Multimedya:Ferda Kılıç
Sabah kalktığımda Ferda 'yı çoktan giyinmiş gördüm.Bende bir duş alarak hazırlandım.
Üzerime siyah bir yüksek bel pantolon ve mavi bir bluz geçirdim.Dudağıma kırmızı bir ruj sürdüm ve gözlerime de bir likit çektim.Kahvaltımızı yaptıktan sonra Berk aradı ve aşağı inmemizi söyledi.Aşağı inip arabaya bindik.Yoldayken Ferda ,Emir'i aradı ve Berk'in babasının restorantının adresini verdi.
Restoranta gittiğimizde Berk kasadan en iyi görülen masayı seçti,Ferda'ya bize sırtı dönük olmasını söyledi ki Emir'in yüz ifadelerini görelim.Yani Ferda'nın sırtı dönük olacak biz Emir'i izleyecektik.
Bugün ya batacaktık ya da çıkacaktık.
Hadi bakalım!Ben ve Berk kasaya geçmiştik.Berk bana sarı bir peruk verdi.Tanınmamak için taktım. Berk'te takma sakal ve bıyık takmıştı.
"Sarı çok yakıştı.Saçını mı boyatsan ne?"
Bana hayran hayran bakarken ben kendimden emin bir şekilde yüzüne baktım.
"Yalan söylüyorsun değil mi?Bana sarı yakışmaz ki."
"Valla yalan söylemiyorum.İstersen git bir aynaya bak."
Berk'in söylediklerine aldanarak solumda duran aynaya baktım. Şaka gibiydi ama yakışmıştı cidden.'Bana sarı yakışmazdı ama...'diye söylenerek Ferda'nın oturduğu masaya bir süre bakındım.
Emir kapının önünde görününce onunla olabildiği kadar göz teması kurmamaya çalıştım.Çünkü o beni tanıyordu.Riske atmak aptallık olurdu.
Ferda'nın masasına yaklaştı,sandalye çekip oturdu.Dinleme cihazı da tam o sırada cızırdamaya başlamıştı.
.............
•°..Ferda'dan..°•
"Emir ,senden tek bir şey istiyorum.Dürüst ol ve bana kazayı anlat."
Emir oturur oturmaz söylediğim cümleyle birden afallamıştı.Sesim o kadar sert çıkmıştı ki..
Dün çok ağlamıştım ve sesim oldukça kötüydü.Hem boğazımda ağrıyordu.
Emir iyi bir insana benziyordu.Tamam!Semih'e ve Buse'ye kötülüğü dokunmuş olabilirdi ama bana çok iyi davranıyordu.Sanki pişmandı.Ama ilk önce Buse ve Berk'in dediği gibi emin olmam lazımdı!
Emir'in afallama seansı bitmişti.Yüzünde hiçbir korku ifadesi yoktu.Yok yok!Vardı.
Tuhaf b-bir şey vardı yüzünde.Korku ama sanki kaybetme korkusu...
Yine de Semih'i öldürmeye çalışmış,Buse'yi yaralamış karşımdaki adama güvenmek istiyordum.
Belki de bencillikti bu yaptığım!Lakin ben insanların gözümün önünde pişmanlıktan kıvranmasına seyirci kalamazdım.Ve oldukça duygusaldım.
"Bu nerden çıktı şimdi?"
Sonunda konuşabilmişti Emir.Sesi fazlasıyla boğuk çıkmıştı.
İlk buluşmamızda gözlerime bakmaktan kendini alamayan adam bugün sadece masaya bakıyordu ve bu hali içimde ona karşı bir sevgi tomurcuğu oluşmasına vesile olmuştu.
"Emir sana son kez soruyorum.Bu kaza niçin ve nasıl oldu?"
Sesim o kadar soğuk ve donuk çıkmıştı ki Emir ile sadece bir saniye göz göze gelmiştik.
Emir herhalde bunu benden beklememişti.Susmuştu!Bu suskunluk benim çıldırmama yetecek kadar uzun sürmüştü bir de ...
"Anlat Emir! Bu kaza niçin ve nasıl oldu?"
Sesimin oldukça ürkütücü çıkması işime yaramıştı ama yüksek çıkması tüm gözlerin üzerimize toplanmasına neden olmuştu.
"Tamam,sakin ol.Sana söz veriyorum her şeyi anlatacağım ama bir sakin ol lütfen."
Emir beni rahatlatmaya çalıştı.Derin bir nefes alıp gözlerimi gözlerine sinirle diktim.
"Sakinim ben!Hadi başla anlatmaya..."
İkazımla Emir hemen anlatmaya başladı.
"Bak!Sema diye bir kız vardı bizim holdingde...Babamın özel tercümanıydı ve aynı zamanda asistanıydı."
S-sema mı?Yoksa bu?
"Ben bu kıza seni tanımadan önce aşık olmuştum."
" Hıhı..."
Alayla dediğim şeyden sonra "Yemin ederim öyle."dedi Emir.
" Devam et hadi."
"Sonra kızla uğraşmaya başladım.Tabi kızda ilk önce yüz veriyordu ama sonra benden kaçmaya başladı.Babamın onu tehdit ettiğini biliyordum.Sonuçta o bir çalışandı ve...Sonra onu çektim bir kenara ve onunla konuşmaya çalıştım.Sema benimle konuşmamaya inat etmişti sanki ilk zamanlar gerçekten beni sever gibiydi ama sonra her ne olduysa yüzüme bile bakmamaya başladı.Onu rahatsız etmeye başladım.Her gün aradım.Sonra öğrendim ki sevgilisi varmış gerçi bunu da o söyledi.Hatta yakında nişanlanmayı bile düşünüyorlarmış."
Bu Semih'in Sema'sıydı.Artık buna kesin kanaat getirdim.Acaba Buse şu an ne düşünüyordu?
"Bende kararlıydım yani takmıştım Sema'ya kafamı...İstiyordum onu...Bir gün bunun sevgilisi yakalamış onu ...Bana Portakal Cafe'ye gelmemi söyledi.Ondan önce ben Sema ile konuşmuştum.Bana şunu dedi.Bak benim peşimi bırak.Ben sevgilimi seviyorum.Bana Semih benim sevdiğim adam dedi.Git kavga etmek istiyorsan,tartışmak istiyorsan onunla kavga et ,benimle uğraşma babana söylersem görürsün gününü falan dedi.Beni Semih'in üzerine saldı.Bende o sırada sinirimin zıpladığı zamandaydım.İnan gözüm kararmıştı ve Semih'in adresini ver dedim.Vermemek için diretti ama sonunda almayı başardım.Ve Semih'i evden kafeye kadar takip ettim.Sonrada fırsatını bulduğum an ona çarptım.İnan seni tanısaydım daha önce bunları yapmazdım ama gözüm kararmıştı yaptım işte.Affet beni.Ne olur?"
İnanamıyordum insan sevdiğini nasıl bile bile ateşe atardı?Bunu Semih'e nasıl yapar?Emir'i onun üzerine nasıl salar?
Emir'i son cümlesine kadar dinledim.
"Benim bu konuyla ilgili biraz düşünmem gerekiyor."
deyip masadan kalktım.
Kafam çok karışmıştı ve ne diyeceğimi bilmiyordum?Bir an önce Buse ve Berk'le konuşmam gerekiyordu.
Kendimi dışarıya atıp eve doğru yürüdüm.
.........
•°..Buse'den..•°Allah'ım!Bu Sema nasıl bir kızdı?Emir'i Semih'in üstüne salmıştı resmen sonra aradan sıvışmıştı.
Berk beni koluyla dürtünce düşüncelerimden silkindim.
'Ne var?'der gibi baktım ona.
"Hadi Buse!Ferda gitti.Bak Emir'de çıkıyor."
Gösterdiği yöne baktım.Emir'de o sırada ayağa kalkmıştı.Masanın üzerine cool bir hareketle belli bir miktar para bıraktıktan sonra dışarı çıktı.
Kasadan çıkmadan önce saçımdaki peruğu çıkardım ve saçımın eski haline dönmesi için sağa sola savurdum.
Karşımda bana ağzı açık bir Berk bulunca "Ağzını kapat."dedim.
Berk başını sağa sola hızla sallayıp hemen kendine geldi.Takma sakal ve bıyığını çıkarıp kasaya bıraktı.Birlikte kasadan çıktık.
"Aç mısın?"
Berk'e 'sırası değil'bakışları attım ve onu susturdum.
Bir an önce Ferda ile konuşmalıydım.Daha fazla aklı karışmadan onunla konuşmalıydım.
Berk'e taksi çevirmesini söyleyip restoranttan çıktım.Berk'te peşimden geldi.
Taksi gelince taksiye atlayıp bizim evi tarif ettim.Taksici de eve doğru sürmeye başladı.Bugün tuhaf bir gündü.Düşüncelerim tepetaklak oldu.İnsanlara karşı biraz daha güvenim sarsıldı.Ama en büyük bombada Emir'in seçimi oldu.Bu seçimi hiç beklemiyordum ama o Ferda'yı seçti.Şaşırdım...Ve hala şaşkındım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gayya Kuyusu (Kitap olacak eminim)
Teen FictionBuse işini severek yapan dürüst ve güvenilir bir avukat...Yine dava dosyalarıyla meşgul olduğu bir günde Semih'in motosiklet kazası geçirdiği haberini alır.İşin tuhaf yanıysa haberi bir tek o alır.Çünkü adamın telefonu o sırada yanında değildir.Peki...