5. Paniek?!

63 8 1
                                    

Pov. Enzo

Wij zitten in de aula. Sude, Demi en Anna zijn naar de WC. Jeremy is diep in gedachte. Hij doet alsof hij op zijn telefoon zit, maar die heeft hij ondersteboven in zijn handen.Ik wil wat zeggen,  Maar opeens horen we harde geluiden. Link krimpt ineen. Het brandalarm gaat af. "Vast een oefening" zegt Joost kalm. Opeens zien we veel rook uit de kantine komen en vlammen vermenigvuldigen zich. "Dit is geen oefening!" zegt Harm in paniek. We willen weg rennen, maar opeens bedenk ik me iets. "Stop! De meiden zitten nog op de wc! Die zit achter de kantine!" roep ik. Meteen staat iedereen stil. "Enz, dat is te gevaarlijk." zegt Jer zacht. Ik kijk ze aan. "Maakt niet uit! We moeten ze helpen!" zeg ik paniekerig. "Ik ga mee." zegt Link zacht. Hij doet zijn vest uit en loopt naar me toe. "Ik ga ook wel mee dan, maar jullie gaan naar buiten oke?" zegt Jer en hij kijkt naar Joost en Harm. Ze knikken. Ik doe mijn shirt voor mijn mond, en we lopen op de vlammen af. De kantine staat in vuur en vlam, maar de wc zit achter de keuken. We lopen erheen, maar de vlammen versperren de weg. "FACK!" schreeuw ik. "Kom." zegt Jer en we lopen ergens heen. We komen uit bij een deur, en als we die open doen, staan we voor de deur van de wc. We rammen op de deur. "DEMI! SUDE! ANNA!" gillen we. We trappen en kloppen op de deur. "Achteruit." zegt Jeremy. Hij loopt naar achteren. Dan rent hij op de deur af en geeft hem een duw. De deur schiet open. Sude, Demi en Anna liggen op de grond. Sude ademt moeilijk en zit tussen Demi en Anna in. Hun zijn bewusteloos geraakt. "Gaat het?!" zegt Link en hij loopt op Sude af. Ze knikt huilend. Jer en ik lopen naar Demi en Anna. Jer tilt Demi op, en ik Anna. "Kom maar op mijn rug." zegt Link tegen Sude, en ze springt op zijn rug. "We moeten hier weg!" zegt Jer happend naar lucht. Ik merk ook dat ademen steeds lastiger word. We lopen de deur door en we proberen bij de uitgang te komen. 

Pov. Joost

"Waarom duurt het zo lang?!" zeg ik zenuwachtig. "Ze komen wel." zegt Harm een beetje twijfelend. "Ik ga naar binnen." zeg ik na een tijdje en ik wil naar binnen lopen. Maar opeens komen ze naar buiten lopen. Demi en Anna zijn bewusteloos. Sude zit op Link zijn rug. Iedereen is zwart van de rook. Harm en ik lopen naar ze toe. "Gaat het?!" vraagt Harm. Ze knikken. We lopen naar het grasveldje. Daar leggen we Demi en Anna neer. Sude kruipt naar ze toe. Jer houd Demi haar hand vast. Link troost Sude, en heeft haar vast. Enzo zit bij te komen in het gras. Hij kijkt naar Anna. Opeens horen we gehijg. Demi schiet omhoog en begint hard te hoesten. Jer wrijft over haar rug. Enzo lijkt wat bezorgder. Hij probeert Anna wakker te krijgen. Na 5 minuten schiet zij ook omhoog en hoest. "Omg eindelijk." zucht Enzo en hij geeft haar spontaan een knuffel. Hij laat meteen los. "Uhm.. Sorry..." zegt hij en hij begint te blozen. Anna lacht. Ik kijk naar Demi. Die zit aan Jeremy geplakt. "Blijkbaar hebben we een stelletje?" vraagt Harm lachend. Demi begint te blozen. "RENNEN!!" hoor ik iemand schreeuwen. Dan hoor ik een harde knal. Ik hoor nog een hoge piep, en dan val ik op de grond...

Best Vacation Ever?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu