BAB 10: TAEHYUNG

41 2 0
                                    

" Tangtangtang fingertip ne mameul gyeonulge,"nyanyi sowon dengan gembiranya sambil menari part yg dinyanyi. " Eh sowon knape awk hari ni happy smcm je ni? And awk nyanyi lagu ape tu?"soal seolhyun. "Ala nk happy kjp pon x boleh. Sy nyanyi lagu fingertip daripada kumpulan gfriend. Best lah lagunye," terang sowon beriya-iya.

"Ooo,"jwb seolhyun pendek. "Tpi sy x lah happy sngt sbb taeyeon kan dmm,"jwb sowon perlahan. Seolhyun berasa simpati.

"Hah, sy tahu,"ujar seolhyun. Ape kate sy lawat taeyeon hari ni. Sy ajak choa sekali."
"Ok. Lgipon bagus jgk awk lawat dia,"kata sowon sambil tersenyum. "Ok. Lepas kerja kami akan ke rumah korng,"ujar seolhyun."Ok,"jwb sowon lalu pergi ke mejanya. Seolhyun juga pergi ke mejanya.

S
K
I
P

Selepas habis kerja, mereka pon pergi ke rumah taeyeon,eunji dan sowon.

"Annyeonghaseyo. Sy dh balik,"ujar sowon. "Dan sy bwk tetamu ke sini,"ujar sowon lagi. "Nugu?"tanya taeyeon dan eunji serentak. "Kitornglah,"kata seolhyun dan choa penuh keterujaan yg tiba² muncul dripada belakang sowon.

"Wah x sangka korng berdua sanggup dtng sini nk jumpa sy... ah choo,"ujar taeyeon sambil terbersin. "Eh mestilah sanggup. Korngkan chingu kitorng,"kata choa.

"Awk anggap kitorng chingu awk ke?"soal taeyeon kpd choa. "Of course lah,"jwb choa sambil tersenyum. "Aww gumawayo sbb anggap kitorng chingu neo,"ucap taeyeon. "Cheonma,"jwb choa lagi sambil tersenyum.

Tiba-tiba...

"Annyeonghaseyo. Ade orng kat rumah x?"soal seseorng dan suaranya seperti seorng namja. "Sape tu?"soal eunji.
"Molla,"jwb seolhyun. "Jom kite tngk,"ajak taeyeon yg hanya berbaring sahaja. Lalu dengan tenaga yg masih tersisa di bdnnye, dia gagahkan dirinya utk berdiri.

Sesampainya di muka pintu(ceh mcmlah jauh sngt pintu tu), taeyeon membuka pintu rumahnya dan alangkah terkejutnya dia dan yg lain apabila terdapat seorng namja yg hensem berdiri di hdpn muka pintu itu.

"Nae, boleh kami bantu?" soal sowon mewakili mereka berlima. "Emm sy nk jumpa dngn kim taeyeon. Ade x? Dan betul x alamat rumah ini adlh rumah ini?(ayat keling apekah?) "soal namja tersebut sambil menunjukkan sekeping kertas yg bertulis kpd mereka. "Ni lah kim taeyeon dan betullah alamat rumah ni. But, waeyo neo dtng sini and apekah tujuan neo dtng ke sini?"ujar eunji selepas melihat kertas yg bertulis alamat mereka.

"Oh sy dtng sini nk melawat kim taeyeon. Dia ade ajak sy,"jwb namja itu. "Dia ajk neo utk ape?"soal eunji. "Nk melawat dia lah. Kan dia dmm. Ni sy ade bwk buah tngn,"jwb namja itu lagi sambil menunjukkan buah tngn yg dibawa. " Kjp adakah awk..."kata taeyeon yg sejak tdi berdiam diri sambil berfikir dan melihat diri dan wajah namja tersebut. "Kim Taehyung?!" soal taeyeon separa menjerit.

"Nae,"jwb taehyung pendek."Hah
tae tae-ah!" kata taeyeon sambil memeluk taehyung. Taehyung terkejut dengan tindakan taeyeon itu. Dia hanya tersenyum lalu membalas pelukan taeyeon.

"Amboi taeyeon. Siap berpeluk nmpak. Siap panggil tae tae lgi. Siapa dia ni? Namjachingu awk ke?. Hensem plak tu"usik seolhyun. "Anyio. Dia saeng
sy lah,"jwb taeyeon. Semua yg mendengarnya terkejut kecuali taeyeon dan taehyung.

"Ooo,"kata mereka berempat hampir serentak. "Yah awk x pernah bagitau pon yg awk ade dongsaeng,"kata eunji seolah-olah merajuk. "Ala jngnlah mcm tu. Sy saje je x bagitau korng,"ujar taeyeon. "Yela,"kata eunji sambil rolling eyes.

"Weh taeyeon. Tpi kan, hensem jgk hadik awk ni. Boleh buat suami ni,"gurau sowon."Kalau dia berkenan dngn awk pon,taeyeon x kan terima neo sbb awk kan bff dia,"ujar choa yg sejak tdi berdiam diri. "Ade betul jgk tu,"kata sowon.

"Er,maafkan sy sbb mengganggu. But,sy dtng sini nk melawat taeyeon noona. Tpi nmpak mcm noona sihat je. So bolehlah taehyung balikkan?Yela sembang x ingt dunia sampai taehyung yg hensem ni berdiri dpn noona-noona semua ni x dipedulikan," kata taehyung pnjg lebar.

"Ala ala ala. Jngn la balik. Lagipon dh lme noona x jumpa saeng kesayangan noona yg hensem lagikan comel ni,"kata taeyeon sambil rolling eyes. Hampir termuntah taeyeon berkata perkataan yg baru sahaja dia berckp tdi.

"Betul ke?"soal taehyung."Ape yg betul?"soal taeyeon kembali sambil mengelap hingusnye yg hampir terkeluar menggunakan sapu tngn."Erk. Betul ke ape yg noona ckp tdi?"soal taehyung lagi."Noona ckp ape?"tanya taeyeon kembali sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal. "Betul ke noona ckp yg taehyung ni saeng kesayangan noona yg hensem lagikan cute ni?"soal taehyung perasan. "Erk. Be... Betullah. Taehyung kan saeng kesayangan noona," kata taeyeon sambil matanya keatas dan kedua-dua tngnnye di bahu.Amboi taeyeon kau mcm dh sihat nmpak? Jumpa chingu ngan saeng terus kebah demam. Ini hebat. Dh ini hanya fanfic. Semua benda boleh jdi.

"Knape x percaya?" soal taeyeon sambil angkat sebelah keningnya. "Of courselah....
Tak. Noona bkn boleh dipercayai,"ujar taehyung sambil rolling eyes. "Ape x dipercayai? Hey! Noona lah salah satu manusia yg boleh dipercayai,"kata taeyeon separa menjerit.

"K. Whatever la noona,"kata taehyung x kesah. Bergoyang-goyang kepalanya apabila berkata perkataan 'whatever' itu.

Hampir tergelak taeyeon dan yg lain. Tetapi mereka hanya menahan sahaja ketawa mereka.

"Dh dh la tu. Jom masuk. Mentang² dh jumpa saeng sendiri, sembang x hingat dunia,"perli eunji. "Hehehe. Mian. Dh jomlah masuk,"kata taeyeon. "Jom,"jwb mereka semua termasuk taehyung. Lalu, mereka pon masuk ke dlm rumah.

Bersambung...

Oh no! Tomorrow is exo'rdium. Ah sape yg dpt gi tu untunglah.😒 Sape yg x dpt pergi tu,jomlah mereput. Huhuhuhu.😩😞😢😢😞
Btw,

VOTE AND COMMENT JUSEYO
SARANGHAE READERS♡

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now