Song Ji Hyo Pov
nareul budeureopge,
jugyeojwo....Aku terbangun apabila terdengar suara Taehyung menyanyi. Huh, rupa-rupanya bunyi alarm! Aku bangun dari katil dan tersenyum apabila teringat kejadian malam semalam.
Aku mengorak langkah keluar dan menjerit nama Taehyung.
"Taehyung! Taehyung ahh awak kat mana?!"
Tetapi masih lagi tiada sahutan. Aku menuruni tangga dengan laju dan mengecheck semua pelusuk bilik dan dapur tetapi masih lagi tiada kelibat dia. Hati aku mulai resah.
Mataku mula bergenang. Ah, bilik dia! Aku menaiki tangga sepantas kilat dan masuk ke dalam bilik di mana tempat Taehyung menyimpan bajunya.
Almari dibukaku dengan laju. Mataku terbuntang luas apabila melihat almari itu sudah kosong! Hanya tinggal habuk je!
Aku jatuh terduduk di atas lantai. Air mataku mulai jatuh satu demi satu. Kata-kata dan janji-janji yang dikatakan oleh Taehyung satu per satu bermain di mindaku.
"Yahhh, please don't hurt yourself again. Saya lagi rela tengok awak menangis, merayu supaya saya jadi boyfriend awak, daripada tengok awak sakit macamni...."
"You know, saya suka semua yang awak buat untuk saya..."
"Shushh, i don't like it when you call him with that nickname. Sehun oppa this, Sehunnie that. It annoys me a lot! Just only me, who you can call with that nickname...."
"Yaaa! Jangan bagi sesiapa pun lelaki cium awak lagi! Just only me who can kiss and taste your lips! Arasseo?"
"Kenapa awak nampak cantik sangat harini ha? I'm very lucky to have you as my girlfriend you know!"
"Bintang tu! Semuanya cantik macam awak."
"I-i won't ever leave you..."
"Tae-hyung ah! Deal kita ada lagi 2 hari tapi kenapa? K-kenapa a-awak tinggalkan s-saya?!"
"A-awak t-tipu s-saya..A-awak penipu!!"
❤❤❤
Oh Sehun Pov
Sebaik sahaja tamat schedule kami di Music Bank, aku terus memandu kereta keluargaku yang tidak diketahui oleh any fans menuju ke rumah Jihyo.
Walaupun aku tahu, aku hanya sekadar kawan baginya tapi tak tahulah kenapa hati ni rasa tergerak nak pergi melawat dia.
Sampai sahaja di rumahnya, aku keluar dari kereta dan loceng rumah ditekan. Aku cuba untuk menekan lagi loceng rumah apabila pintu masih lagi tidak dibuka.
Apabila baru sahaja aku hendak menekan loceng buat kali ketiga, pintu dikuak dari dalam dan menampakkan Jihyo. Matanya sembap kerana mengalirkan air mata. Hati aku mulai gabra kerana risau.
"J-jihyo! Kenapa ni?" soalku lembut. Pelik kenapa dia menangis.
"S-sehun oppa. T-taehyung...taehyung..."
YOU ARE READING
✔sasaeng + kth
Fanfiction+ hidup taehyung sebagai idol berubah pabila wujudnya seorang peminat yang gila dipanggil sasaeng. thanks to @Yoonha0504 for a very beautiful poster. [MAAF ENDING TERGANTUNG KERANA TERLALU MALAS HENDAK BUAT SPECIAL CHAPTER HEHE] HR ; 10 IN FANFICTION