17

2.3K 255 118
                                    

P/s-Sorry for any typo cause sye x buat double check. Just ignore and enjoy okay?

❤❤❤

"Tapi kenapa Taehyung hyung punya girlfriend pergi sini dengan Sehun hyung?" soal Jungkook.

Memandang ke arah Jihyo dan Sehun yang duduk bersama.

"Yeah, bapak pelik. Agak agak kat mana ah dia sekarang?" Jhope pula bersuara. Semua kumpulan BTS sudah tahu bahawa Jihyo couple dengan Taehyung.

Kumpulan EXO yang mendengarnya mula-mula terkejut kerana mereka kasihankan Sehun. Mereka memandang Sehun dan Sehun hanya menggumam perkataan seperti 'Sehun bagitahu cerita yang sebenar nanti'. EXO mengangguk tanda faham.

Kemudian, semua kumpulan BTS dan EXO mulai sedar apabila mereka nampak seorang lelaki dan perempuan sedang sibuk berpelukan di penjuru. Mereka cepat-cepat melarikan pandangan seperti tiada apa yang berlaku.

Sehun memegang tangan Jihyo dan menggeleng kepalanya supaya tidak melihat Taehyung. Jihyo tersenyum sedikit.

"Jadi, Jihyo akan jadi salah seorang daripada kawan baik kita sekarang!" Baekhyun bersuara untuk menghentikan suasana kekok di antara mereka.

"Yeah! As Taehyung's girlfriend, awak ada hak untuk menjadi princess for BANGTANEXO!" sengaja Namjoon meninggikan suaranya supaya didengari oleh Taehyung. Mereka semua membuat suara 'Yeah' tanda setuju.

Selepas mendengar suara kuat Namjoon, Taehyung memandang ke hadapan dan matanya terbuntang luas melihat Jihyo sedang duduk bersama membernya di meja.

Mata Taehyung bertemu dengan Jihyo tetapi Jihyo segera melarikan pandangannya.

"Yeah, betul tu! Lagipun Jihyo kan Taehyung's official girlfriend. Tak macam perempuan tu! Dahlah orang asing lepastu sehodoh muka dia je main peluk dengan lelaki yang dah ada girlfriend! Murahan!" kata Sehun berserta dengan senyuman sinisnya.

Dia tahu bahawa Taehyung sedang memandang ke arah mereka sekarang.

"I pergi dulu. Nanti kita bincang lagi." kata perempuan itu lalu berlalu pergi dari situ.

Apabila Jihyo mendongak kepalanya memandang ke hadapan, bahunya terhinjut melihat Taehyung sedang duduk di hadapannya dengan pandangan yang tajam.

Jihyo segera kembali memandang ke arah member BTS dan EXO yang sibuk bertanya sesuatu kepadanya.

❤❤❤

Song Ji Hyo Pov

"Excuse me. Saya nak keluar kejap."

Aku meminta diri untuk keluar dari bilik itu seketika apabila ada seseorang menelefonku. Aku dapat rasa Taehyung sedang memandangku sekarang tetapi aku hanya mengendahkannya.

"Hello. Kenapa call saya ni? Ada any urgent thing?" tanyaku sebaik sahaja talian disambungkan.

("Cik dah jumpa dengan perempuan tu ke belum?")

"Dah. Setiap jam awak kena bagi information di mana dia berada dan saya akan berbuat sesuatu esok."

("Cik kena cepat bertindak sebelum dia sakitkan someone.")

"Arasseo. Jangan risau! Okeylah saya kena pergi dulu. Bye!" talian dimatikan dan aku mengeluh berat.

I'm sorry Taehyung tapi saya buat semua ni untuk awak.....

✔sasaeng + kthWhere stories live. Discover now