Laura Pov:
Ik zat nu al uren naar mijn gsm te kijken. Bang dat ik als ik even weg zou kijken Austin plots zou bellen. Hij moest nu al enkele uren thuis zijn dat wist ik zeker. Maar ik snapte niet dat hij nog niet had gebeld. Misschien was er wel iets gebeurt?
Ik begon sneller te ademen. Wat als Austin's vliegtuig was neergestort? Mijn hart begon veel te snel te slaan en ik probeerde te kalmeren maar dat was heel erg moeilijk.
Toen bedacht ik me dat als dat was gebeurt ofwel Austin's moeder ofwel de vliegtuigmaatschappij me wel al hadden gebeld. Dat stelde me een beetje gerust maar toch bleef dat angstige gevoel me besluipen. Het bracht me in de war. Normaal kreeg ik dat gevoel enkel als er iets mis was. Ik hoopte maar dat dat nu niet zo was.
Ik ging aan mijn piano zitten en begon een melodie te spelen.
"Your smile turns my world upside down
The feeling that I get when I'm with you is nothing new
But for the first time I don't know what to do
Somehow you get me when nobody else has a clue
I know its true, there's no one like you
Me & you, ooh
We will always stay true
Like the sky is blue
You are my superhero
There isn’t a place you won’t go
Whenever I need me by my side
You'll be there"
Ik stopte. Dit was het eerste nummer dat anders was dan de andere. Ik wist niet waardoor het kwam maar het voelde als een stukje van mijn hart dat de vorm had aangenomen van een liedje. Ik schreef wel vaker nummers maar bij dit nummer wist ik dat het een verschil zou maken. Het zat vast in mijn hoofd.
Plotseling ging mijn gsm. In minder dan twee seconden had ik hem al vast en op het groene horentje geklikt. Ik hield de gsm tegen mijn oor en hoorde een vrouwenstem me begroeten. Ik herkende de stem en slaakte een teleurgestelde zucht. Ik kon maar moeilijk mijn teleurstelling verbergen toen ik Maia begroette.
"Is er iets?" vroeg ze bezorgd. "Austin is gisteren vertrokken" zei ik als antwoord. Ik vertelde maar niet dat ik had verwacht dat hij zou bellen. Maar Maia had het al door. "En je verwachtte dat hij zou bellen, het spijt me. Maar als je liever niet met me praat nu begrijp ik het wel en bel een andere keer terug" bood ze aan maar ik zei vlug dat ik wel tijd had om met haar te praten.
"Zeker? Wel, ik bel eigenlijk om te zeggen dat ik goed nieuws heb" Maia klonk vrolijk en nu pas herinnerde ik me weer de vorige keer dat ik haar had gesproken. Ze was toen huilend naar me toe gekomen en had me toen verteld dat ze Logan had gezien met iemand anders.
"Oh ja, hoe gaat het met Logan?" vroeg ik. Aan haar stem te horen was het allemaal weer goed gekomen. Ik hoopte het allesinds ze waren echt een heel mooi koppel en ik gunde het hen van harte.
"Dat was wat ik je wilde vertellen. We hebben alles uitgepraat en we zijn weer samen. Zoals je al zei was het allemaal een groot misverstand"
"Ik ben echt blij voor jullie" zei ik gemeend. Ik wist wel dat Logan haar niet zou bedriegen. Hij was niet zo'n jongen zoals Ethan. Al had ik het eerst van hem ook niet verwacht. Maar ja, je kon je altijd in mensen vergissen he. Niet iedereen was zoals hij/zij eruitzag. Toch was ik ervan overtuigd dat Logan het goed meende. En dat had hij nu ookwel bewezen.
"Ik ben ook blij dat het allemaal is opgelost. Maar dat is niet het enige goede nieuw" zei Maia raadselachtig en gelukkig maar vervolgde ze meteen: "Morgen komt er een bekende muziekproducer naar onze school. En iedereen mag een liedje voor hem zingen. De beste leerling waar hij potentieel in ziet krijgt een platencontract. Is dat niet geweldig? Ik moest meteen aan jouw denken. Je bent zo goed. Ik weet zeker dat je een grote kansmaakt op het winnen van die platendeal!"
JE LEEST
Love is the lyrics of our song
RomanceLaura en Austin zijn een hecht koppel. Maar omdat Laura verhuist is naar Australië is het steeds moeilijker voor de twee om samen te blijven. De vraag is dan ook of hun relatie zal overleven. Ook Austin's band 'To Four' boekt succes. Ze worden ontde...