Pov. Demi
Een harde piep schiet door mijn hoofd. Ik kijk bang om me heen. Mensen liggen op de grond. "Gaat het?!" vraag ik aan iedereen. Iedereen knikt en staan op. We zitten onder de schrammen. "Au!" schreeuwt Joost. Hij heeft een diepe snee in zijn arm. Anna en ik staan op en lopen naar hem toe. Anna doet haar vest uit en ze wikkelt hem om zijn arm. "We doen thuis wel verband erom." zeg ik. Joost knikt. "Wat gebeurde er?" vraagt Sude. "Volgensmij is de school ontploft." zegt Enzo droog. "We moeten naar huis. Straks gaan er dingen fout." zegt Jer. We knikken en staan op. "Gaat het wel?" vraagt Jer lief aan me. Ik knik en lach. "Ja, het gaat." We lopen over straat. Iedereen probeert hun kleren en huid schoon te vegen. Als we thuis komen, ploffen we op de bank. "Hier, doe hier zometeen maar jullie kleren in. Dan was ik het even." zegt Anna. We knikken. Ik loop naar mn kamer en kleed me om. Als ik langs de mand loop, is hij al vol. "Ben ik de laatste?" vraag ik. Anna knikt en pakt de mand. Ze loopt naar de wasmachine en doet de was. Sude en Link zijn Joost aan het helpen. "LUKT HET?!" roep ik naar Anna. "JAA!" roept ze en ze komt de kamer weer inlopen. "Blijven jullie slapen??" vraag ik aan Joost en Harm. Ze knikken. "Ik ga even spullen halen." zegt Harm en hij doet zijn jas aan en loopt naar huis. Joost gaat ook spullen halen. Na 10 minuten komen ze weer binnen lopen met spullen. Sude en ik zijn aan het sjouwen met matrassen. Anna ligt te slapen op de bank, en Jeremy en Enzo zijn aan het koken.
Pov. Sude
"Ik ben kapot!" hijg ik en ik plof op de bank. "Ik ook." zucht Demi. "ETEN!" roept Jeremy en Anna schrikt wakker. We lopen naar de tafel, en daar staat een bak met lasagne. "YAY!" schreeuwt Link als hij binnen komt lopen. We eten snel ons eten op. Als we klaar zijn, ruimen we de tafel af, en beslissen we wie de afwas moeten. Demi en Anna moeten de afwas doen. We zitten met zijn alle op de bank TV te kijken. Zonder dat ik het door heb, ga ik tegen Link aan liggen, en val ik in slaap.
Pov. Anna
Demi en ik zijn aan het afwassen. We beginnen moe te worden. "Bijna klaar?" vraag ik terwijl ik een bord op het aanrecht leg. Maar het bord glijd van het aanrecht af en de scherven vliegen overal heen. Iedereen komt de keuken inlopen. "Wat gebeurde er?!" vragen ze. Ik begin hard te lachen. "Ze liet een bord vallen." zegt Demi lachend. Ik ruim de scherven op en als we klaar zijn met de afwas, lopen we naar de rest. We ploffen ook op de bank. Sude ligt tegen Link aan te slapen. Ik lach en kijk weer naar de TV. Na een tijd TV hebben gekeken, begin ik een beetje moe te worden. Ik kijk snel op mijn horloge, en ik zie dat het half 1 is. Enzo ligt tegen me aan te slapen. Ik kijk om me heen en ik zie dat iedereen slaapt. Als ik nu opsta, maak ik iedereen wakker. Dus ik besluit ook gewoon te gaan slapen.
