Een half jaar verstrijkt waarin Alex en ik vaak met Sebastiaan gaan praten.De eerste weken ging alleen Alex met hem praten. Dat wekte geen argwaan bij de rest. Niemand wist het.
Na twee weken vertellen we het de rest van de familie. Floris snapt het eerst niet. Hij is heel kwaad maar uiteindelijk gaat hij met Alex mee om te praten met Sebastiaan. Lieve vertellen we niets. Haar broers wel. Ze zijn bijna jarig dus daarom laten we Sebastiaan komen de dag voor hun verjaardag. Voor Lieve is het dan een verrassing.
Haar verjaardag is overmorgen. En vandaag gaan we iedereen vertellen dat Sebastiaan weer terug komt. Iedereen is al in het roedelhuis als wij naar binnen lopen met zijn allen. 'Alpha' zeggen ze allemaal tegelijk, 'Luna.'
'Hallo allemaal' zegt Alex glimlachend, 'fijn dat jullie hier allemaal konden komen.'
We lopen naar de hele lange tafel. Er zijn voor iedereen genoeg stoelen. Alex gaat in het midden zitten. Ik ga links van hem zitten. 'Oké' zegt Alex, 'ga alsjeblieft allemaal even zitten. Bella en ik hebben jullie iets te vertellen.'
Ze gaan zitten en ik zie dat al hun spieren op scherp staan om te reageren op het bericht wat we nu gaan brengen. 'Jullie weten dat Lieve, Bella en Capser alle drie ontvoerd zijn door mijn vader' zegt Alex, 'Lieve is sinds ze thuis is heel verdrietig aangezien ze een goede band heeft opgebouwd met mijn vader.'
'En van de daden die hij begaan heeft heeft hij heel erg veel spijt' zeg ik.
'Ik heb met Bella en de rest van mijn familie gepraat met hem' gaat Alex verder, 'en hij heeft belooft om nooit meer iemand of ook maar iets pijn te doen. Bella en ik hebben besloten samen met de hele familie dat hij en zijn vrienden worden opgenomen in de roedel.'
'En zijn straf' vraagt een wat oudere man.
'Die neemt hij op zich' zegt Alex, 'hij wil niet meer weglopen.'
'Wat word zijn straf precies' vraagt een man.
'De dood is geen goede straf voor hem' zegt Floris, 'want dan kan hij niet nadenken over zijn fouten. Daarom hebben wij besloten, met jullie goedkeuring, dat we hem opsluiten in de cel voor nog een jaar.'
De roedelleden knikken. 'Goed' zegt Alex, 'volgende punt. Hij komt morgen.'
'Morgen?!'
'Ja' zegt Casper, 'morgen ja.'
'Weten uw kinderen het' vraagt Maartje.
'Oliver en Ilano wel' zeg ik, 'voor Lieve is het een verrassing voor haar verjaardag.'
Ze knikken. 'Goed' zegt Alex, 'we houden dit geheim tot de verjaardag van de drieling. Mijn vader neemt nog negen vrienden met zich mee. Ze zullen zich niet bemoeien met ons hebben ze belooft. Bella en Casper hebben hen al ontmoet. Ik nog niet maar dat zal snel gebeuren.'
'Morgen zullen wij Sebastiaan ophalen bij de grens' zegt Floris, 'Bella en de rest van de dames blijven thuis van onze familie. We zullen de jongens eerst laten slapen in de cellen. Daarna zullen we een huis bouwen buiten de roedel. Ze houden niet van aandacht zeiden ze dus ze blijven in de cellen tot we klaar zijn met dat huis.'
JE LEEST
next generation
Manusia Serigala!!!!!!!!!!!!!! Dit is deel twee op rogue maid. Ik raad jullie aan om deel één eerst te lezen want misschien is het anders niet te volgen. !!!!!!!!!!!!! De drieling is net geboren en Bella en Alex zijn superblij met hun drie pups. Bella houd is de ee...