P/S- Saya delete yg previous chapter tu dan gantikan dengan ni sebab saya rse yg tu tak berapa menarik. Hm, enjoy!
♥♥♥
Song Ji Hyo Pov
Aku dan Taehyung melangkah masuk ke dalam bilik backstage BTS dan mereka semua automatik berhenti daripada melakukan kerja dan memandang ke arah kami.
T-taehyung yang ajak aku pergi sini tadi lepas diaorang selesai buat persembahan.
"Phewittt !" Jhope bersiul melihat kami.
"Oitttt, siapa perempuan yang kau bawak ni?" kata Jimin.
"So sweet !" Jin mengewink ke arah kami membuatkan aku ketawa kecil.
"Siapa perempuan yang cantik bak bidadari ni hyung?" soal Jungkook.
Taehyung menarikku supaya lebih dekat dengan dia.
"Ni Song Jihyo. My girl-" kata Taehyung tapi cepat dipotong oleh aku.
"I'm his friend. Kawan lama." kataku. Aku dapat rasa Taehyung sedang membuat muka 'what are you saying?' dan aku hanya membalas dengan muka 'what?'.
"Oh! Annyeonghaseyo! Jeon Jungkook imnida. Nice to know you!"
Dia mendekatiku, mencapai tangannku dan menciumnya. Muka aku mula merona merah. OMGGG! JUNGKOOK FROM BTS KISS TANGAN AKU! SOMEONE HELP ME! I CAN'T BREATH!
"Owh, anneyong!" kataku sambil tersenyum ceria ke arah Jungkook.
Aku memandang Taehyung dan dia sibuk menjeling Jungkook. Wow, aku suka bila tengok dia jealous! Hehe.
Aku bercadang untuk mengenakan Taehyung. Aku segera mendekati Jungkook yang berdiri di hadapanku dan mula membetulkan rambutnya yang agak serabai sedikit.
Aku dapat rasa yang Jungkook, Taehyung dan member BTS yang lain terkejut melihat aku. "Ah, sorry! Rambut awak nampak serabai sikit tadi! Hehehe."
Kataku sambil menggaru rambutku yang tidak gatal. Jungkook hanya ketawa kecil.
"Jungkook tak tahu pun yang hyung ada kawan yang seriously lawa gila!" mata Jungkook memandangku dengan mendalam dan aku hanya membalas renungannya.
Siapa taknak tenung mata Jeon Jungkook? Damn, he is so perfect! Kalau boleh sampai bila-bila aku nak pandang je dia!
"No! No! No! Please jangan kata dia cantik Jungkook, sebab dia ni seriously muka hodoh je!" kata Taehyung dengan mulut yang langsung tiada insurans.
Pipiku dicubitnya kuat. Aku hanya menjelingnya. Jadi, aku ni hodohlah?!!
"Ahh, Taehyung! Asal dah lama tak balik dorm? Stay kat mana?" sampuk Jin.
"Taehyung stay kat rumah family dulu buat sementara waktu. Ada banyak masalah nak diselesaikan." jawab Taehyung. Aku menarik nafas lega. Nasib baik dia tak bagitahu hal sebenar!
Oh, lupa nak bagitahu yang Taehyung tinggal kat rumah aku sampailah tarikh deal kami tamat!
"Okay, rehearsal akan start buat masa 10 minit lagi! Semua member sila naik ke atas pentas sekarang juga!" managernya mula memberitahu mereka. Mereka mengangguk dan mula keluar dari bilik kecuali Taehyung.
YOU ARE READING
✔sasaeng + kth
Fanfiction+ hidup taehyung sebagai idol berubah pabila wujudnya seorang peminat yang gila dipanggil sasaeng. thanks to @Yoonha0504 for a very beautiful poster. [MAAF ENDING TERGANTUNG KERANA TERLALU MALAS HENDAK BUAT SPECIAL CHAPTER HEHE] HR ; 10 IN FANFICTION