Kapitola 13. - Better to lose...

2 0 0
                                    

Od poslednej akcie prešiel už takmer týždeň a pol, ktorého väčšinu strávil nezmyselným tréningom.

A dokonca ani niekomu ako je Vincent neušli náhle zmeny nálad, ktorými ho v poslednej dobe čím ďalej tým častejšie častovala Eve. Spočiatku z toho vinil len PMS, ale keď ho táto teória zradila, pretože mu už výpočty nesedeli, uvedomil si, že za častými výkyvmi jej nálad musí byť predsa čosi iné.

"Samozrejme že je za tým čosi iné," vyhlásila a on si len povzdychol. Už niekoľko krát sa s ňou dostal do potýčky. Ešte stále si presne nebol istý tým, čo vie, a nechcel zbytočne pokúšať šťastie.
"Poznala som niekoho, kto tvrdil, že je vždy za všetkým čosi viac."

"No tak to musel byť ohromne zábavný človek," zavrčal Lance. Z toho dlhého času stráveného v tom malom bytíku, ktorý len ledva vystačil im dvom dostával ponorkovú chorobu.

"To teda bol."

"Povieš mi už konečne prečo si taká nabrúsená?" opáčil Lance, ignorujúc Vincentove protesty.

"Ty si nabrúsený väčšinu času. Ja nemôžem?"

"Ako keby som ti v tom mohol nejako zabrániť," prevrátil očami. "Tak?"

"Mám neskutocne zlý pocit," prehovorila po pár sekundách.

"Robíš si prdel?" skríkol neveriacky a dlho sa na ňu zahľadel, predtým než sa znova ozval. Sedela na barovej stoličke, s pohľadom upretým von z okna. "Takúto na hovno náladu máš už pekných pár dní. Takže z čoho presne pramení ten tvoj zlý pocit?"

"Je pokoj," odvetila potichu. "Vôbec nič sa nedeje."

"No a?"

"Je ticho pred búrkou."

"Ako vieš, že nejaká vôbec bude nasledovať?" zapochyboval. "Vlastníš meteostanicu?"

"Presne tak isto to bolo aj vtedy." Ani si nebol istý, či to naozaj povedala. Posledné dni si nebol istý ničím. A už vôbec nie tým, čo videl alebo počul.

"O tom by si mi mohla povedať viac," pripustil Vincent. Eve po ňom strelila pohľadom. Váhala. "Asi si to zaslúžiš vedieť. Aspoň čo-to."

"Si jeden z tych lepších," pokračovala. "Ale pred pár stáročiami tu bol niekto.. s nikým takým som sa dovtedy nestretla. A ani potom. Dokázal uloviť každého démona. Tá osoba bola veľmi špeciálna. Veľmi zručná."

"Čo sa stalo?" vyzvedal Vincent.

"Mala silného protivníka," odvetila krátko Eve a znovu sa zahľadela do tmy vonku, akoby sa rozpamätávala. "Démon, proti ktorému bojovala sa rozhodol siahnuť na to, čo jej bolo najdrahšie. A aj keď to malo byť chránené, podarilo sa mu to zničiť. Úplne všetko. A ona stratila dôveru v moc, ktorej mala slúžiť a zaprisahala sa, že sa pomstí."

"Pomstila?"

"Pomstila," prikývla. "S Gvenaiel sa stretla v súboji na život a na smrť. No nezabila ho. Gvenaiel sa kvôli nej stal verným služobníkom tých, proti ktorým bojoval a bol odsúdený na večné muky."

"Kto ho odsúdil? Tí, čo vybrali aj mňa?" hádal.

"Ten lovec bol omnoho silnejší ako si myslíš. Ako si len dokážeš predstaviť."

"Tak prečo som tu ja?"

Potriasla hlavou.

"Prečo som tu ja?" naliehal. "Prečo som tu ja, Eve? Odpovede."

"Vážne to chceš vedieť?"

Prikývol. Jeho odpoveď uvidela v skle okna, do ktorého hľadela už hodiny. "Hádam, že je to preto, lebo ty nemáš čo stratiť," riekla.

"Nie si tu preto aj ty?" opýtal sa chladne Lance, bez slova sa postavil a nechal ju osamote skôr, než stihla akokoľvek zareagovať.

It is better to lose everything you have to keep the balance of justice level,
than to live a life of petty privilege devoid of true freedom.
- Bryant H. McGill





Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Oct 13, 2016 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Démon anarchie //pozastavenéTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang