Sorry dat we niet hebben geüpload de afgelopen weken maar we hadden proefwerkweek en hadden het druk met leren. We proberen vanaf nu elke week weer te uploaden. Veel plezier met lezen!
_____________________________
"Wat! Waarom niet?" Vroeg ik verbaasd. Mijn ouders leken een soort mentaal gesprek te voeren met elkaar. "We willen niet de je in de problemen komt door een jongen lieverd" zegt mijn moeder zachtjes. Ze liegt, dat zie ik aan haar. Als mijn moeder liegt kijkt ze je niet meer aan en gaat ze met haar vingers spelen. Ook gaat ze zachter praten. Mijn vader houd me in de gaten terwijl ik 'nadenk'. "Ik ga naar mijn kamer toe" zeg ik en ik loop weg. "Kom terug Skye! Je moet ons beloven dat je niet meer met hem om gaat" zegt mijn vader maar ik loop door.
Zodra ik op mijn kamer ben doe ik mijn deur op slot en ga op mijn bed liggen. Ik pak mijn telefoon en bel Luca. In dit soort situaties bel ik Luca altijd. Hij klimt dan met de oude ladder die tegen de schuur aan staat naar boven zodat hij niet langs mijn ouders hoeft. Ik weet nog heel goed dat we dit voor de eerste keer deden maar toen moest Luca via de regenpijp omhoog. Vanaf die dag besloten we elkaar te bellen als er iets aan de hand was. Opeens hoorde ik dat iemand op mijn raam klopte. Ik keek en ik zag dat het Luca was. Snel maakte ik het raam open en liet hem binnen. Volgens mij regent het buiten of Luca heeft wel erg hard gezweet want hij is doorweekt. "Wat doe jij nou weer hier?" Vroeg ik hem verbaasd. "Jij belde mij..." zei Luca terwijl hij een trainingspak uit mijn kast pakte. Omdat hij hier best vaak blijft slapen heeft Luca hier ook kleren liggen. "Aarde aan Skye" zei Luca. Ik schudde mijn hoofd. "Was ik aan het dagdromen?" Vroeg ik. Luca knikte. "Ik vroeg waarom je belde" zei Luca terwijl hij op mijn bed ging liggen. "Ik mag niet meer met Hunter omgaan van mijn ouders" zei ik. Luca keek me raar aan. "Wie is Hunter? Is dat die jongen die aan het zwaaien was? Vroeg Lucas. "Nee, Hunter is die jongen die naast jou zit op school" zuchtte ik. Nu keek Luca alsof hij honderd zure matten tegelijk in zijn mond had gestopt. "Waarom ga je überhaupt met hem om?" Vroeg hij. "Hij gaat meer met mij om en hij is best aardig als je hem kent." Zeg ik. Nu kijkt Luca boos. "Hoe moet ik hem kennen als hij geen woord zegt!" Schreeuwt Luca. Ik zet een stap achteruit. Luca en ik hebben nooit ruzie en Luca word nooit echt boos. Luca zijn gezicht verzacht. "Sorry, zo bedoelde ik het niet maar ik eh..." Luca wordt rood. Opeens bedenk ik me dat ik nog ergens anders over wil praten. "Ik heb een rare droom gehad" zeg ik. Luca kijkt me geïnteresseerd aan. "Oh ja? Vertel" ik dacht even terug aan mijn droom en vertelde toen wat er gebeurde.
__________________________
"Dus jij zag jezelf als kind met mij spelen en opeens was dat ding er?" Vroeg Luca. Ik knikte. "Maar het rare is dat vandaag op school Hunter en ik werden aangevallen door een gigantische roze poedel en Hunter had een vreemd
geweer" zei ik. "En toen ik aan Hunter vroeg wat het was keek hij heel verbaasd en vroeg of ik de poedel kon zien. Luca kijkt nu heel serieus. "Skye, je vader heeft gelijk. Je moet niet meer met hem omgaan want het is gevaarlijk" zegt Luca. "Jij weet wat er aan de hand is of niet?" Vroeg ik. Luca knikt. "Ik beloof om niet meer met hem om te gaan als jij me alles verteld." Luca dacht even na maar knikte toen. "Oké...."
___________
Hey! Bedankt voor het lezen. Vergeet niet om ons andere boek te lezen en tot volgende week
Xxx E. en N.
JE LEEST
Demon girl (voltooid)
ParanormalBij demonen denk je meestal aan enge monsters die je proberen te vermoorden. Nou dat is voor een gedeelte ook wel waar. Maar je hebt nooit het hele verhaal gehoord. Er zijn namelijk altijd twee kanten van een verhaal. In dit verhaal komt de goede ka...