Bab 17:

127 7 1
                                    

Kepalanya sakit. Badannya terasa lemah. Apa yang boleh dilakukannya sekarang ialah melawan. Dia memandang Luna. Cuba meminta pertolongan tetapi Luna memandang ke tempat lain.

'Aku tak boleh lemah! Aku mesti bangkit!' Perlahan-lahan, Cherry bangun.

"Oh, kuat lagi ya?" Puteri Ace tersenyum sinis.

"Apa kau nak ha?" Cherry sudah hilang sabar. Dia sendiri sedang bersabar daripada menghamburkan segala isi buku hatinya.

"Apa aku nak? Takkan tak boleh teka? Aku nak seluruh empayar ni. Malangnya, kau pula muncul sebagai, kononnya, Puteri sebenar. Pemerintah sebenar. Keturunan yang sepatutnya menaiki takhta. Kononnyalah! Hey! Kau tu cuma budak mentah! Kau takkan mampu kalahkan aku. Akulah Pemerintah sebenar! Akulah yang paling berkuasa!"

"Aku pun tak ingin takhta tu! Tak mati pun kalau tak ada! Kalau kau nak, silakan! Ambillah!" Chery mengaum. Dia menghamburkan saja apa yang tersimpan di dalam hati tanpa memikirkan akibat daripadanya. Puteri Ace mungkin akan membunuhnya...

"Betul ke?"

Cherry terkesima. 'Aik? Biar betul? Aku ingatkan dia akan bunuh aku.'

"Er.. Betullah." Perlahan-lahan, dia berdiri.

"Okay. Secara rasminya, mak cik takkan bunuh Cherry. Meh sini peluk mak cik." Puteri Ace datang mendekati lalu memeluk Cherry.

Cherry bertambah keliru. 'Err.. Boleh sesiapa bagitahu apa berlaku?'

Cherry membalas pelukan Puteri Ace.

Puteri Ace melepaskan pelukan lalu memegang bahu Cherry. "Mak cik tak akan bunuh Cherry tetapi dengan satu syarat."

"Apa?"

"Cherry mesti ikut mak cik."

Hm... Macam ada udang di sebalik batu je.

Cherry mempertimbangkan syarat itu. Kalau dia tak terima, dia mungkin akan dibunuh. Kalau dia terima, apatah lagi. Tiba-tiba, dia teringatkan sesuatu.

"Saya akan ikut tapi dengan satu syarat." Aduh. Lepas satu, satu syaratnya.

"Apa?"

"Tuan Puteri mesti pulihkan Terry."








_____________________
Hai hai hai.. Maaf sebab lama tak update. Harap tak ada yang merajuk. Saya busy sikit dengan kerja khusus dan periksa. Dua minggu je lagi nak habis periksa. Then, saya akan publish chapter yang panjang². Okay? Wish me a luck guys!

P/s: Internet mmg lembap sejak akhir² ni kan? Geram betul. Dah berapa kali cuba publish chapter ni sebenarnya 😂. Dan byk kali juga ke retype. Harap anda semua boleh bersabar dengan telekomunikasi ni dan terus setia bersama saya dan Dunia Fantasiku ni. Sekian...

Cehh... Macam pembaca berita pula 😂

Dunia Fantasiku (Completed) Where stories live. Discover now