1

4K 313 26
                                    

Kim Taehyung,

Lelaki yang paling handsome di dalam kumpulan Bangtan Boys ataupun dikenali sebagai BTS,

Dengan badannya yang ada abs, suaranya yang garau dan merdu membuatkan berjuta-juta wanita gilakan dia,

Mianhe, Taehyung ssi sebab dengan satu cara ni je aku dapat memiliki kau........

★★★

Kelihatan ramai orang sedang berpusu-pusu berjalan mengelilingi seorang idol segak bernama Kim Taehyung ataupun dikenali sebagai V di airport.

Ramai guard yang menjaga Taehyung membuatkan Jihyo menjerit kegeraman di dalam hati. Kacau line lah semua pak guard tua ni! Jeritan dari warga perempuan ada di mana-mana sahaja seperti....

"Taetae oppa! Saranghae!"

"V oppa! Kahwin dengan saya?!"

"Oppa, be mine!!"

Marry, my butt! Kau ingat dia hadap ke korang semua ni ha? Dahlah hodoh! Bisik Jihyo di dalam hati.

"Taehyung oppa! Oppa!!!" kini, giliran Jihyo pula yang menjerit kuat membuatkan orang di sebelahnya mula menjelingnya tajam.

What the f**k? Tetapi, malangnya Taehyung hanya buat tak endah sahaja kerana dia tengah sibuk untuk keluar dari sini sekarang.

Okay, sekarang ni kau memang sombong dan tak kenal aku lagi kan? Tengoklah nanti, aku akan pastikan kau sendiri yang terhegeh-hegeh nakkan aku...

"Ouch!" bunyi seorang perempuan jatuh membuatkan Taehyung berhenti daripada jalan. Dengan meminta izin managernya, dia mula bergerak ke arah perempuan itu dan menghulurkan tangan untuk menolongnya.

Perempuan itu menyambut tangannya, berdiri dan tersenyum ke arah Taehyung. Taehyung membalas senyumannya.

Jihyo mula menggigit bibir kegeraman apabila melihat adegan tersebut dan terus meluru keluar untuk beredar. Menyampah!

Siap kau nanti betina! Aku akan bunuh kau!

★★★

Di dorm Bangtan Boys, yang lain semuanya menghabiskan masa untuk tidur di dalam bilik masing-masing, kecuali Jin dan Taehyung yang sedang leka menonton movie di ruang tamu.

Beginilah rutin harian mereka jika mereka mempunyai masa lapang. Kalau tidak, tidur paling lama pun 2 jam. Nak buat camne, dah jadi famous idol kena terima jelah seadanya.

"Seok Jin hyung...." panggil Taehyung.

"Yeap? Wae?" jawab Jin.

Nak cerita ke tidak ha? Ah, cerita jelah!

"Hyung...sebenarnya Taehyung nak bagitahu something ni. Sangat sangat penting!" ujar Taehyung dengan serious.

Jin mula berpaling memandang Taehyung yang sedang duduk di sebelahnya.

"Apa dia? Apasal suara serious semacam je." kata Jin.

"Actually....nak tahu tak ada sorang ni dia selalu dm Taehyung dia kata yang dia akan bu...." belum sempat Taehyung hendak menyambung, telefonnya bergetar tanda ada message yang masuk. Segera dia mencapai Iphonenya dan membacanya.

From: Unknown

Honey, do you wanna die huh? Kan sayang dah kata, jangan bagitahu kawan honey pasal message tu. If you wanna die, okay just continue apa yang honey nak cakap tu. Tapi, jangan lupa tepat pukul 12 malam ni, ajal honey akan sampai. Goodbye, love u

Terbeliak mata Taehyung apabila membaca message tersebut. Badannya mula menggigil takut. Dia memasukkan Iphone ke dalam poket, dan menyambung percakapan mereka yang terbantut tadi.

"Siapa tu? So, dia kata yang dia nak bu...apa tadi?" soal Jin. Pelik melihat muka Taehyung yang mula pucat.

"Aniya, hyung. Dia just kata yang dia akan bu-buat Taehyung gembira sebab dia kan Army! Ya, that's all. Hehehe." tipu Taehyung sambil tersengih menampakkan barisan giginya yang putih dan rata.

Jin hanya mampu menggelengkan kepalanya melihat telatah dongsaengnya yang seperti anak kecil itu.

"Ishhh, ingatkan apalah tadi! Dahlah, hyung nak pergi tidur dulu. Annyeong!" Jin beredar dan masuk ke dalam biliknya.

Kemudian, Iphonenya bergetar lagi.

From: Unknown

Goodjob, honey! Thank you for not telling him about me. Sleep tight and love you

Taehyung mengeluh berat. Stress pula rasanya bila ada fans yang gila macamni. Dia terus mencapai hoodie dan masknya untuk pergi ke restaurant. Tenangkan diri lah katakan.

★★★


Jihyo menutup laptop berjenama Applenya dan menyimpan Iphonenya ke dalam handbag lalu tersenyum sinis.

"Huhhh, i dah agak you mesti tak berani punya buat macamtu. One more, mesti you pelik macam mana i boleh tahu you guys tengah borak apa right?" Jihyo ketawa sinis.

"Actually, i ada letak alat pengesan suara and CCTV kecil kat dorm and bilik you. Well, that's why lah i boleh tahu semuanya. I know tak baik kacau privacy you but i kan your fans! Benda yang mustahil pun i boleh buat jadi possible okay!" dia bercakap seorang diri di dalam biliknya. Dah serupa orang gila kalau tengok!

Selepas itu, dia mula bersiap-siap dengan pakaian yang serba hitam. Mask hitamnya pula selalu dia pakai kemana sahaja dia pergi.

Dia menuruni tangga, keluar dari rumah mewahnya dan melangkah masuk ke dalam kereta Ferrarinya. Enjin dibuka. Jihyo tersenyum ceria sambil berkata.

"Let's go to Anne Restaurant, my favourite car. We're going to meet my beloved boyfriend there...."

To be continued

How's the first chapter guys? Votes and comments are really much loved and appreciated♥

✔sasaeng + kthWhere stories live. Discover now