Mijn moeder is net mijn kamer uit en ik begin met plannen maken. Eerst moet ik ervoor zorgen dat mijn ouders niet ongerust worden als ik 's avonds niet meer thuis ben. Ik moet er ook voor zorgen dat ik zelf weer uit dat verschrikkelijke oord waar mijn vriendinnen zitten kom. En als laatste moet ik jammer genoeg Hunter misleiden. Maar goed zo ver zijn we nog niet. Misschien is het slim als ik mijn ouders vertel dat ik naar een vriendin van school ga en blijf slapen. Dan zijn ze ook meteen blij dat ik niet alleen maar met Ivy, Liv en Luca om ga. En ik denk dat ik Luca nodig ga hebben als ik zelf levend thuis wil komen. Luca wil me vast helpen en anders verteld hij het maar door. Ik ben tegen die tijd toch wel weg. Om binnen te komen heb ik Hunter nodig. Hij moet me vertrouwen en dan kan ik op onderzoek uit nadat ik hem heb uitgeschakeld. Daar kijk ik het meest tegen op. Hij is altijd aardig en geweest en nu ga ik hem bewusteloos slaan. Maar ik wil mijn vriendinnen graag terug en ben bang dat Hunter me gaat verraden als ik hem ook maar één seconde vertrouw. Als ik ooit sterk en zelfverzekerd wil worden zodat ik me kan verdedigen moet ik nu doorzetten. Vrienden en familie zijn zwakte en je moet door kunnen gaan zonder ze. Ik wilde dat altijd kunnen en nu is mijn kans me te bewijzen. Nu alleen nog mijn wapens. Ik had geen idee wat ik kon verwachten maar ik was er bijna 100 procent zeker van dat mijn ouder wapens in huis hadden. Ik besloot om op de zolder te kijken want ik kom daar nooit. Ik zocht in alle hoekjes en probeerde bij elk gaatje of het een soort doorklink was. Maar ik vond helemaal niks. Gefrustreerd pakte ik een oud boek en gooide het weg. Het boek sloeg open en ik zag dat het niet zomaar een boek was. Er zat een sleutel in en een kaartje. Ik bekeek de sleutel aandachtig en zag de gedetailleerde versierinkjes. Toen pakte ik het briefje erbij en begon het te lezen.
Beste Skye,
Nu je deze sleutel hebt gevonden kunnen je vader en ik ons familiegeheim niet langer voor ons houden. Misschien weet je het al maar voor als je het niet weet staat alles wat je nu moet weten op de andere kant van deze brief. Kort samengevat, wij zijn DemonTrainers. We beschermen, trainen en verzorgen demonen. Dat klink misschien alsof we gestoord zijn maar dit is echt. De sleutel is de toegang tot al onze geheimen. De slaapplaatsen van de Demonen, trainingszalen, voederplaatsen en onze wapenkamer. Helaas zijn er ook mensen die Demonen liever dood zien dan levend. Mensen die vroeger bang maar dapper waren. Nu zijn het alleen maar monsters. Wij die ze trainen zorgen dat alle Demonen netjes uit zicht van gewone mensen blijven, maar toch willen de Hunters ze dood. Maar jij bent bijzonder, jij heb iets in je waardoor demonen zich aangetrokken voelen en je willen helpen of beschermen. De Hunters willen jou daarom gevangen nemen zodat ze de Demonen makkelijker kunnen vinden. Kijk daarom goed uit, iedereen kan een Hunter zijn. Maar jij hebt nog iets anders. Je voelt emoties. In het begin zal je bij teveel emotie waarschijnlijk flauwvallen maar je went eraan en kan leren om het af te sluiten.
Dit is alles wat je nu moet weten, meer vragen mag je me zelf stellenGroetjes, je moeder.
Met grote ogen lees ik de brief nog een keer. Dan sta ik op en ga naar mijn kamer. Morgen ga ik op reddingsmissie en mijn wapens heb nu ook. Ik besloot te gaan slapen zodat ik niet omval van de slaap morgen.
_________________
Hey! Volgend hoofdstuk komen de vecht scenes, en actie stuff. Hope you like it!
Tot volgende week, bye!
Xxx E. en N.
JE LEEST
Demon girl (voltooid)
ParanormalBij demonen denk je meestal aan enge monsters die je proberen te vermoorden. Nou dat is voor een gedeelte ook wel waar. Maar je hebt nooit het hele verhaal gehoord. Er zijn namelijk altijd twee kanten van een verhaal. In dit verhaal komt de goede ka...