THE END

3.5K 292 239
                                    

P/s- So, saya nak promote lagi jangan lupa baca ff ara_nisVeNus especially ff baru dia yang Responsibility tu okay?! Thank you❤If anyone nak suruh saya promote ff korang, just bagitahu saya okey? I would really glad to do that😁


❤❤❤

Song Ji Hyo Pov

"Welcome back, cik Jihyo." kata seorang bodyguardku bernama Hyunwoo sebaik sahaja kami sampai di ibu pejabat.

"Yea yea, tak payah nak welcome back sangat! Bukannya setahun saya tak datang sini tau, baru je sebulan." jawabku membuatkan orang lain yang berada di pejabat tergelak melihat telatah kami.

"Tapi kan serious kelakar lah saya tengok Kim Taehyung ssi tu tadi. Ada ke patut dia call polis? Takkan lah dia tak tahu yang cik ni anak kepada sarjan Song!" ucap Hyunwoo.

Aku hanya ketawa kecil mendengarnya. Walaupun hati aku sakit sangat bila dapat tahu yang Taehyung sendiri report polis supaya tangkap aku, tetapi aku turut lega bila tugas aku dah selesai.

Sebenarnya, appa aku seorang sarjan. Jadi sejak umur aku 12 tahun lagi, appa aku dah latih aku jadi penyiasat. Lepastu tiba-tiba appa aku bagi tugas iaitu kena jaga idol yang bernama Kim Taehyung dari kumpulan BTS. That's why lah aku rancang semuanya untuk lindungi dia.

Kalau nak ikutkan aku ni takdelah minat sangat dia. Aku buat semua tu just nak bagi dia percaya yang aku ni memang sasaeng fans. Kalau nak tahu, si Hyura tu pun salah seorang dari sasaeng fans. Aku just tembak kaki dia tadi, so dia masih lagi hidup dan sekarang dia ditempatkan di hospital sakit jiwa.

Tiba-tiba, appaku datang dan berjalan ke arah kami. Aku menundukkan badan ke arahnya sedikit tanda hormat disebabkan ramai yang ada kat sini. Er kalau tak, aku tak hengen okay nak hormat appa aku ni! Dahlah kat rumah asyik bergaduh je dengan omma.

"Tahniah sebab dah buat yang terbaik sepanjang tempoh sebulan ni. Tak payah lah kita nak risaukan sangat lagi dekat Kim Taehyung tu. Jihyo boleh rehat dah sekarang since tugas yang lain, biar appa dan polis je yang selesaikan." ucap appaku.

Aku hanya tersenyum tipis.

"Thank you so much for your compliment sarjan Song. And hm goodbye!"

Aku segera berlalu keluar dari pejabat tersebut dan melangkah masuk ke dalam kereta Ferrariku. Keluhan berat dilepaskan olehku.

Kim Taehyung, sanggup kau mainkan perasaan aku. Aku dah lindungi kau bagai nak rak tapi ni balasan kau?!

Kemudian, air mataku mula jatuh satu demi satu tetapi segera aku mengesatnya.

"It's okey Song Jihyo. Stay strong and just forget about that ass Taehyung arasseo?!" bisikku sendirian.

❤❤❤

Kim Taehyung Pov

"Yah, Kim Taehyung! Kau dah pehal mengelamun? Cepat naik atas pentas sekarang. Fansign kita ada lagi 10 minit nak start!" jerit Jin membuatkan lamunan aku terhenti.

"Arasseo hyung! I'm coming!" jeritku kembali supaya didengari olehnya.

Gambar Jihyo yang pernah diambil olehku secara senyap-senyap ketika dia sedang tidur segera disimpan di dalam poketku. Harini, dah genap dua bulan aku tak jumpa dan dengar apa-apa pun berita tentang Song Jihyo.

Yang pasti aku yakin yang dia tak masuk pun penjara sebab dia kan salah seorang anak orang kaya kat Korea ni. Aku rindu dia. Rindu sangat-sangat. Tetapi apabila teringat semua perbuatan yang aku lakukan terhadapnya, segera rindu itu dibuang jauh-jauh.

✔sasaeng + kthWhere stories live. Discover now