BAB 3: CEMBURU

76 8 1
                                    

"Seolhyun,jom kita makan tengah hari sama-sama,"ajak taeyeon."Boleh juga. Okey jom,"kata seolhyun bersetuju dengan cadangan taeyeon itu. "Kita makan di restoran berdekatan dengan pejabat sahaja. Senang nak balik ke pejabat,"cadang taeyeon kepada mereka bertiga."Baiklah,"jawab eunji,sowon dan seolhyun serentak.

Setelah tiba di restoran, mereka melihat menu yang ada. Dahi mereka berkerut tatkala melihat makanan yang tersenarai di menu itu."Mahalnya makanan di sini,"ujar taeyeon."Betul kata awak taeyeon,"kata sowon bersetuju dengan kata-kata taeyeon.

"Tidak mengapalah. Kita makan di tempat lain sahaja,"kata eunji."Eh janganlah macam tu. Kita makan sahaja kat sini. Lagipun restoran ini sahaja yang terdekat dengan pejabat kita. Biar saya belanja kamu semua,"cadang seolhyun agar mereka ingin makan tengah hari di situ. Sebenarnya seolhyun ingin mengambil hati taeyeon. Dia ingin membuat eunji cemburu dengannya agar mereka tidak berkawan.

"Betul ke ni?"soal taeyeon. Seolhyun mengangguk mengiayakannya."Baiklah,"jawab taeyeon ringkas. Rancangannya berjaya untuk mengambil hati taeyeon.

"Taeyeon awak pesan makanan yang ini. Nampak sedap sahaja,"cadang seolhyun kepada taeyeon."Tapi makanan ini nampak mahallah," kata tayeon apabila melihat makanan tersebut. "Tidak mengapa. Lagipun saya ada banyak duit. Kamu semua pesanlah makanan yang kamu mahu,"ujar seolhyun. Ini membuatkan eunji berasa cemburu dengan seolhyun. Sebelum ini,eunji tidak pernah belanja sesiapa pun walaupun dengan taeyeon mahupun sowon.

Sowon sejak tadi mendiamkan diri akhirnya bersuara."Err seolhyun. Bolehkah saya pesan ini?"soal sowon sambil jari telunjuknya menunjuk makanan yang ada di menu itu. Seolhyun terkedu apabila melihat makanan si menu itu. Makanan itu nampak mahal. Lebih mahal daripada makanan yang dia cadangkan kepada taeyeon.

"Err boleh saja," jawab seolhyun acuh tak acuh.

Selepas makan dan membayar makanan itu,mereka pun pulang ke pejabat. "Terima kasih seolhyun kerana belanja kami makan,"kata-kata taeyeon itu membuatkan seolhyun berasa puas hati kerana dapat mengambil hati taeyeon itu.

"Sama-sama,"jawab seolhyun ringkas.

Selepas seolhyun dan taeyeon pergi dari situ,sowon berasa pelik dengan eunji yang asyik berdiam diri apabila mereka menjamu selera."Kenapa awak senyap sahaja dari tadi eunji?" soal sowon apabila eunji hanya berdiam diri.

"Tak ade apelah,"jawab eunji acuh tak acuh."Awak cemburu ke pada seolhyun kerana dia belanja kita bertiga makan tengah hari hari ni?"soal sowon apabila eunji hanya jawab acuh tak acuh kepadanya."Mana ada!"gertak eunji dengan marah. Sebenarnya eunji memang cemburu dengan seolhyun."Kenapa dengan awak ni eunji? Awak masih badmood pasal di bilik mesyuarat tadi ke?"soal sowon dengan perasaan geram.

"Aku cakap tak ada tak ada lah. Faham tak?"jawab eunji dengan perasaan marah. Sowon terkejut apabila eunji memanggil diri eunji dengan dengan 'aku'. "Err o...ok,"ujar sowon dengan perasaaan sedih kerana eunji memarahinya. Lalu,sowon pun pergi dari situ lari meninggalkan eunji seorang diri sambil menangis.

'Apa aku dah buat,'kata eunji dalam hati dengan perasaan yamg kesal. Lalu eunji pun mengejar sowon yang sedang menangis itu."SOWON!"jerit eunji memanggil sowon. Sowon berpaling apabila eunji memanggilnya. Lalu sowon pun berhenti berlari dan pergi ke eunji. Lantas mereka berpelukan."Saya minta maaf sowon," kata eunji dengan diiringi tangisan mereka.

"Saya maafkan awak. Lain kali kita jangan bergaduh lagi ya? Kita kan sahabat selamanya,"kata sowon sambil menangis. Orang di pejabat berasa terharu melihat 'drama' persahabatan mereka. Mereka turut menitiskan air mata."Ok,"kata eunji."Eh jom cari taeyeon,"ajak sowon."Jom."

Bersambung...

Mianhae kalo cerita ini pendek dan bosan. Please vote dan komen fanfiction saya tau.
SARANGHAE READERS♡

Sahabat SelamanyaWhere stories live. Discover now