Hoofdstuk 8 : Wat gebeurd er nu weer

142 9 5
                                    

De K'tjes bekijken elkaar met grote ogen . " oké nu ben ik echt bang " zegt Klaasje . " ik denk dat iemand ons wilt beetnemen " zegt Karen . " wij moeten toch wat voorzichtig zijn " zegt Kathleen . " ik wil niet meer eten ik ga slapen " zegt Marthe " slaap lekker Marthe" zeggen ze allemaal in koor .
Marthe's Kamer
Marthe doet haar pyjama voorzichtig aan . Zij vond dit een griezelig huis . Ze deed haar deur op slot en gaat op een stoel zitten in haar kamer. Zij was helemaal niet moe en ze kunt al zeker niet slapen met wat er gebeurd . Ze kijkt buiten haar venster naar het bos. De bos is zo griezelig in het donker . Marthe kijkt daarna naar de achtertuin en ziet iets raars . De deur was open en iemand ging naar binnen. Zou iemand in de achtertuin zijn geweest op deze uur ? Ze staat op en doet de deur open. Ze had zin om een boek te lezen. " hey Marthe ging jij niet slapen ?" Vraagt Hanne die in de gang was . " ik ben niet moe dus daarom ga ik een boek lezen in onze bibliotheek* " antwoord Marthe ( * de huis is zo groot dat ze een eigen bibliotheek hebben 😄) " Oh leuk ik kom ook " en ze gaan samen in de bibliotheek . Ze pakken allebei een boek en gaan op een van de zetels zitten . Marthe voelt zich goed met Hanne , zij kan met gerust hart over al haar problemen praten. "Hanne.." " Wat is er Marthe ?" Vraagt Hanne . " nou ben jij ook bang ?" Vraagt Marthe "met alles wat hier gebeurd ? Eigenlijk wel ja maar zo als Karen ook zij mischien is iemand ons aan het beetnemen " zegt Hanne. Voor dat iemand nog iets kon zeggen hoorde ze in een keer glas vallen . " wat was dat ?" Vraagt Marthe " Ik weet niet " zegt Hanne ! Ze gaan snel naar de keuken waar de andere meisjes waren . " Ah daar zijn jullie " zegt Kristel " hebben jullie iets van glas laten vallen ?" Marthe en Hanne bekijken elkaar " nee wij dachten dat jullie iets hadden laten vallen?" Zegt Marthe " nee hoor , wij hebben niks laten vallen " zegt Klaasje " hoe kan dat nou ?" Vraagt Kathleen "als niemand van ons iets heeft laten vallen wie dan wel" " wacht een even " zegt Marthe " toen ik boven was , is er iemand naar de achtertuin geweest ?" "Nee , toen jij boven was waren wij nog allemaal aan tafel , alleen Hanne maar zij was in de gang en ik hoorde jullie praten " zegt Josje . " Marthe , heb je iets gezien ? " vraagt Karen ongerust . "Ik keek van mijn venster en ik zag de deur heel stilletjes dicht gaan. " de meisjes kijken haar met mond open. "ik denk dat iemand binnen in ons huis is" fluister Kathleen ongerust . Ze beslissen om overal te gaan kijken . "MEISJES " schreeuwt Hanne " wat is er Hanne ?" Kristel rent naar Hanne wat voor de deur van de bibliotheek stond " die iemand wat in ons huis is is denk ik in onze bibliotheek geweest want ik had de deur toe en nu is hij open " zegt Hanne " Hanne , ben je zeker dat je de deur toe had ?" Vraagt Klaasje " 100 procent zeker " Hanne was zo bang dat ze begon de bibberen. "Zo ik heb er genoeg van , ik bel de slotemaker dat die morgen nieuwe sloten komt zetten aan alle deuren " zegt Karen . In een keer vallen alle rolluiken naar onder met een klap rond heel de huis en op de deur stond met rode letters geschreven : IK HEB JULLIE GEWAARSCHUWD !

K3 en het spookhuis  [VOLTOOID]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu