Kim Taehyung Pov
Selepas 1 jam 30 minit movie yang aku tonton tamat, Jihyo masih lagi tidak masuk-masuk ke dalam bilik. Aku menjadi pelik dan rasa risau mula menyelubungi diri.
T-takkan lah ada perkara buruk kot terjadi kat dia? Aku keluar dari bilik wayang dan berjalan di sekitar mall untuk mencarinya.
Disebabkan sekarang dalam pukul 1 pagi , banyak kedai tak buka, orang pun tak ramai, jadi aku hanya memakai hoodie dan spek hitam supaya tidak terlalu dikenali.
Sedang aku berjalan sambil mataku meliar mencari Jihyo, langkahku terhenti apabila melihat Jihyo bersama seorang lelaki memakai cap, sedang sibuk berborak di Starbuck's.
Hanya mereka berdua sahaja yang berada di kedai tersebut. Eh! Asal nampak macam familiar je lelaki tu!
Mereka kelihatan mesra sekali dengan cara mereka berbual. Aku menggenggam penumbuk di tanganku, mengorak langkah masuk ke dalam kedai tersebut menuju ke arah Jihyo.
Mata Jihyo mula terbuntang luas melihatku. Aku segera mencapai tangannya, membuatkan dia berdiri dan memandang lelaki di hadapanku ini.
What? O-Oh Sehun?!
★★★
Oh Sehun Pov
Aku terkejut melihat seorang lelaki tiba-tiba merentap tangan Jihyo.
OMO! Kim Taehyung?! Heck, dia buat apa kat sini?
Dia sibuk menjelingku tajam. Aku mengambil keputusan untuk bangun dan menundukkan badanku sedikit walaupun dia muda setahun daripada aku.
"Annyeonghaseyo, Oh Sehun imnida."
Dia hanya mengendahkan aku dan mula menarik Jihyo keluar. Maigad, kurang ajar punya budak! Aku sunbae dia kot!
Kelihatan Jihyo cuba untuk melepaskan tangannya daripada ditarik Taehyung tetapi gagal. Jihyo hanya sempat menundukkan badannya sedikit dan tersenyum ke arahku.
Aku membalas senyumannya sambil melambaikan tangan ke arahnya. Setelah melihat dia berlalu, keluhan berat dilepaskan olehku.
Jangan kata yang T-Taehyung tu boyfriend dia? No! Aku tak sanggup lagi tengok kekasih hatiku dirampas oleh orang lain! Please god! Help me!
★★★
Taehyung membuka pintu kereta dan Jihyo segera memasukinya. Kereta mewah milik Jihyo yang dipandu Taehyung mula meluncur laju di atas jalan raya.
"So, what makes you angry Taehyung ahh?" tanya Jihyo. Dia berpaling memandang Taehyung yang sedang ralik memandu. Mukanya kelihatan merah sekali seperti menahan marah.
"Awak yang ajak saya tengok wayang last-last awak pergi dating dengan jantan lain." jawabnya dingin. Jihyo hanya ketawa kecil.
"Mwohh? Are you jealous Taehyung ahh? Awww, you're so cute!" jawab Jihyo ceria. Pipi kanan Taehyung diciumnya laju.
Taehyung kekal diam seketika sebelum bersuara. "Can i ask you something?"
"Owh, sure! Apa dia?"
"Emm, bila awak start minat saya?" tanya Taehyung lagi.
"Lepas je awak debut haritu, terus saya jatuh cinta dengan awak. Sejak tu jugaklah, saya selalu support awak. Yeah!"
"Woah, awak seriously seorang fans yang setia Jihyo ahh." kata Taehyung. Wajahnya kelihatan gembira mendengar jawapan daripada Jihyo.
"Yeap, sebabtulah awak kena cintakan saya mulai dari sekarang." ucap Jihyo. Dia memandang lagi wajah Taehyung di sebelahnya itu.
OMO, muka dia daripada tepi seriously hensem tahap gila!!! Sekarang jugak aku boleh mati bila tengok dia! Perfect!
"Emm kalau saya dah sedikit sebanyak mula cintakan awak, apa reaction awak?" ucap Taehyung.
Dia memandang mata Jihyo dengan mendalam sewaktu traffic light bertukar merah.
Dup~dap~dup~dap
Jantung Jihyo makin berdegup tidak keruan. Nasib baik, semasa dia hendak menjawab, traffic light tiba-tiba bertukar hijau.
"Kalau betul, that's great! Sayalah wanita yang paling bahagia sekali kat dunia ni tau! Tapi kalau tak, i'll find a new guy yang akan gantikan awak." ujar Jihyo. Suaranya dikawal agar tidak kedengaran terlalu nervous.
"Omo! Apa? Hm, siapa lelaki yang malang sangat tu?" Taehyung meninggikan suaranya sedikit. Terkejut dengan apa yang didengarinya.
"Yah! Malang! How dare you!" kata Jihyo sedikit geram. Dia mengetuk kepala Taehyung kuat membuatkan Taehyung merintih sakit.
"Yah! Sakitlah! Ahh appo! Anyway, cepatlah jawab! Nak jawab pun ambik masa setengah jam ke?!" kata Taehyung geram! Aww, my honey seriously soo cute like apple pen pineapple!
"Oh Sehun oppa?!!"
"What??!! Oh Sehun? Dalam ramai ramai orang kat dunia ni kenapa kena Oh shit Sehun tu?"
"Sebab, muka dia hensem." ucap Jihyo selamba.
"Haishh, i'm 100× times more handsome than him."
"Hmm, sebab dia pandai rap." ujar Jihyo lagi.
"So what? Saya lagi pandai rap okay!"
"Ahh, sebab dia perfect dan hot!" jawab Jihyo lagi.
"Noo!!! I'm sure that saya lagi perfect and hot daripada dia...."
"Ahh, sebab Sehunnie lagi....."
Tiba-tiba, kereta mewah yang dipandu Taehyung diberhentikan di tepi jalan. Taehyung menarik Jihyo supaya dekat ke arahnya membuatkan Jihyo tergamam seketika.
Selepas itu, apa yang dia rasa ialah bahawa Taehyung mula mencium bibirnya dengan perlahan dan lembut.
Jihyo hanya kaku dengan matanya yang terbuka luas akibat terlalu terkejut. Kemudian, Taehyung mula melepaskan ciuman dan meletakkan jari telunjuknya di bibir Jihyo.
"Shushh, i don't like it when you call him with that nickname. Sehun oppa this, Sehunnie that. It annoys me a lot! Just only me, who you can call with that nickname...."
To be continued
Sorry for a late and worst update! As usual, just ignore it and forgive me okay my lovely readers? Give me votes and comments then i'll give you guys an update! Thank you so much♥
YOU ARE READING
✔sasaeng + kth
Fanfiction+ hidup taehyung sebagai idol berubah pabila wujudnya seorang peminat yang gila dipanggil sasaeng. thanks to @Yoonha0504 for a very beautiful poster. [MAAF ENDING TERGANTUNG KERANA TERLALU MALAS HENDAK BUAT SPECIAL CHAPTER HEHE] HR ; 10 IN FANFICTION