Cherry sedang bersendirian ketika itu. Luna dan Puteri Ace pula ada perkara yang perlu diselesaikan. Cherry juga tidak tahu apakah perkara itu. Hmm... Mungkin ada urusan pemerintahan yang perlu diselesaikan.
“Aduh, bosannya!" Cherry mengeluh sambil menghempaskan dirinya ke atas katil. Dia memandang ke luar tingkap. Cuaca yang tadinya mendung kini perlahan-lahan mencurahkan hujan.
“Wah! Bestnya kalau dapat mandi hujan!" Cherry sudah menongkat dagu di tepi tingkap.
“Kalau macam tu, jomlah balik," kata satu suara yang amat Cherry kenali. Dia memusing ke belakang lalu terperanjat dengan figura itu.
“Eh! Heart Queen!" Cherry terus memeluk Heart Queen. Heart Queen membalas pelukannya. Sungguh! Dia rindu pada Cherry. Dia sayang pada Cherry. Dia bertekad, akan membawa Cherry pulang dengan selamat!
“Cherry... Jom balik. Semua dah tunggu Cherry."
“Tapi..." Cherry menunduk memandang lantai. Dia tak boleh balik. Kalau dia balik, nanti...
Mereka berdua dikejutkan dengan bunyi dentuman yang kuat.
“Nampaknya, rancangan aku berjaya kali ni." Puteri Ace tersenyum sinis.
“Apa maksud kau?!" Heart Queen kelihatan agak berang.
Cherry terlopong seketika. Dia tidak melihat Luna. Hanya Puteri Ace bersendirian.
“Huh! Cherry cuma umpan aku untuk dapatkan kau je. Sekarang hanya aku dan kau!" Jerit Puteri Ace.
“Ehem. Nampaknya Tuan Puteri lupakan saya," ujar Cherry.
“Budak kecil tak payah masuk campur." Puteri Ace menggerakkan tangannya lalu terus mengangkat Cherry. Cherry terhempap ke dinding.
“Cherry!" Heart Queen sudah menggetap bibir. Giginya juga sudah berlaga. Dia memandang Puteri Ace. Rasa geram terhadap adiknya ini semakin membuak-buak.
Heart Queen terus mengeluarkan tongkat saktinya.
“Kau!" Puteri Ace terbeliak apabila melihat tongkat sakti tersebut.
“Kau dah lupa ke yang aku pernah tinggal dan bermain dengan fairy(pari-pari) masa aku di zaman kanak-kanak?" Dalam keadaan yang terdesak ini, maka terpaksalah dia menggunakan sesuatu yang sangat berharga dan tak ternilai ini. Fairy pernah berpesan, jangan gunakan tongkat ini kecuali pada waktu terdesak. Jadi, inilah waktu terdesak. Ya! Dia sangat terdesak untuk menyelamatkan Cherry.
“Ceh! Kau ingat kau akan menang!" Puteri Ace menggunakan lagi sihirnya untuk cuba membunuh Heart Queen. Memang itu tujuannya. Culik Cherry untuk mengumpan Heart Queen ke menara ini bersendirian.
Heart Queen menangkas menggunakan tongkat saktinya. Mereka berdua terus beradu kuasa sehinggalah sihir Puteri Ace mengena.
Heart Queen jatuh terduduk. Dia memandang Cherry. Adakah ini pengakhirannya? Adakah dia akan pergi meninggalkan plenet ini buat selama-lamanya dan pergi ke alam lain?
YOU ARE READING
Dunia Fantasiku (Completed)
FantasíaMengisahkan tentang seorang kanak-kanak perempuan yang berumur 6 tahun. Kanak-kanak tersebut bernama Cherry. Suatu hari, Cherry diajak oleh ibunya untuk pergi ke sungai. Sungai itu sangat cantik. Di situ juga terdapat air terjun yang mengalir. Cherr...