>>Hoofdstuk 7 <<

29 2 0
                                    

~Charlotte P.O.V
Vandaag is de dag aangebroken. We gaan ons plan uitvoeren. "Weet iedereen hun taak nog?" Vraagt Maud zenuwachtig. We knikken alle maal. Maud gaat naar haar plek en Alice valt op de grond. Mijn eerste reactie is lachen. Maar ik moet mij concentreren. "Alice! JONGENS HELP! Alice is flauw gevallen!" Ik schreeuw in paniek. Iedereen komt kijken. Lucas is een beetje op haar wang aan het slaan. En ik blijf maar in paniek. Iedereen trapt erin. En nu kan Maud mooi wegrennen. Ons plan is voor de helft klaar.

Dan word iedereen opeens aan de kant geduwd. "Aan de kant! Wij moeten Alice meenemen!" Zeggen 4 mannen. Meenemen?! Oh nee! Dit mag niet. Ik kijk Lucas nu echt paniekerig aan. "Nee nee, dan word het erger!" Lucas probeert ze tegen te houden. Maar dan word hij ook vastgepakt. Ze laten hem pas los als ze met Alice de kamer uit zijn. Shit shit shit, nu word Maud waarschijnlijk betrapt. En is ons plan 'dood'. Snel loop ik naar Luc toe. "En nu? Verdomme!" Zeg ik tegen Luc. "Char we moeten iets verzinnen. Als Maud betrapt word zijn we de lul. En als ze merken dat Alice niet echt is flauwgevallen kunnen we wel dood gaan." Ik zie paniek in zijn ogen. "Hou je rustig." Zeg ik en probeer hem rustig te krijgen. We gaan zitten op de bank. We wachten rustig af.

~Maud P.O.V
Alice ligt op de grond. Tijd voor mij op de deur uit te glippen. Oké Links of rechts? Rechts. Daarna rechtdoor daarna Links nog een keer links en daarna rechts. Ik sta voor een deur. Ik doe hem zo stil mogelijk open. Er is niemand. Snel ga ik opzoek naar de sleutel. Nee, niet hier, ook niet hier, daar! Nee ook niet. Ik geef het op. Het ligt niet hier. Maar dan zie ik iets glinsteren in de hoek. Een sleutel! Het is van de uitgang. Oh jey. Lekker bezig Maud,

Stilletjes loop ik uit de kamer. Nu moet ik onze papieren vinden. Ik ga weer op pad. Links rechts recht rechtdoor links. Waarom is het hier zo groot? Links links rechts. We zijn er. Ik sta voor de deur. Doe hem op een klein kiertje. En zie dat er iemand binnen is. Ik gebruik de sleutel die ik heb en doe een kamer deur open. Een jongen rent de deur uit. "Ontsnapt!" Roep ik met mijn neppe stem. De man die binnen zat rent naar buiten achter de jongen aan. Sorry jongen! Maar dit moet nou eenmaal. Ik ging opzoek naar de papieren. Ik vond eerst die van Lucas. Ik lees nog een keer wat er op staat.

Naam: Lucas Donnik
Leeftijd: 15
Probleem: Is uit huis geplaatst. Ouders vonden hem lastig. Hij leefde of straat en moest geld hebben dus moest die stelen. En hij heeft zijn broertje vastgehouden tot dat hij weer thuis mocht komen wonen.
Hoe lang is hij hier: 2 jaar.
Ding: heeft vaak paniek/woede aanvallen.

Nog altijd schrik ik van zijn verhaal. Ik zou mijn ouders gewoon neergeknald hebben. En stelen dat is niets. Hij moet toch ook eten? Oké ik zoek verder. Hier is die van Alice.

Naam: Alice Traste
Leeftijd: 12
Probleem: Denkt dat er een monster in haar huis is. En heeft al eerder aangifte gedaan aan de politie dat ze ontvoerd was door een buitenaardse kip.

Hahahaha. Ik kreeg de slappe lach. Ik dacht er niet meer aan dat ik stil moest zijn. Maar een buitenaardse kip?! Die spoort echt niet, hahahaha! Snel lees ik weer verder.

Heeft zus dood geschoten omdat ze het monster wou neer schieten. Spoort niet.
Hoe lang is ze hier: 2 dagen.
Ding: gevaarlijk, weet niet wat ze doet. En ze is niet helemaal 100%

Ik lig nog steeds dubbel van de buitenaardse kip. Ik heb ook al een beeld voor me, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik heb buikpijn van het lachen. Nu even serieus, al snel vind ik die van mij. Ik wil het niet lezen. Maar doe het toch.

