Part 22: Sahabat

192 18 3
                                    

******

Suasana di dalam kereta tak ubah seperti berada di dalam perpustakaan. Hanya celoteh DJ dari corong radio sahaja yang kedengaran. Xiumin sesekali memandang Jiyu yang duduk di tempat duduk sebelah pemandu. Gadis itu terus mendiamkan diri sejak pulang dari taman hiburan tadi.

"Jiyu ahh. Oppa minta maaf pasal tadi. I really don't mean it." ucap Xiumin perlahan.

"Takpe. Jiyu faham." balas Jiyu pendek kemudian melemparkan pandangannya keluar tingkap. Apa yang terjadi di taman hiburan tad, masih terngiang-ngiang di kepalanya.







Flashback...

"Jiyu...Jiyu..." Xiumin memanggil Jiyu yang terus berlari selepas turun dari permainan itu. Lengan Jiyu pantas dicapai.

"Lepassss..hiskk..jebal oppa..lepass.." Jiyu cuba melepaskan diri dari Xiumin namun tidak berjaya kerana pegangan lelaki itu terlalu kuat.

Lama kelamaan dia mengalah dan membiarkan Xiumin menggenggam lengannya. Bahunya masih terhenjut-henjut menahan esakan. Hatinya sungguh sakit selepas melihat pemandangan tadi. Dia betul² tak sangka, Jimin sanggup menduakan dia di hadapan matanya sendiri. Rasa sakitnya bagaikan ada satu pisau tajam yang menghiris dadanya dengan sangat perlahan. Pedih. Itu adalah antara sakit yang dirasanya.

"Shin Jiyu.." panggil seseorang dari arah belakang. Xiumin menoleh. Dia melihat atas bawah lelaki yang berambut blonde itu dengan pandangan yang tajam. Manakala Jiyu masih tidak menoleh. Dia tahu itu siapa. Matanya dipejam, cuba mencari kekuatan untuk menghadapi masalah itu.

"Ackk.." Jiyu terkejut apabila Jimin merentap tangannya dari pegangan Xiumin lalu membawa tubuhnya dekat dengan tubuh lelaki itu. Manakala Cindy sudah cemberut melihat hal itu.

"Ji..min..apa ni? Le..paslah. Hiskk..lepaskan saya." Jiyu meronta meminta Jimin melepaskannya. Tapi usahanya sia². Bukan semudah itu Jimin akan melepaskannya.

"Bro..apa ni? Lepaskan dia lah."

"Kau diam. Masalah ni antara aku dengan dia. Kau tak payah masuk campur." kata Jimin dingin dan kasar. Mukanya juga kelihatan tegang. Jelas marah.
"Kau ikut aku.."

Belum sempat Jimin hendak menarik Jiyu pergi, gadis itu telah menepis tangannya sekuat hati.

"Buat apa? Supaya awak boleh sakitkan hati saya lagi? Then, you can call slut, again? Huh?" mendatar suara Jiyu menutur soalan itu. Matanya masih merah selepas menangis tadi.

"Kau jangan nak cabar aku Jiyu. Kau tu kekasih aku. Apa kau buat kat sini dengan lelaki lain?"

Jiyu ketawa sinis mendengar setiap perkataan yang keluar dari mulut lelaki di hadapannya itu.
"Kekasih? Jadi, awak masih mengaku perempuan murah ni kekasih awak? Macam tu ke?"

"Stop it and come with me Shin Jiyu. We need to talk." ujar Jimin dengan rahangnya yang semakin kejap.

"There's nothing to talk. Awak sendiri curang depan mata saya Park Jimin. Itu dah cukup menyakitkan."

"Ouh..curang? Kau ke aku yang curang?! Hah?!! Ni..lelaki ni!! Siapa dia?!! Dan siapa aku?!!!" tempik Jimin sehingga menarik perhatian pengunjung² di situ. Matanya tajam menikam wajah Jiyu.

Jiyu mengepal penumbuk dan rahangnya diketap. Kesabarannya kian menipis. Ingat dia takde perasaan malu ke bila kena tempik depan orang ramai macam tu.

"Awak sendiri yang panggil saya perempuan murah tanpa sebab. Bila saya tanya awak, you say nothing. Dan sekarang, tak ada angin tak ada ribut, awak nak tuduh saya macam². Saya betul² tak faham awak Jimin."

COMPLETED✔ YOU [Park Jimin] BTS FanfictionWhere stories live. Discover now