Crush lama Im

3.7K 151 0
                                    

"Guyss, dengar cerita anak Tan Sri nak masuk sekolah kita tahun ni!"Nana sudah mula mengeluarkan gosip panas dari oven.

"Really? Then, tell me girl or boy?!"Lina sudah mula teruja.

"Girl kott"Nana memuncung. Hobinya memang suka muncungkan mulut. Dahla bibir tu seksi! Panjang kemuncungan mulut dia tu pun boleh gantung hanger tau!

"Weh budak baru nak datang weh!! Cun siaa" Jerit Azam yang memang gatal sejak azali.

"Semua. Kenalkan rakan baru kita.Kate,perkenalkan diri kamu"
Cikgu Nadia yang setia bersama rotan ditangan itu menyuruh budak itu berkenalan.

"Hi..Nama saya  Katerina Nayli binti Tan Sri Azlan. "

Aku pandang Im. Im pandang aku.
Im, crush lama kau!

"Okay, Kate boleh duduk depan Syatilla. Yang lain, keluarkan buku dan tunggu sehingga guru kamu datang"Cikgu Nadia pun berlalu pergi.

"Emm hai..You ni Syatilla kan? Sepupu Emman?"Ohgoshh..She still remember.

"Yes.." Senyum kambing diberikan.Huhu.

"Where is he? Mana Emman? I lama tak jumpa dia"Ujar Kate dengan teruja.

"There.." Aku tunjuk ke arah tempat duduk Im. Im yang sorok - sorok mengusha Kate dari tadi terus tersentak. Kantoi!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sejak dari itu, Kate dan Im dah mula rapat. Aku pulak sentiasa dipinggirkan bila Kate hadir dalam hidup dia.

Dulu, Kate ni crush Im sejak darjah 1 lagi. Tapi, Im tak pernah nak beritahu sebab takut di reject. Lagipun gaya Im ni dulu agak 'nerd'!

"Sya, aku happy sangat sekarang ni" Im datang tegur aku..

"Apa yang happy?"

"Ish..Kau ni. Macam tak faham je. Kate.."

Apa lagi..Asal lepak dengan dia ni kan. Tak habis - habis sebut nama Kate! "Kenapa dengan Kate kesayangan ko tuh" Balas aku dengan menyampah. Dia ingat Kate tu baik sangat?

"Dia terima aku"

Wtf??

"Ouhkey tahniah..Elok lah. Anak Tan Sri dengan Tengku. K bye. Pasni kau tak berkepit dengan aku lagi dah. Ha tu dia! Pergilah.."

"Okey bye Sya!! Kate, tunggu!!" Jerit Im pada perempuan tu.

"Woii..Aku suruh ko pujuk aku lah!! Emman!!" Jerit aku dalam hati.

Curse and BlessingWhere stories live. Discover now