Naam: Maud pions
Leeftijd: 16
Probleem: ouders zonder reden vermoord. Broertje mishandeld. En haar zus opengesneden. Is tot veel instaat.
Hoe lang is ze hier: 3 jaar.
Ding: kan van alles doen. Is zeer gevaarlijk. Vaak hele erge woede aanvallen.

Snel op zoek naar die van Charlotte. Ik kan hem maar niet vinden. Ik heb al 3 sleutels in mijn broekzak zitten. En 3 papieren opgepropt. Na 2 minuten zoeken heb ik hem eindelijk. De papieren van Charlotte.

Naam: Charlotte Zoity
Leeftijd: 17
Probleem: Ook wel bekent als de Psycho. Is zeer gevaarlijk. Gebruikt mensen als levende poppen. Heeft ongeveer 10 mensen vermoord. Speelt met iedereen een spelletje. Niet te vertrouwen.
Hoe lang is ze hier: 2 weken
Ding: niet te vertrouwen. Stopt nooit voor dat ze iets voor elkaar heeft. Word snel boos.

Is char echt niet te vertrouwen? Ik geloof dat stomme blad niet. Ik loop naar de deur, maar zie 2 mannen met Alice vast staan. Shit, wat nu?

~ Toby P.O.V (broertje Char)
"Mama waar is Charlotte?" Ik zie dat mama huilt. "Die is er nu niet." Zegt ze huilend. Is ze dood? "Ze is in een inrichting geplaatst schat." Ik schrik van haar woorden. Mijn zus is in een inrichting geplaatst. Was ze zo erg dan? Ze is zo lief! Altijd voor mij geweest. Maar door die stomme..... "Ga maar naar boven. Huiswerk maken. Ik roep je zo voor het eten." Zegt mijn moeder. Ik loop naar boven. Ik ga een brief schrijven, en dan ga ik hem persoonlijk afgeven. Het is en blijft wel MIJN zus.

Lieve zus,
Ik weet niet wat je daar doet. Maar je hoort hier thuis. Ik mis je best wel een klein beetje. En mama kan alleen maar huilen. Ik kom je er uit halen. Dan kan je weer thuis zijn. Bij mij. Ik heb je nodig als zus. Kom maar snel naar huis.
Groetjes van Toby. Kussen van mama.

Ik vouw het dicht. Morgen na school ga ik naar die inrichting toe.
-
"Toby!!" Ik hoor Dillen schreeuwen over het schoolplein. "Word je al een beetje Psycho?" Dat vraagt hij altijd, nooit geef ik er anders op. Maar nu wel. "Ik ga vanmiddag naar een inrichting." Zeg ik. "Jij bent zeker Psycho! Hoe kom je daar nou weer terecht?" "Niet voor mij. Voor mijn zus." Ik zie zijn ogen groot worden. "Ben je helemaal gek geworden. Je moest toch bij Charlotte uit de beurt blijven? Ze is gevaarlijk Toby!" Zegt Dillen. "Het is wel mijn zus!" Niemand nooit mijn zus gevaarlijk ze is het wel. En niet zo'n klein beetje ook. Maar ik ben haar broertje kan ze mij iets aan doen?
- na school
Ik spring op de fiets naar de inrichting. Ik ben best zenuwachtig. Maar het is Charlotte maar. Ik klop op de deur. De deur word open gedaan. "Ik ben hier voor Charlotte Zoity." Zeg ik. "Kom maar binnen. Welke naam kan ik doorgeven?" Vraagt de man. "Toby, Toby Zoity."

Halloootjess,
Ben ik weer! Jammer hè :(
Is het wel slim van Toby nou allemaal aan het doen is?? En is die net zo Pyscho als char? En Alice die is niet helemaal 100 met haar buitenaardse kip :)  Willen het verhaal van Lucas of niet? Dan ga ik het erin verwerken als jullie Willen!
De reads gaan echt vet snel! Super bedankt allemaal :)
Denk nog even aan de Q&A!
Als je je verveelt in de les..... Oeps:)
Doen jullie dat ook wel eens...... Maar Engels is ook gewoon saai als je het al kan. Ik ga maar weer verder met Engels Byeee
Komt die weer!!!

They say I 'm crazy.
But I'm not !
I like to play, with people .
I'm just myself.
And anyone who takes what can be done.
X C

Groetjesss Juul (Julia)❤️

PsychoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu