Masuk sahaja di dalam dorm, Sehun leka mengelamun.
Chanyeol menjadi pelik melihat Sehun tersenyum keseorangan.Chanyeol tersenyum sinis. Dia bercadang untuk mengenakan Sehun. Maknae di dalam kumpulan EXO itu.
"Hello, guys! I ada berita baik untuk u alls!!!" Chanyeol menepuk-nepuk tangannya. Member lain berhenti daripada berbual dan menumpukan perhatian ke arah Chanyeol termasuk Sehun.
"You all's nak tahu tak, nampaknya maknae kita ni dah ter'fall in love'!! Daripada tadi sampai sekarang, tak henti-henti mengelamun!" Chanyeol berdiri sambil menari ballet membuatkan member lain gelak melihat telatahnya kecuali Sehun.
"Uishh, phewittt! Perempuan mana yang lucky sangat tu, Sehun ahh?" soal Suho. Dia menepis-nepis tangan Sehun. Muka Sehun sudah mula merona merah. Malu apabila mendengarnya.
"Ishh, mana ada lah! Chanyeol hyung sengaja je reka cerita. Kan kan?!" tipu Sehun.
"Nope! Mana ada i tipu! Awww, you all's tengok ni muka Sehunnie dah merah!" Chanyeol mencubit pipi Sehun kuat.
"Hahaha, horray! Yehet! Ohorat! Maknae kita dah jatuh cinta!!! Btw Chan ahh, you bila pulak nak confess dekat i ha? " kata Baehyun. Pipi Chanyeol dicubit-cubitnya. Segera Chanyeol menepisnya.
"Ewww, i tak kenal lah shemale macam you ni. Blah ah!" Chanyeol menggerakkan tangannya, membuat tanda halau. Sehun hanya ketawa kecil melihat telatah hyungnya yang seperti budak kecil itu.
I don't know why but awak buat saya angau Song Jihyo ahh......
Desis hati Sehun.
★★★
Selepas sahaja balik dari karaoke, Jihyo pergi ke sebuah bar. Selepas beberapa jam, dia pulang ke rumah dengan menaiki teksi. Terhuyung-hayang dia berjalan akibat terlalu banyak arak yang dia minum.
Semasa dia menaiki tangga untuk ke atas, dia terkejut melihat Taehyung sedang duduk di sofa sambil menonton television.
Oh, lupa nak bagitahu yang Jihyo ada bagi password rumah dia kat Taehyung.
Amarah Jihyo makin menaik melihat Taehyung. Dia segera mencapai pisau dari biliknya, keluar dan berdiri di hadapan Taehyung.
Kelihatan mata Taehyung terbuntang luas melihat Jihyo meletakkan pisau itu di tangan kirinya.
"Yahh, Song Ji Hyo!! What's wrong with you?!" suara Taehyung kedengaran kuat sekali.
"Kim Taehyung!! Awak yang buat saya macamni tahu tak!! Awak curang!!! Awak sibuk bercium dengan perempuan lain tadi! I hate you, bitch!!" Jihyo sudah menjerit tidak tentu arah.
Taehyung pula makin bimbang melihatnya.
"Jihyo ahh. Please bertenang. Tolong letakkan pisau tu. Jebal, Jihyo ahh? Saya minta maaf sangat-sangat.." Taehyung berdiri dan cuba untuk mendekati Jihyo perlahan-lahan.
Pisau segera dilepaskan dari tangan Jihyo. Taehyung menghela nafas lega. Dia segera menarik Jihyo ke dalam dakapannya. Bahu dia makin lama makin basah akibat tangisan daripada Jihyo.
"K-kenapa, k-kenapa awak buat s-saya macamni. Wae?!" soal Jihyo lemah. Taehyung mengusap rambutnya lembut.
"Shushh, mianhe Jihyo ahh. Saya tak pernah pun curang dengan awak. Perempuan semalam tu seriously saya tak kenal pun. Dia tu out of sudden pergi cium saya. Dahlahtu, jangan menangis lagi..." tutur Taehyung lembut sekali.
YOU ARE READING
✔sasaeng + kth
Fanfiction+ hidup taehyung sebagai idol berubah pabila wujudnya seorang peminat yang gila dipanggil sasaeng. thanks to @Yoonha0504 for a very beautiful poster. [MAAF ENDING TERGANTUNG KERANA TERLALU MALAS HENDAK BUAT SPECIAL CHAPTER HEHE] HR ; 10 IN FANFICTION