Song Ji Hyo Pov
Aku mencapai suatu pembalut untuk membalut tanganku yang luka kerana hal semalam. Aku memakai spek hitam, mask dan mengambil sepucuk pistol lalu disorokkan di poketku.
Iphoneku dicapai dan lokasi Taehyung berada telah dikesan. Aku tersenyum sinis.
"Get ready, my honey......."
★★★
"Namjoon hyung. Kalau manager tanya Taehyung pergi mana kata je Taehyung pergi lepak kat cafe kejap eh? Nak ambik angin. Bosanlah duk terperap je kat dorm ni..Bye!" belum sempat Namjoon hendak membalas, Taehyung sudah terlebih dahulu keluar.
"Haishh, budak tu. Dah pukul 12:30 malam kot sekarang. Karang kalau terjadi apa-apa tak ke susah kitaorang nak cari? Lantak ah!" bebel RapMonster seorang diri. Risau jika sesuatu yang buruk terjadi.
★★★
Setelah segelas air ice americano telah siap dihidang, Jihyo mula mengatur langkah menuju ke arah seorang lelaki yang memakai mask hitam.
Dia duduk di hadapan lelaki itu membuatkan mata lelaki itu membulat memandangnya.
Mungkin lelaki itu terkejut kerana bagaimana ada orang mengecam mukanya walaupun telah ditutup dengan spek dan mask. Dahlah sekarang ni pukul 1:00 pagi. Hanya mereka berdua dan pekerja je yang ada di situ.
Jihyo tersenyum memandangnya dan lelaki itu hanya membalas senyumannya kekok.
"You're Kim Taehyung from Bangtan Boys right?" soal Jihyo perlahan.
"Ah, nae." jawab Taehyung sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Padahal dalam hati dah sumpah seranah bila ada orang cam muka dia. Dahlah dia malas nak layan peminat sekarang!
"Nah ice americano untuk oppa. Tolong minum since i'm your fans. By the way, you're so handsome even saya hanya nampak mata awak je. " desak Jihyo sambil mengelip-ngelipkan matanya beberapa kali.
Taehyung dengan terpaksanya senyum, mengangguk dan mencapai air tersebut daripada tangan Jihyo. Dia terpaksa berbuat demikian kerana tak mahu reputasinya sebagai idol tercemar akibat sikap sombong yang ditunjukkan kepada peminatnya.
Dia mula menyedut air itu sehingga tinggal separuh. Apabila sudah habis, dia mula memandang kembali wajah Jihyo yang berada di hadapannya ini.
Jihyo tak henti-henti senyum dari tadi. Entah apa yang difikirkannya pun dia tidak tahu.
"Gomawo." kata Jihyo
Setelah beberapa minit kemudian, tiba-tiba dia merasakan kepalanya mula pening dan akhirnya ia menjadi gelap. Jihyo sempat mengambil cawan yang telah diminum Taehyung dan disimpan ke dalam plastik kecilnya.
Selepas mendapati, bahawa dia telah pengsan Jihyo segera memapah dan membawanya memasuki suatu kereta mewah. Dia beruntung kerana tiada siapa pun dapat mengecam mereka sekarang.
Di dalam kereta, Jihyo mula mengusap pipi lelaki itu sambil tersenyum sinis.
"Finally, i've got you Kim Taehyung...."
★★★
Song Ji Hyo Pov
Sepanjang perjalanan memandu ke rumahku, aku tersenyum ceria. Bila traffic light bertukar merah, aku akan mengambil kesempatan untuk melihat wajah Taehyung yang sedang lena tertidur di sebelahku.
Alangkah gembiranya kalau hidup aku sentiasa macamni! Tiba sahaja di rumah, aku memapahnya naik ke atas bilikku.
Aku membaringkannya dan mengambil tali untuk mengikat tangan dan kakinya. Aku menarik kerusi dan duduk di tepi katil sambil menatap wajahnya.
Aku membelai pipinya lembut. Kenapalah kau wujud Taehyung ahh?
"Mianhe sebab guna cara kasar macamni untuk dapatkan awak. Saya buat semuani because i have my own reason. Reason yang awak tak boleh tahu....." kataku perlahan.
Takut pula jika dia terbangun nanti.
Aku menangkap banyak gambar Taehyung sedang tidur. Aku ketawa kecil melihat gambarnya di Iphoneku. Dah alang-alang idol yang famous ni ada depan mata, so baik ambil gambar dia kan?
Kemudian, aku mula memandang dan mengusap bibirnya. Tiba-tiba, mataku terbuntang luas apabila melihat matanya terbuka dan dia memandang tajam ke arahku.
To be continued
Because ramai yang comment semalam so, i give you an update today! Votes and comments are really much loved and appreciated♥
YOU ARE READING
✔sasaeng + kth
Fanfiction+ hidup taehyung sebagai idol berubah pabila wujudnya seorang peminat yang gila dipanggil sasaeng. thanks to @Yoonha0504 for a very beautiful poster. [MAAF ENDING TERGANTUNG KERANA TERLALU MALAS HENDAK BUAT SPECIAL CHAPTER HEHE] HR ; 10 IN FANFICTION