"Yahhh Namjoon, mana Taehyung? Asal dia tak balik-balik lagi? Dah nak dekat pukul 3 pagi ni. Dahlah esok kita ada comeback kat music bank." bebel Jin kepada RapMonster.
Tak pasal-pasal RapMonster yang kena bebel. Kesian dia.
"Banyaknya soalan hyung. Rilek laaa. Tadi Taehyung kata dia pergi cafe nak ambil angin kejap." jawab RapMonster tenang.
"Okey, nanti kalau dia dah sampai bagitahu hyung. Hyung masuk tidur dulu." kata Jin sejurus itu mengorak langkah masuk ke dalam biliknya.
RapMonster menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Dia mencuba untuk berfikiran positif dan bertenang.
Haishh, mana lah dia pergi sampai tak balik-balik lagi ni. Hopefully takde something buruk terjadi kat dia.
★★★
Jihyo tersenyum sinis memandangnya. Ibu jarinya yang tadi sibuk mengusap bibir Taehyung segera dilarikan.
"Yahh, who are you?!" soal Taehyung. Pelik apabila melihat dirinya terikat sebegitu rupa. Dia meronta-ronta untuk dilepaskan.
"Hi, honey. So, how are you? Best tak tidur tadi?" ujar Jihyo sambil tersenyum.
Ho-honey? Jadi, jadi dialah selama ni yang selalu ugut aku tu kan? OMG, macam mana aku boleh terpedaya dengan dia tadi! Pabo Taehyung! Bisik hati Taehyung.
"Kau, jadi kau selama ni yang text aku, lepastu bagi gambar berisi darah kat aku tu kan?!" soal Taehyung kasar. Geram melihat gadis di tepinya ini.
"Yeap. Sorry, honey. Seriously, I didn't mean to do that. Saya buat macamtu sebab sengaja nak kenakan awak. That's all." Jihyo mengusap pipi Taehyung lembut.
"Kau siapa ha? Lepaskan aku lah gila!!!!!" teriak Taehyung kuat. Dia cuba untuk meloloskan dirinya namun gagal kerana ikatan di tangan dan kakinya terlalu kuat.
"Ahh, annyeong honey! My name is Song Ji Hyo! Anyway, janganlah panggil i gila honey. You buat i makin cintakan you lah..." jawab Jihyo tergedik-gedik. Taehyung membuat muka menyampah.
"Aku tak hengen lah tahu nama kau! Cepatlah lepaskan aku!!!" jerit Taehyung lagi. Jihyo ketawa sinis.
"Owh, nak suruh lepaskan eh? But only with one condition. Awak kena kiss saya on my lips sekarang." Jihyo memuncungkan bibirnya menunggu Taehyung untuk menciumnya.
"No, i won't do that! Lepaskan aku lah gila!!!" habis semua kata kesat dikeluarkan oleh mulut Taehyung. Mungkin kerana terlalu geram.
Tiba-tiba, Jihyo mencapai sebilah pisau di laci dan dihalakan ke leher Taehyung. Hampir terbeliak mata Taehyung melihatnya. Jantungnya mula berdegup kencang.
"Kiss me or i'm gonna kill you?" soal Jihyo. Mukanya kelihatan serious sekali.
"Okey-okey. I'll kiss you but promise me tolong jauhkan pisau tu. Jebal, Jihyo ahh?" kata Taehyung lembut.
Dia terpaksa menurut perintah Jihyo. Pisau segera dimasukkan kembali ke dalam laci dan Jihyo tersenyum.
"Sekarang!" kata Jihyo tegas.
Mukanya didekatkan ke muka Taehyung. Taehyung mengangkat sedikit mukanya dan mula mencium bibir Jihyo. Selepas 45 saat, Taehyung melepaskan ciuman dan kelihatan nafas mereka tercungap-cungap.
"Well done honey!" Jihyo mengambil satu pisau kecil dan memotong tali tersebut daripada terikat di tangan dan kaki Taehyung. Taehyung menarik nafas lega, bangun dan duduk di birai katil.
"So, kenapa..kenapa kau buat macamni dekat aku?" soal Taehyung memandang Jihyo yang sedang duduk di hadapannya.
"Jom keluar. Saya hantarkan awak balik dorm sekarang. But, promise me yang awak takkan bagitahu sesiapa pun pasal ni. And, don't you ever dare to run away from me!" Jihyo mengendahkan soalan yang ditanya Taehyung.
Taehyung hanya mengangguk sekilas dan mula menjelingnya. Dia mula bangun hendak keluar daripada bilik itu.
"One more, jumpa saya esok kat cafe pukul 3 petang. Jangan nak larikan diri daripada saya kalau awak taknak mampus arasseo?!" ucap Jihyo.
Jihyo naik geram apabila Taehyung menghiraukannya. Dia selamba dek je keluar dari bilik. Kemudian, Jihyo menggelabah apabila melihat Taehyung pantas menuruni tangga seperti hendak lari dari rumahnya. Belum sempat, Taehyung hendak membuka pintu untuk keluar.
Jihyo menjerit namanya dari belakang.
"Kim Taehyung!!!"
Lantas Taehyung berpaling ke belakang. Matanya membulat, melihat Jihyo menghalakan pisau yang tajam betul-betul di hadapan muka Taehyung.
Badannya menggigil ketakutan. Takut jika dia betul-betul hendak membunuhnya.
To be continued
Thank you for voting and commenting on my story guys. I would appreciate it so much! Drop ur comment below and do vote please. Thank you♥
YOU ARE READING
✔sasaeng + kth
Fiksi Penggemar+ hidup taehyung sebagai idol berubah pabila wujudnya seorang peminat yang gila dipanggil sasaeng. thanks to @Yoonha0504 for a very beautiful poster. [MAAF ENDING TERGANTUNG KERANA TERLALU MALAS HENDAK BUAT SPECIAL CHAPTER HEHE] HR ; 10 IN FANFICTION