Gelen telefonla adeta yıkılmıştım. Ben daha bu sene üniversiteyi bitirmiştim.Avukatlık stajı yapmaya başlayacaktım. Ama şimdi benim evleneceğimi söylüyorlar hemde karısı olan bir adamla.
Ben sırf onlarla yaşayamadığımı bildiğimden lisede başka bir şehire gelmiştim. Babam zaten hep benim farklı olduğumu söylemişti ve beni ağa olmasına rağmen göndermişti. Şimdi ne olmuştu da kızını kumalığa layık görmüştü.Doğduğum yer orasıydı ama ait değildim Mardin'e.Beni şortlarla eteklerle gezdirirler miydi? Hepsini geçtim pantalon bile giyemezdim. Ya kolumun tamamını kaplayan dövme. Ya dilimdeki piercing.
Hepsini bir daha Mardin'e dönmeyeceğimi bildiğimden yapmıştım. Babam görmüş kızmıştı ama oda biliyordu Mardin'de yaşayamayacağımı. Şimdi beni kabul ederler miydi böyle?.Kim bilir hangi sığ görüşlü adama giderdim. Ya ilk karısı kim bilir ne kadar üzülecekti? .Tüm bunları düşününce o kadına sonuna kadar iyi davranacaktım. Kuma gelen bendim.Bu durumu da çabuk kabullenmiştim. Sanırım durumum vahimdi.
Sanırım direksiyon başında artık uykum gelmişti. Annem aradığında olanları anlatmış gelmemi söylemişti. 1 hafta sonra düğün hazırlıkları başlar demişti .Bende öğrenmem ile çıkmış belki bir yol bulurum diye erkenden gelmiştim. Hava kararmıştı. Arabayı Barzani konağının önüne park ettim.Derin bir nefes aldım. Şimdi altımdaki şort üstümdeki askılıyla pek hoş karşılanmazdım ve bu da işime gelirdi.Ve de beni almazlardı.Babamın bana aldığı beyaz mini Cooper'dan inip konağın kapısındaki tokmağı iki kez vurdum. Anında açılan kapıyla karşımdaki kadına baktım. Yeşil gözleri yeşil ve siyah karışımı kıyafetiyle güzeldi. Sürmesi, saçları ve şaşkınlıkla bakan gözleri.
" Merhaba " dedim sevimli olmaya çalışarak. Beni korkuyla süzdü. Elimi sallayıp "Bence o kadar da ürkünç gözükmüyorum artık içeri girebilir miyim ?" Bu kadını tanıyor gibiydim hatta tanıyordum ama şu an pekte hatırlamıyorum. Kafasıyla onaylayınca içtenlikle gülüp içeri girdim. "Sen büyüksün Allahım " diyip yavaş adımlarla ilerledim. Dışarıdaki masada yüzleri ve bilekleri hariç hiç bir yeri gözükmeyen 4 kadın ve 4 erkek beni görünce önce şaşırıp öksürmeye başladılar. Sadece 2 kişi hariç biri en büyük kadın diğeri de erkekti.
" Merhaba, kusura bakmayın yemeğinizi böldüm ancak hanginiz Kemal Barzani 'siniz? " Yaşlı adam eliyle beni çağırıp "Gel kızım " dedi.
"Yok ben hiç gelmiyim öncelikle kendimi tanıtayım. Ben Miranoğlu.Alin Miranoğlu. Şöyle bi açıklama yapmam gerekiyor. Babam beni size uygun görmüş ancak ben hiç uygun görmüyorum. Doğduğum yer burası ancak ben burda büyümedim. Ne örf ne adet bilirim. Bir saygım var.Ki siz beni kuma olarak aldığınıza göre kimseye saygınızda yok-..." masaya vurulan elle tek kaşımı kaldırıp adamı süzdüm. Siyah gömleğinin kolları kıvrılmış altın saati parlıyordu. Siyah göz ,siyah kaş ,siyah saç. Ayy siyah ,siyah.Buna noluyor be.
"Düzgün konuş. " Sinirle bana bakarken omuz silktim." Kes sesini seninle konuşmuyorum." Bir anda kalkıp yanıma gelecekken Kemal Barzani kolundan tuttu."Oğlum! " uyarı içeren sözüyle sinirli barzani durdu."Kızım biz büyükler konuşup anlaştık .Ne sana ne de kocana laf düşer. " koca kısmında kolunu tuttuğu adamı gösterince. İçimden küfürler ettim.Bu hödük mü benim kocam olacaktı.
İki elimi de hızla kaldırıp onaylamazca salladım. "Yo , yo siz hiç koca falan demeyin.Şunu söyleyeyim ben bunu almam. Çocuk yapmasını bilmiyodur bu sığ .O yüzden olmuyodur. Yoksa eminim hiç bir sıkıntı yoktur. "
"Lan " diyip babasının elinden kurulunca bende konağın çıkışına koştum. " Yaa gidiyorum ben gelme. " hala peşimden koşarken hızla arabayı açıp çalıştırdım. Gözlerimiz kesişince dilimi çıkarıp piercingi hareket ettirdim. Bu eve asla gelmezdim bir daha.1 hafta sonra
Yaaa bu nee , bu ne ?.
Çıldırmak üzereyim.Karşımdaki imam kabul ettin mi sorusuna 5 keredir hayır diyorum tekrar soruyor.
En sonunda duvağımı kaldırıp "Ya amca hayır diyorum duymuyosun galiba sen ?" Annem hafifçe kafama vurup duvağı örttü.Hep bu kadının başının altından çıktı. Sürekli seni seviyorum diyo şimdi geldiğim hale bak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kuma
Teen Fiction"Beni sevmek zorunda değilsin.Ama saygı göstermek zorundasın.Sende Hazel'de." Ailesinden uzakta tek başına hayat kurmuştu Alin.İstanbul'da üniversiteyi okuyup alıştığı yaşamına devam edecekti.Ancak unuttuğu bir şey vardı Alin'in.Babası çoktan onu ku...