Part 3: Cinta???

250 20 1
                                    

Hai guys. Sori for the late update. Busy ngn exam. Hope enjoy.

P/s: Nama S.coups author tukar kpd seungcheol..

.
.
.
.
.

"Sun..sunbaenim" Jiyu terkejut melihat Jimin dan S.Coups yang berjalan ke arah mereka. Dan wajah Jimin kelihatan sangan marah sehingga mampu membuatkan sesiapa sahaja kecut perut.

"Yeri-ahh. Gwenchanha? Apa dah jadi ni?" Soal Jimin pada Yeri sambil membantu Yeri bangun.

"Sunbae..hisk..Jiyu ni hah. Dia buli saya. Saya tak ada buat apa pun dekat dia, tapi dia.."

"Yahh! Han Yeri. Neo beoya? Bila masa aku buli kau hah?! Kau yang.."

"Cukup!! Cheol..kau bawa Yeri pergi bilik rawatan. Aku nak cakap dengan Jiyu kejap." Jimin memotong percakapan Jiyu.

"Okay." Tanpa banyak tanya, Seungcheol terus menarik tangan Yeri pergi dari situ meninggalkan Jimin dan Jiyu.

Jiyu memandang Jimin tidak puas hati. Dia tak salah. Yeri dah tipu dan cerita hal yang sebaliknya.

"Kenapa awak biar dia pergi. Dia yang salah. Apa yang dia cakap tadi semua tak betul. Wae? Saya tak salah. Kenapa awak tak nak dengar apa yang saya nak cakap tadi hah?"

"Aku tahu.." Jiyu terus diam mendengar kata² Jimin. Lelaki itu tahu dia tak salah? Macam tu ke? Jimin meraup wajahnya kasar lalu menghembus nafasnya kasar.

"Tapi tetap, kenapa kau tendang perut dia? Kalau dia mengadu hal ni kat pengetua, habislah kau. Kau dah tak nak belajar kat sekolah ni?"

"Then? Awak nak saya biarkan dia pukul saya? Huh..kita tak pernah kenal. Buat apa awak nak sibuk hal saya Park Jimin? Dahlah. Saya nak balik kelas." Belum sempat Jiyu hendak melangkah jauh, Jimin sudah terlebih dahulu menarik tangannya.

"Apa ni? Lepaslah." Jiyu cuba merentap tangannya namun cengkaman tangan Jimin terlalu kuat. Tanpa bersuara, Jimin terus menarik Jiyu pergi sehinggalah mereka tiba di sebuah bilik iaitu...

*Dance Club Room*

"Kenapa awak bawa saya ke sini? Saya nak balik kelaslah. Yahh.."

"Takkan kau nak balik kelas dengan muka yang lebam macam tu.." Kata² membuatkan Jiyu terdiam. Macam mana dia boleh terlupa yang lebam di mukanya masih belum hilang.

"Duduk kat sofa tu" arah Jimin. Namun melihat Jiyu lansung tidak berganjak, lelaki itu terpaksa menarik tangan Jiyu untuk duduk. Kotak first Aid yang terletak di sebuah almari kecil di sudut bilik di ambil. Kemudian dia melabuhkan punggungnya di sebelah Jiyu.

"Awak nak buat apa dengan benda tu?" soal Jiyu bodoh. Jimin hanya diam membuatkan Jiyu mencebik geram.
"Auch..sakitlah." marah Jiyu apabila kapas yang telah dibubuh antiseptik itu menyentuh hujung bibirnya.

"Tahanlah sikit. Aduhaii." Jimin meneruskan kerjanya menyapu antiseptik pada hujung bibir Jiyu yang lebam itu.

Jiyu diam, lansung tidak membantah dengan perbuatan Jimin. Entah kenapa, dia terasa selesa pulak. Dalam diam dia memerhatikan Jimin. Bermula dari mata turun ke hidung turun bibir. Lansung tiada cacat celanya. Tak hairanlah kalau lelaki ini ramai peminat. Rambutnya yang diwarnakan light orange itu membuatkan Jimin tampak lebih maskulin. Tiba² satu perasaan menyelinap masuk dalam diri Jaekyung. Perasaan yang tak pernah dirasai sebelum ni. Namun pantas ditepis perasaan itu.

"Dah siap. Ni aku nak tanya. Muka kau ni asal lebam. Aku tahu bukan harini punya." Jiyu diam. Air liurnya ditelan kesat. Mana mungkin dia nak jawab soalam itu.
"Yahh..kau dengar tak?" soal Jimin mula hilang sabar. Orang tanya boleh pulak dia diam je.

COMPLETED✔ YOU [Park Jimin] BTS FanfictionWhere stories live. Discover now