פרק 25: סדק בגולגולת
ביקשנו מרג'ינאן לקחת את הספר, והוא הסכים – כן, גם אנחנו היינו מופתעים מהעובדה הזו. כנראה שהגורל הבין כמה הוא לא עזר לי במהלך המסע הזה, והחליט לעזור סוף סוף. חזרנו חזרה אל מרכז העיירה, חיפשנו מקום שקט שנוכל לקרוא את הספר ולהבין קצת יותר עליו ואולי גם על המיקום של החרב הבאה.
החרב של אסטריד.
המקום היחיד שהתאים לתיאור היה הבר של ג'ו, פאב ישן וצפוף – מלא באנשים מתים שחוגגים בגהנום.
נשמע גרוע, אה?
ריח מסריח מילא את כל הפאב, שילוב של ריח חריף עם חמוץ. כשאסטריד ואני נכנסנו לשם תחושת בחילה חזקה עלתה לשנינו והרגשתי באותם רגעים שאני עומד להקיא.
לקחנו שולחן בפינת הבר, רחוק מאנשים חטטנים שישאלו שאלות מיותרות. הנחתי את הספר על השולחן ואסטריד התיישבה לידי בכדי שנוכל לקרוא ביחד. אחרי חיפושים בספר הדק מצאנו כמה עמודים שמספרים על הנבחרים.
"הנבחרים מיועדים למנוע את הראגנרוק ולהציל את המימד הנורדי, בעזרת החרבות שנוצרו בשבילם והכוחות שיוצר המימדים העניק להם, הם יוכלו למנוע את יום הדין של האלים." קראתי והאצבע שלי עקבה אחרי השורות והמילים.
"את זה אנחנו יודעים, ספר, קדימה תספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים." מלמלה אסטריד. המשכתי לקרוא על עוד מידע לא חשוב שכבר ידענו – על הכוחות המקבילים ששייכים לנו ולאלים, על הכוחות שהחרבות יכולות לתת למחזיקים בהם, אך לא היה כתוב דבר על המיקום שלהם.
עברתי לעמוד הבא ושם התשובה ניצבה מול העיניים שלנו.
"חרב הברק – אסגארד, חרב הקסם – נורנהיים, חרב שינוי הצורה – אסגארד, חרב האש – מוספלהיים, חרב המלחמה – הלהיים." קראה אסטריד וחיוך עלה על שפתיה. "בכל אחד מהמקומות האלה – החרבות נמצאות אצל אדם או מקום חשוב בעולמות. חרב הברק נמצאת בתאו של פנריר שמיועד לאכול את אבי האלים, חרב הקסם נמצאת אצל אלות הגורל," אסטריד דילגה על שאר החרבות עד שהגיעה לחרב המלחמה, החרב שלה.
היא נעצרה ולפתע החיוך ירד לה. "מה?" שאלתי ולקחתי את הספר בשביל לקרוא.
"חרב המלחמה נמצאת אצל הל, מלכת הלהיים." קראתי בלב. "בשביל להשיג את החרב על נבחרת המלחמה להרוג את שד הגהנום."
הסתכלתי על אסטריד מיד, פניה היו חיוורות והיא נשכה את שפתיה. "אני לא יכולה להרוג."
"אסטריד –" רציתי להגיד אך היא עצרה אותי.
"היה מישהו אחד, שהציק לחברות שלי." היא התחילה לספר פתאום וקולה טיפה רעד. "זה היה לפני שידעתי שהכוחות שלי קשורים למיתולוגיה." היא הוסיפה והסתכלה עליי. "יום אחד הוא התחיל להרביץ לחברה טובה שלי –" קולה נעצר לפתע והיא נאנחה. "ואז ניסיתי להפריד ביניהם ודחפתי אותו כנראה חזק מדיי. הוא התנגש בקיר ואחרי שפינו אותו לבית החולים גילו שיש לו סדק בגולגולת."
"ואו." אמרתי בניסיון לא להישמע שיפוטי.
"מאז אני לא משתמשת בכוחות שלי יותר מדיי – בטח שלא להרוג. להילחם בענקים ולעלף אותם או להביס אותם זה דבר אחד ופשוט שאני לא מרגישה עליו רע בכלל, כי אני מגנה על עצמי. אבל להרוג יצור חי? אני לא מסוגלת, ג'ון."
תפסתי בראשה וחיבקתי אותה. היה נראה שהיא זקוקה לזה, גופה רעד קצת והנחתי את ראשי על שערותיה הבלונדיניות. "הכול בסדר." לחשתי. "אנחנו לא חייבים להשלים את המשימה. אנחנו נמצא דרך אחרת לצאת מכאן."
"א-אני לא יכולה להיות זו שתמנע ממך להיות עם המשפחה, ג'ון."
"אסטריד." אמרתי והיא הרימה את ראשה, עיניה הכחולות התבוננו בי. "הבטחתי לך שנצא מפה וזה מה שיקרה."
YOU ARE READING
קברים נורדים
Fantasiטוב, אז אני צריך למחוק מ'רשימת הדברים שצריכים לקרות לי לפני שאני מת' את האפשרות של להיקבר בחיים. אני ועוד ארבעה נערים אחרים נחטפנו ונקברנו בחיים ואיכשהו הצלחנו לצאת ולהינצל מזה. כמה ימים לאחר שהשתחררנו, הכול נהיה מוזר יותר: מנחת חדשות שראיינה אותנו...