Pov. Jeremy
*Ik word wakker. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het 3 uur is. Demi ligt lief tegen me aan. Ik aai over haar hoofd. Ze word langzaam wakker. "Hoe laat is het?" vraagt ze moe. "3 uur. Ga maar weer slapen. Ik ga even wat drinken." zeg ik zacht en ze draait zich om. Ik sta op en loop naar de koelkast. Ik pak een koud flesje water en drink het leeg. Ik vul het flesje weer en zet het in de koelkast. Opeens hoor ik boven een harde bonk. Ik draai me bang om. Er schieten zo veel herinneringen door mijn hoofd. Ik hoor nog een bonk. Ik begin te shaken. Langzaam loop ik de trap niet. Mijn gevoel zegt dat ik niet naar boven moet, omdat ik te bang ben. Maar mijn lichaam wil naar boven. Nog een bonk. "H...Hallo..?" vraag ik bang. Ik hoor dingen vallen. Ik moet terug. Ik ren snel de trap af. Met mijn gezicht naar de trap loop ik naar achter. Een zwart gekleden persoon loopt op me af. Dan val ik in een diep zwart gat...*
Ik schiet omhoog. Was het een droom? Ik kijk om me heen en ik zie dat het al licht is en bijna iedereen nog slaapt. Alleen Demi en Joost zijn wakker. "Wow wat is er?" vraagt Demi aan me. Ik kijk haar met grote ogen aan. "Uhm.. Ik had een nachtmerrie ofzo." zeg ik trillend. Ze pakt mijn hand en troost me. Ik word meteen rustiger. "Ik ga even wat drinken." zeg ik als ik rustiger ben. Demi knikt en ik loop naar de keuken. Ik verwacht een bonk, maar die komt niet. Ik haal opgelucht adem en drink wat. Dan loop ik terug. Als ik de woonkamer binnenloop, rent Sude naar de WC. Iedereen kijkt haar na. "Wat heeft zij?" vraag ik verbaast. Iedereen haalt hun schouders op. We horen een smerig geluid. Link staat op en loopt er heen. "JONGENS! SUDE IS NIET LEKKER!" roept hij vanuit de gang. "JA MAAR DAT WISTEN WE AL!" lacht Anna. "NEE SERIEUS!" roept Link terug. "ZE HEEFT KOORTS!"
Pov. Link
Ik loop naar Sude haar kamer en ze loopt achter me aan. Ze is lijkbleek. "Gaat het?" vraag ik aan haar. Ze knikt. "Moet ik wat doen?" vraagt ik bezorgd. "Nee! Nee Hoeft niet!" zegt ze vrolijk. "Ik ga gewoon even slapen. Dan gaat het zo vast beter." Ik knik. "Roep je wel als er wat is?" vraag ik bezorgd. Ze knikt en gaat slapen. Ik loop terug. "Anna is ook al niet lekker." zegt Enzo. Ik kijk hem raar aan. "Ik ga naar bed." zegt ze moe en ze staat op. Ze loopt naar haar bed, maar zakt door haar knieën. We rennen naar haar toe. "Gaat het?" vraagt Harm. "Ja.. Ja het gaat." zegt ze. "Kom. We tillen je wel." zegt Enzo en hij kijkt Joost aan. Ze willen haar optillen. "Nee, ik kan zelf wel lopen." zegt Anna lachend en ze loopt naar haar kamer. We gaan weer naar de woonkamer. "Waarom zijn ze opeens ziek?" vraagt Joost. "Ik heb geen idee..." zegt Demi. "Sude zag er echt niet goed uit. Ze was helemaal bleek." vertel ik tegen de rest. Ze knikken. "Ik ga wel even kijken bij iedereen." zegt Demi. We knikken, en ze loop naar de kamers. Als ze terug komt, ploft ze weer op de bank. "Allebei hoge koorts.." zegt ze. We knikken. "Kom, we kunnen ff gamen." zegt Harm en hij doet de playstation aan. We knikken en spelen FIFA.
JE LEEST
Best Vacation Ever?!
Mystery / ThrillerEnzo Frieser, De Squad (Linktijger, Jeremy Frieser, Joost en Harm), Demi, Sude en Anna gaan EINDELIJK op vakantie. Ze gaan een maandje naar Ibiza. Ze beleven veel avonturen. Maar dan gebeurt er wat... Wat niemand verwacht...