Bab 14

58 1 0
                                    

Fara baring diatas katil empuk miliknya . Sungguh dia tidak sangka begitu cepat masa berputar . Beberapa hari lagi dia akan menduduki Sijil Pelajaran Malaysia .

" Fara , nanti kita apply Universiti yang sama okay . Baru la best . , " Qis berkata kata suatu ketika dahulu .
" Mestilah Qis . Nanti kita apply sama sama ," Fara mengangkat thumbs upnya .
" Eh jap . Korang ni memang senang kan lupa romeo macam aku ni ," Fara dan Qis tertawa dengan kata kata Is .
" eh . Kita orang boleh je hidup tanpa kau haha ," Qis galak mengusik .
" Ya lah . Aku sedar aku ni sape , rupa macam Chanyeol exo je ," Is ura ura merajuk .
" Apa ? Meh sini nak tengok ," Qis bangun lalu menilik muka Is .
" Apa kau buat ni . Kau nak jatuh cinta ke tilik aku lama lama ," Is agak pelik dengan sikap Qis .
" Mengarut la kau , xde pon iras chanyeol tgk dkt kau ," Qis melemparkan surat khabar kepada Is .
" Sakit lah , " Is menjerit marah .

Fara tersenyum mengingatkan kembali kenangan itu sehingga diabtidak sedar titis demi titis aor matanya jjatuh .
" Terlalu awal kau tinggalkan aku , Qis ," Fara mengelap air matanya . Dia bingkas bangun lalu menuju ke meja belajar . Sepucuk surat yang tidak dibuka berbulan bulan di ambilnya .

Assalamualaikum my sis my bae my everhthinggg . Masih ingat Qis tak ? Tak mungkin lupa sebab Qis kan princess di hati Fara . Fara , Masa ni masa Fara baca surat ni mungkin lah Fara dah tak boleh nak jumpa Qis . Sebab ... Qis dah takde masa tu . Qis mintak maaf tak bagitahu benda sebenar kepada Fara . Qis tak nak Fara sedih risaukan Qis . Sebab Qis hanya nak tengok Fara happy . Fara , ye Qis akui Qis sayang dan cintakan Is . Sayang lebih dari seorang kawan . Tapi Qis juga tahu yang Fara pun sayangkan Is lebih dari kawan . Dulu , Qis bahagia sangat masa kita bertiga rapat . Takde gaduh gaduh . Kalau ada pon gaduh gaduh manja . Fara , Qis hilang semua tu bila Fara pergi tinggalkan Qis dan Is . Qis sedih m Qis sedar saat tu yang Fara sangat penting dalam hubungan kita bertiga . Saat Qis sakit , Qis selalu mintak dekat Tuhan supaya dapat tengok wajah orang yang Qis sayang sembelum Qis pergi . Dan Qis harap sangat doa Itu dikabulkan . Fara , sepanjang persahabatan kita , sumpah . Qis tak pernah walau sekali pun ada perasaan iri dengan Fara . Tak pernah dengkikan Fara . Malah , Qis bahagia dengan semua benda yang buat Fara bahagia . Fara , maafkan Qis kalau disebabkan Qis , Fara dengan Is rengang . Maafkan Qis . Qis tahu semua yang terjadi . I am your bestfriend kan ? Qis dapat baca mata Fara . Fara , Kalau boleh Qis nak tukis surat ni panjang panjang sebab mungkin ni adalah surat terakhir untuk Fara daripada Qis . Fara , suatu hari nanti , Qis sangat berharap Fara dan Is hidup bersama . Kerana Qis nak jadi ikatan yang mengikat korang berdua . Fara , inilah permintaan terakhir Qis , Qis tak nak tengok korang berdua berpecah walau apa pun yang terjadi . Syafara Alana , ke mana saja kita pergi . Kita berpisah . Berjauhan . Kita mesti selalu ingat yang hati kita selalu ingat antara satu sama lain . Jangan lupakan Qis ye walaupun Qis dah pergi . I LOVE YOU BEB !

Fara menekup mukanya dengan tangan . Air mata bercucuran membasahi pipi . Sungguh dia terharu . Dia sedih . Tak ada kata yang dapat menggambarkan perasaanya sekarang .

" Kenapa Fara terlalu bodoh Qis . Terlalu bodoh tinggalkan Qis dalam keadaan macam tu ," Fara menangis teresak esak menyesali semua yang dia lakukan .

" Qis , plis comebackk Qis . I need u very much ," Fara menangis tidak terkata .

" Alanaa , " Jun menyapa lembut .
" Junnn ," Fara bangun dan memeluk sahabatnya .
" Kenapa ni Alana ? ," tanya Jun cemas sambil memeluk kembali tubuh Fara . Fara tidak menjawab tapi terus menangis dan menangis .
" saya okay ," Fara meleraikan pelukan itu lalu mengesat air matanya .
" Kalau Alana nak cerita apa apa . Call saya okay . I will always by your side . Jun balik dulu ," Jun mengucup dahi Fara lalu berlalu keluar daripada bilik . Fara hanya terdiam sambil mengesat sisa air matanya .

Firstly , sis nak mintak maaf bebanyak sebab slow update . Bukan slow tapi memang dah lama tak update novel ni . Sebab yaa i am quite busy . Sbb i am still a students and i have a lot of homeworks ( alasan ) tapi mmg betul . Kalau ada free pon , pasti dipenuhi dengan tidur dan tv . Second , I am so sorry sbb this chapter sangat sangat pendek . but trust me , chapter ni i wrote it dgn penuh perasaan sampai terkeluar permata jernih . Cewah . So i hope enjoy it okay . Dan sis nak mintak maaf kalau novel ni terboring . Yaa kadang kadang diakuinya . But i try my best okay . Very very thankful or berterima kasih kepada siapa yang sudi baca novel ni dan yang vote . Tak lupa yang komen serta add novel ni dalam korang punya reading list . I am very appreciate it . Lastly , keep supporting me okay . I am just a newbie . Love you gaisss .

BESTFRIEND IN LOVEWhere stories live. Discover now