{} 28 {}

1.6K 105 25
                                    

A/N Lieve, lieve lezers. Het is vandaag drie oktober wat voor mij (naast mijn verjaardag dan hé) de beste dag van het hele jaar is omdat ik Leidens ontzet vier! Daarom krijgen jullie een tweede update vandaag. Het liedje wat ik heb bijgevoegd is trouwens over leiden dus als je wil weten waar ik precies woon mag je het kijken. In ieder geval, geniet van dit hoofdstukje. Heel veel leesplezier. Xxx

-----------------------------------------------------------------------------------------------

p.o.v Alex

Ik ben al bij het meer. Ik wacht op mijn vader. Ik ben helemaal alleen zoals hij me gevraagd heeft. Ik ben gewoon een mens. Dat is makkelijker dan via de mindlink. Mijn vader komt aanrennen in zijn mensenvorm. Mijn wolf wil hem het liefste aanvallen en verscheuren maar dan kom ik niet te weten waar Lieve, Casper en Bella zijn!

In ieder geval in de roedel van Bernard aangezien Casper daar verdween.

'Hallo zoon' zegt hij.

'Vader' zeg ik.

'Ontspan je Alex, ik doe niets.'

'Ik wil gewoon mijn vrouw, dochter en broer terug!'

'Rustig maar Alex, ik breng ze morgen hier. Maar eerst gaan we praten.'

Ik zucht diep. 'Waarover wil je praten' vraag ik.

'Laat me een paar dingen uitleggen.'

'Wat?'

'Ik doodde je zus niet omdat ik dat wilde. Ik doodde haar omdat ik al geërgerd was en ze me boos maakte. Ik wilde haar echt niet dood!'

'Geeft u nu mijn zus de schuld van haar dood?! U doodde haar! Weet u nog?!'

'Alex, dit is precies de reden waarom ik wilde praten. Je geeft me nu al de schuld omdat je me het niet laat uitleggen.'

Ik snuif. 'Ik laat het u niet uitleggen omdat u altijd alleen maar doet en nooit nadenkt.'

'En daarom wil ik nu met je praten.'

Ik zucht. 'Goed, voor de dag ermee. Hoe ik eerder ik mijn familie weer kan zien.'

'Ik laat ze pas gaan als jij echt naar me luistert Alex. Is dat duidelijk?'

'Ja, wat nog meer?'

'Ik mag je vrouw echt. Dat meen ik. Ik wil haar geen pijn doen.'

'Maar volgens Lieve sloeg u haar.'

'Omdat ze me heel erg boos maakte. Ik bood mijn excuses aan en die accepteerde ze.'

'Mmh.'

'Dus' zegt hij, 'waarom haat jij mij precies?'

'U doodde mijn zus en dreigde ermee om mijn vrouw te doden.'

'Je weet nu dat ik heel erg veel spijt heb van haar dood. Dat meen ik Alex. Ik heb heel erg veel spijt van mijn daden. Heel erg veel spijt Alex.'

Ik knik langzaam. 'Waarover werd u boos?'

'Bij Lisette of bij Bella?'

'Liz.'

'Ze probeerde me te overtuigen dat jij een goede Alpha ging worden. En ik twijfelde daar gewoon aan maar wat ik er nu van hoor ben je een betere Alpha dan dat ik ben geweest.'

'Niet waar, ik kon Bella en Casper niet eens beschermen tegen u.'

'Dat is meer hun eigen schuld dan jouw schuld. Je bewaakt de roedel sowieso honderd keer beter dan dat ik deed.'

Ik zucht. 'Blijf dat vooral geloven maar ik vind van niet' zeg ik.

Hij knikt. 'Hoe reageerde Lieve' vraag ik, 'op het feit dat ze weg moet?'

'Ze is verdrietig. Ze wil me blijven zien.'

Ik knik langzaam. 'Maar dat wil jij niet' zegt hij, 'en dat snap ik ook. Ik ontvoerde haar, doodde mijn bloedeigen broer zowat en jullie vriend Ian. Daarbij bedwelmde ik je zonen.'

'Maar dit deed u allemaal omdat u wilde praten met mij?'

'Ja, anders luister je niet naar me.'

Ik knik. 'Ik zal ze morgen hierheen brengen' zegt hij, 'precies om één uur. Tot morgen zoon.'

'Tot morgen' zeg ik.

Hij rent weg en ik draai me om. Ik loop naar huis. Waarom voel ik medelijden met hem?! Hij heeft meerdere roedels uitgemoord en heeft heel veel mensen pijn gedaan! En hij heeft mijn dochter ontvoerd! En mijn broer en mijn vrouw!

Ik schud mijn hoofd. Nee, geen medelijden met hem hebben. Hij heeft dit allemaal zelf veroorzaakt!

next generationWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu