Toen ik thuis kwam stampte ik naar boven, mijn ouders negerend. Ik had vandaag even nergens meer zin in. Toen kwam mijn moeder mijn kamer binnengelopen. "Wat is er aan de hand lieverd?" Vroeg ze. Ze keek echt bezorgd dus besloot ik met tegenzin om toch maar te antwoorden. "Ik heb gewoon een slechte dag, niks aan de hand" zei ik. Mijn moeder knikte begrijpend. "Dan zal ik je maar even alleen laten" zei ze en liep mijn kamer uit. Op dit soort momenten hou ik echt van mijn moeder. Normaal ook wel, maar ze weet altijd precies of ik alleen wil zijn of juist wil praten en dat is fijn. Ik besloot om een film te gaan kijken, alwéér. Maar ik hou gewoon van films en als ik een slechte bui heb, werkt films kijken het best om er weer vanaf te komen.
_______________Na twee films riep mijn moeder dat we gingen eten. Ik liep naar beneden en ging aan tafel zitten. Ik had best wel trek dus begon ik meteen met eten. "Waarom was je zo laat pas thuis vandaag?" Vroeg mijn vader. "Ik dacht dat je maar tot het zesde uur les had" ik zuchtte. "Nou, omdat we een beetje laat waren moesten we bij de directeur komen en ik was het niet helemaal eens met onze straf en ja..." mijn vader zuchtte " lieverd waarom krijg jij het altijd weer voor elkaar om je op dag één meteen weer in de problemen te werken" boos ik stond op van tafel "sorry dat ik niet zo perfect ben als jullie willen, ik ga wel weg dan kunnen jullie samen jullie perfecte diner op eten!" Schreeuwde ik. "Skye Silva! Zo is het genoeg, ga jij maar even naar je kamer!" Zei mijn moeder die nu opeens niet meer zo geweldig was. "Zoals u wenst majesteit" zei ik sarcastisch terwijl ik een buiging maakte en wegliep. Ik stampte de trap op en gooide mijn deur dicht. Ik besloot om mijn filmmarathon voort te zetten. Ik koos een hele bloederige, gewelddadige film en stelde me voor dat de mensen die werden vermoord, mensen waren waar ik boos op was. Ik keek nog drie van dat soort films en ging door met mijn 'spelletje'. Waarschijnlijk ben ik in slaap gevallen want ik werd wakker met mijn kleren aan en mijn laptop op mijn buik. Ik dacht na over wat er gisteren was gebeurt. Ik besloot mijn ouders mijn excuses aan te bieden, want het was niet mijn bedoeling om zo uit te vallen. Ik deed mijn ochtendroutine en liep naar beneden waar mijn vader koffie aan het drinken was. "Sorry papa, ik wilde niet zo uitvallen gisteren maar ik had een slechte bui" zei ik. Hij keek op en glimlachte naar me. "Het is oké, ik had vroeger ook van dat soort dagen" zei hij. Ik pakte een paar boterhammen en belegde ze met worst (ik ben een klein beetje verslaafd aan worst), pakte de rest van mijn tas in en deed mijn jas en schoenen aan. "Ik ga naar school!" Riep ik voordat ik de deur dicht deed. "Veel plezier" riep mijn moeder uit het raam boven mij. Soms maakt ze wel erg domme opmerkingen, ik bedoel wie heeft er nou plezier op school? Luca stond buiten op mij te wachten en samen haalde we de twins op en reden naar school. "Joepie, eindelijk weer naar school!" Zei Ivy heel sarcastisch. Iedereen moest lachen en we reden verder. Bij de poort van de school zag ik Peter staan. Toen hij ons zag begon hij heel spastisch te zwaaien. "Zwaait hij naar ons?" Vroeg Liv. "Helaas wel, gewoon negeren please" zuchtte ik en we reden hem voorbij. Dit gaat een leuke dag worden...
_______________
Hello there! We hebben het nog steeds erg druk en we hebben niet zoveel inspiratie. Misschien komt er volgende week geen hoofdstuk online want we hebben vier toetsen. Sorry daarvoor.
Xxx E. en N.
JE LEEST
Demon girl (voltooid)
ParanormalBij demonen denk je meestal aan enge monsters die je proberen te vermoorden. Nou dat is voor een gedeelte ook wel waar. Maar je hebt nooit het hele verhaal gehoord. Er zijn namelijk altijd twee kanten van een verhaal. In dit verhaal komt de goede ka...