tau. Kalau awak tak tutup kipas nanti saya juga yang kena bayar bil. Kalau korng yang bayar takpe jugak,"bebel taeyeon panjang lebar. Eunji hanya tersengih seperti kerang busuk apabila mendengar bebelan percuma pada awal pagi yang diberi khas daripada taeyeon kepadanya.

"Emm yela,"jawab eunji pendek. "Ok bye saya nak pergi ambil henfon saya kat bilik. Cepat sikit tau. Sowon dah tunggu kat luar tu,"ujar taeyeon lagi. "Ok,"jawab eunji sepatah.

Lalu,taeyeon pun keluar dari bilik eunji dam pergi ke biliknya untuk mengambil telefon bimbitnya.

Skip~

Setelah sampai di pejabat, mereka cepat² masuk ke pejabat dan pergi ke meja masing². Mereka membuat kerja dengan tergesa-gesa. Semasa melakukan kerja,tiba-tiba sahaja taeyeon...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"AH CHOO," kali ini taeyeon bersin dengan kuat sehingga satu tingkat pejabat itu boleh mendengarnya. Hingus taeyeon juga turut meleleh. Seolhyun yang berada di sebelah mejanya cepat² mengambil kesempatan dengan mengambil tisu di mejanya lalu memberikannya kepada taeyeon.

"Taeyeon-sshi ni tisu,"kata seolhyun lalu memberikannya kepada taeyeon. "Gumawayo seolhyun-ah,"ucap taeyeon lalu menyambut tisu yang dihulurkan oleh seolhyun lalu mengesat hingusnya yang meleleh. "Sama-sama,"jawab seolhyun sambil tersenyum.

Bersambung...

___________________________________________

Mianhae sampai sini je bab kali ni... Teruskan vote dan comment ff ni.
Author perlukan vote dan comment reader semua.

SARANGHAE READERS♡

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now