S E V E N

119 5 0
                                    

Author's POV

Di EXO's Mansion

"Jauh lagi ke rumah awak?" soal Eli yang berada di tempat duduk penumpang sebelah pemandu.

"Tak berapa jauh lagi." Jawab Chanyeol yang berada di tempat duduk belakang.

Kris yang duduk di tempat pemandu hanya berdiam diri sepanjang pemanduan ke rumahnya.

"Korang tinggal berdua aje ke?" Soal Eli ketika melihat kawasan perumahan di luar tingkap.

"Aniyo. Ada lagi."

"Mesti ramai kan, sebab saya tengok kawasan perumahan ni macam mahal aje." Ujar Eli lagi.

"Lebih kurang la."

"Kita dah sampai." Sampuk Kris apabila kereta yang dinaiki mereka berhenti di hadapan rumah agam.

'Wah! Besarnya rumah dorang ni. Mesti dorang ni anak orang berada.' Eli terlopong melihat struktur rumah agam di hadapannya.

"Jom la masuk. Jangan malu²." Perlawa Chanyeol sambil tersengih ketika membuka pintu kereta tempat Eli.

Kris melangkah masuk ke kawasan rumah dan meninggalkan Eli dan Chanyeol berdua di luar.

"Yah! Hyung, apasal kau tinggalkan teman wanita kau kat luar? Teruk betullah hyung ni." Sebal Chanyeol sambil buat muka menyampah.

Eli tergelak melihat kelaku Chanyeol.

"Maaf pasal hyung saya tu. Dia tu memang dingin tapi sebenarnya baik." Sambung Chanyeol sambil gosok belakang tengkuknya.

Eli menggeleng kepala. "Kwenchanayo." Senyum.

'Mana ada adik mengaku abangnya jahat. Kecuali bila dorang bergaduh, semua benda jahat.' Ngomel Eli dalam hati.

"Tunggu ape lagi kat luar tu? Jom la masuk." Perlawa Chanyeol lagi apabila terlihat Eli masih lagi tercegat di luar rumah.

"Eoh? Okay." Eli percepatkan langkahnya pergi kearah Chanyeol.

*

"Lama korang duduk kat luar? Dating ke?"

"Tak de maknanya Yeol nak dating dengan teman wanita hyung." Chanyeol melangkah masuk kedalam rumah diiringi dengan Eli.

"Ini mesti pasangan blind date, Kris Hyung." Sapa seorang lagi lelaki renjong. "Hi, I'm Hwang ZiTao. Saya dongsaeng Kris hyung." Sambung lelaki itu sambil tunjuk 'V' sign.

"Dongsaeng la sangat." Sampuk Chanyeol sambil kedua² belah tangannya di bahu.

Sekali lagi Eli tergelak melihat kelaku Chanyeol.

"Hi, I'm Lee Haeri." Eli menunduk kepala sedikit sebelum memberi senyuman manis kepada Tao.

"Wah, awak ada dimples la." Ujar Tao teruja.

Eli tersenyum kekok. 'Perlu ke dia teruja sampai macam tu sekali?'

"Kau baru sedar ke, panda? Kesian.." Ujar Chanyeol sambil tergeleng² kepala sebelum berlalu pergi ke dapur.

Tao berdecit apabila dirinya diperlekehkan.

"Haeri duduk dulu di ruang tamu. Nanti saya bawa snack." Ujar Kris lembut kepada Eli.

"Okay.." Eli senyum kepada Kris sebelum lelaki itu pergi dari situ.

"Jom saya temankan awak duduk diruang tamu." Ujar Tao ketika menarik tangan Eli.

Eli tidak melawan, dia hanya angkur sahaja.

*

"Awak memang selama ni, ikut blind date ke?" Soal Kris sambil memerhati Eli menghirup ice lemon tea.

(OG) Saranghae, Nae Sarang ||| E X O [H]Where stories live. Discover now