Pov Dean:
Ik weet niet wat er gebeurde met haar maar dit is niet de mate waar ik op verliefd ben geworden en niet de liefde die ik ken.
Ik bleef staan in de woonkamer denkend wat ik in godsnaam nu moest doen met haar want Ray en Rachel hadden al gezegd dat toen Emmett dood ging ze door dezelfde periode ging alleen zag ze hem niet met haar eigen ogen dood gaan en wist ze er niet veel over zoals de dader.
Ik luister tot ze boven is en haar kamerdeur toe slaat als ik naar buiten stap om even een frisse neus te halen en advies want voor het eerst in mijn heel leven weet ik niet wat te doen nu.
Normaal weet ik altijd wel wat te doen zelfs met mensen die een gebroken hart hebben, maar dit is zo anders en vooral met haar, mijn eigen mate is zo verschillend met de rest en haar woorden vind ik dan nog het ergst van allemaal.
Ik ben misschien een Alpha en vermoord ook wel eens mensen, weerwolven, maar nooit in mijn hele leven als Alpha van deze roedel of welke roedel dan ooit zou ik iemand op zon hard handige manier vermoorden.
Plots zie ik Ray en Rachel uit de bossen komen lopen. Gelukkig zie ik ze want zij zijn juist de wolven die ik nodig heb om even over te praten.
"Ray, Rachel!" roep ik en al snel zie ik hun snuiten mijn kant op kijken en stappen naar mij toe.
"Wat is er?"
"Het gaat over Lizzy."
"Ik denk dat ik al weet wat je wil zeggen of vragen."
"Ja wel het zoals je zei toen ze het mee maakte met Emmettt alleen nu is het veel erger en heeft ze een wraak ontwikkeld die ze niet weg wil doen en als ik over begon wel dan was het alsof ik haar alleen maar meer stimuleerde dat ze achter haar vader moest aan gaan. Ze zei zelfs dat ze nooit meer dezelfde persoon kon zijn zoals vroeger en dat maakt me nog meer zorgen om haar!"
"We gaan wel eens met haar gaan praten want we gingen toch al vandaag gaan kijken! Bedankt dat je dat nog eens zegt want ik wil daar wel wat meer over weten!" antwoord Rachel en dan lopen ze richting mijn huis.
"Dean!" hoor ik achter me van Justin die achter me roept.
"Wat is er?" vraag ik beleefd en de wanhoop van daarnet is direct verdwenen zodat niemand ziet dat ik me te veel zorgen maak om Lizzy.
"Je had gelijk een deel van de roedel van Rush-Lake-Pake was aanwezig op de aanval! Het kan zijn dat ze te maken hebben met de aanval op het huis van Lizzy haar familie want de Hunters beweren dat ze samenwerkten om niet alleen haar moeder te vangen, mar ze wisten dat Lizzy ging komen en ze wilden haar ontvoeren, maar we zijn niet te weten gekomen waarom!"
"Bedankt voor de info! Vanavond bij het roedel huis ik wil een bespreking vanavond vertel het de anderen!"
"Oké Alpha!" hij rent terug weg in de richting waar hij vandaan kwam.
Ik stap terug verder richting Hailey haar huis want ik wil morgen een rustplaats vinden waar we Lizzy haar moeder kunnen vrij laten.
-
Bij Hailey haar huis aan gekomen klop ik aan en doet Mories open.
"Hallo Alpha kan ik je helpen?"
"Kan ik even met Hailey spreken?"
"Tuurlijk! Ze is boven in de slaapkamer." vertelt hij en sluit de deur achter me als ik binnen kom.
Mories is een vriendelijke en rustige man voor Hailey, maar we hebben niet echt een connectie met elkaar dus veel praten we niet, maar ik mag hem wel en hij is heel geschikt voor Hailey, maar ik bemoei me ook niet te veel met haar privé leven terwijl Hailey totaal het tegenovergestelde doet met mij.
"Hailey?"
"Ja!" roept ze vanuit haar inloopkast waar ze uit komt met allerlei kleren rond haar hangen voor aan te doen ergens war ze vanavond naar toe gaat.
"Mooi!"
"Niet grappen ik vind niets om aan te doen!"
"Voor wat als ik vragen mag?"
"Ik ben bezig kleren aan het zoeken voor ik en Lizzy als we haar moeder vrijlaten of begrafenis hoe zij dat noemt ook al is het wel wat wij doen met onze doden!"
"Daar voor kwam ik hier, ik wilde vragen waar het zal zijn en welk tijdstip?"
"Morgen om 20:30 omdat dan de beste tijdstip is met de zon om haar vrij te laten en het gebeurt bij de open plek bij het meer daar hebben we ook al een paar vrienden vrij gelaten dus vond ik het tof en goed om daar te doen als dat oké is voor jou?"
"Jij bent de beste hier in en ik ben akkoord met alles dat redelijk is van jou!"
"Thanks! Hoe gaat het met Lizzy eigenlijk?"
"Veel te slecht!"
"Wat is er aan de hand?" vraagt ze zoals ze dat altijd vroeger deed haar puppy ogen opzetten zodat ik het vertel, maar uiteindelijk is ze mijn zus dus vertel ik haar wel veel terwijl gaat ze op haar bed zitten terwijl ik zoals altijd begin te ijsberen door de kamer.
"Wel ze heeft zo'n groot beeld dat ze wraak wil nemen op haar vader en hem wel laten boeten voor wat hij deed, maar hoe ze het vertelde was gewoon alsof ze verandert was zelf in een Hunter. Ze vertelde ook en was er heel eerlijk en open over dat ze nooit mer dezelfde mate zal zijn zoals ik haar kende, maar misschien weer een beetje normaler ging zijn als haar wraak gelukt was, maar dat laat ik niet zo ver gebeuren!"
"Ray en Rachel zullen altijd helpen en wel weten hoe ze dit moeten aan pakken want ze hebben het uit eindelijk al mee gemaakt."
"Dat is het juist ze heeft het verteld en dit leek nog veel erger dan toen Emmett dood ging ze gaat er gewoon veel te ver over! Als ik eerlijk ben weet ik niet zeker of ze haar wel kunnen ompraten, maar ik hoop met heel mijn hart van wel!"
"Misschien zal de vrijlating misschien iets in haar loslaten en je weet nooit dat ze het wel lukt want ze kennen haar al veel langer en letterlijk vanbinnen en buiten!"
"We zullen zien! Wel ik zal weer gaan want vanavond heb ik een vergadering gepland dus nie vergeten!"
"Vergeet ik het ooit?"
"Nooit, maar kennelijk jij kan dat altijd wel gebeuren!"
"Thanks voor je vertrouwen in mij!" roept ze nog vanaf haar kamer en ik hoor hoe ze weer tegen haar zelf praat en de inloopkast in stapt.
JE LEEST
Mate (Voltooid)
Werewolf(dagelijkse update!) Als Lizzy naar haar vakantiehuisje gaat weten haar ouders niet dat ze twee beste vrienden daar heeft die ze in het bos altijd ontmoet. Wat haar ouders niet weten is dat haar twee beste vrienden wolven zijn. Op een avond kruipt...